Cevap: Gelenek Dini;"İslam'a Suikasttır." Selamun aleykum bu güzel makaleye birkaç şey eklemek istiyorum fakat polemik olma taraftarı da değilim. (· Gözüne ayet soksan, önce şeyhime sorayım bi! cahilane çıkışlar... Din bir yaşam inanç biçimidir.İnancınız gibi yaşamazsanız,yaşadığınız gibi inanırsınız.İnancınızı yaşamanız için bilgi,bilinç lazım.Bilgisi,bilinçsiz bireylerden koyun sürüsü meydana gelir.Abdestsiz gelenek küfür ve şirk üretir.) Alıntı Muhsin Arslan Evet Din bir yaşam ve düşünce biçiminin adıdır.Kim neye iman etmiş ve neyi yaşıyorsa Din-i odur.O halde dini yaşamak ve dine uygun düşünce oluşturmak nasıl olur ona bakalım.İnsan kendi yaşam biçimini hangi yasalara göre yada hangi örflere düzenliyorsa dini odur. Bunu günceleyecek olursak ve bir örnekle açıklarsak,bugün herhangi bir kız istemede tarafların müzakere esnasında referans olarak ele aldıkları temel kural örf ve adetlerdir.Her iki tarafın sözcüleri eğer aynı yörede yaşımıyorlarsa,o zaman bizim örf ve adetlerimiz şöyledir,diğer taraf bizim örf ve adetlerimiz böyledir diyerek düğünün kendi örleflerine uygun olması yönünde bastırmaya başlarlar. Buraya kadar sorun yok,asıl sorun İslam Din’inin örf ve adetleri nerede bunu dile getiren yok.Bunu dile getirmediklerinden vaz geçtik,acı olan taraf acaba bu örf ve adetlerimiz İslam Dinine uygunmu değilmi bunun kaale alınmamasıdır.İslam Dinine uygun her örfü her adeti İslam dini benimsemiş kabul etmiştir.Bunun örnekleri peygamber döneminde vardır.Yeterki bizler yaptığımız hayırlı yada hayırsız işlerimizi İslam dinine sunmayı bir adet bir örf haline getirebilelim. Fakat bunu yapmayız,kendisine kafir denilmesine adeta çıldıran insan,her nedense kafirliğini ortadan kaldıracak İslam Dinini hiç bir işinde refarans olarak kabul etmemekte,hatta görmezlikten gelmektedir. Sosyal,siyasal,ekonomik, hiç bir işinde İslam dininin örfüne bakmayan insan her nedense diklenmeye gelindimi ondan dahada çok müslüman olanı da yoktur.İnsanın müslüman olabilmesi ve müslüman kalabilmesinin yegane yolu Kuran ve sünnet referansına dayalı bir hayat ve düzeni ve düşüncedir.Bunun dışında kalan tüm ideolojiler, örfler, adetler insanı ancak şirk bataklığına ve çok tanrılı dinlerin içine iter. (kim demiş acaba çok merak ediyorum) Alıntı HACIYSK Merak ettiyseniz Tasavvuf kitaplarına bakın bunu göreceksiniz.Tasavvuftaki (FENAFİLLAH) düşüncesi,sadece peygamberin değil dışarda gözün gördüğü herşey Allah’tır.Hatta kendileri bile.Tasavvuf sözde mürşitleri bunları kendi kitaplarında bolca örneklerle izah ederler. Şeyh erdikçe arşın katmanlarını bir bir geçer ve bunu manevi ruh aleminde değil topraktan yaratılmış sıcak ve sağuğa karşı ancak belirli şartlar dayanabilen bedeniyle yapar.Sonra hayatının son perdesinde son arşa ulaşır,normalde bu arşta Allah olması gerekir ama gel görki burda Allah yoktur haşa. Şeyh afallar şaşkına döner,ben bu kadar mertebeyi geçtimki Yüce Allah’ın cemalini görmek için fakat Yüce Allah burda yok.Sonra birden jeton takılır ve hani Esedullah bey demişti ya bazı ters gözüken şeyler olabilir ama bu ters gözüken şeyler aslında hakikatın ta kendisidir,işte şeyh orda anlarki (haşa ya Rabbim sana sığınıyorum) meğerki Allah kendisiymiş. Ama dünyada iken bunun tüm kalp gözleri açılmadığından dolayı henüz kendisinin haşa Allah olduğunun farkında değildir.Peki farkında olursa ne olur o zamanda bun şeyhlerin üzerinden ibadet etme yükümlülüğü kalkar.Tabiki bu mantığa göre zat kendi kendie ibadet edermi etmez. Tarikattaki Hakikat dedikleri ama müritlerinden sakladıkları şeyin sokak diliyle analtımı budur. Şimdi kendisine haşa Allah diyen bir zihniyet peygambere Allah demesi neden tuhafınıza gitmiş bende onu anlamadım. Son bir iki cümle daha söyleyimde konuyu kapatayım inşallah.Birileri çıkmış adı şi-a adı tarikat adı sünni adı bilmem ne olduğu belli olmayan bir yığın şirkin küfrün özü islamdır diyebilmektedirler.Hayır efendim adı islam olan şey zaten islamdır.Eğer bir düşüncenin yada hayat şeklinin adı islam değilse bu demektirki özüde islam değildir.Dinler arası diyalog sağlayan zihniyetler gibi,tefrikaya uğramış içierisinde bir yığın şirk küfür barından oluşumları islam diye nitelemek yanlış bir o kadar da küfürdür. Salim kalın 2/164- Şüphesiz, göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelişinde, insanlara yarar sağlayacak şeylerle denizde seyreden gemilerde, Allah’ın gökyüzünden indirip kendisiyle ölmüş toprağı dirilttiği yağmurda, yeryüzünde her çeşit canlıyı yaymasında, rüzgarları ve gökle yer arasındaki emre amade bulutları evirip çevirmesinde elbette düşünen bir topluluk için deliller vardır. |