29 Aralık 2012, 14:22
|
Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 Arkadaşları:0 Cinsiyet: Mesaj:
2.154 Konular:
309 Beğenildi:180 Beğendi:15 Takdirleri:560 Takdir Et:
| Cevap: Kur'an Tek Kaynaktır diyen gurubun İçler Acısı dalaletlerine bakın! Alıntı: FECR Üyemizden Alıntı
En'am suresi 145.ayeti bir de şu ayetlerle birlikte düşünelim:
"Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve âhiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Resûlü'nün haram kıldığını haram saymayan ve hak dinini din edinmeyen kimselerle, küçülerek elleriyle cizye verecekleri zamana kadar savaşın" (Tevbe, 9/29)
Onlar ki, yanlarındaki Tevrât ve İncil'de yazılı buldukları O elçiye, O ümmî peygambere uyarlar. O Peygamber ki, kendilerine iyiliği emreder, kendilerini kötülükten meneder; onlara güzel şeyleri helâl, çirkin şeyleri haram kılar, üzerlerindeki ağırlıkları, sırtlarındaki zincirleri kaldırıp atar. O'na inanan, destekleyerek O'na saygı gösteren, O'na yardım eden ve O'nunla beraber indirilen nura uyanlar, işte felâha erenler onlardır" (A'râf, 7/157).
Allah'ın bir şeyi haram kılması ile Peygamberin ümmetine bir şeyi haram kılması, yasaklaması aynı mıdır? yoksa farklılıkları var mıdır? Bunu iyi tefekkür etmek gerekir.
Hadislere baktığımızda bir şeyi Rasulullah ümmetine veya sahabesine yasakladığında " harreme (haram etti) ifadesi değil de "nehaye ( nehyetti-yasakladı) " ifadesi geçer. Mesela; altın yüzük ve ipek giymeyi yasaklamıştır ifadesinde "nehaye" ifadesi geçer. Allah'ın haram kıldığı bir şey ile mesela adam öldürme ile Rasulullah'ın yasak kıldığı erkeklere ipek giymeyi ve altın yüzüğü yasaklaması aynı kategoride değildir. Allah Rasulu, altın yüzüğü yasaklaması Allah'ın helal kıldığını haram kılma anlamında değildir. Allah Rasulu,bir lider olarak tebasına konjoktürel olarak bazı yasaklar koyabilir ki buna hakkı vardır. Daha sonra bu yasaktan vazgeçebilir. Mesela; kabir ziyaretlerini Mekke döneminde yasaklamış ama Medine döneminde serbest bırakmıştır.
Yine Allah Rasulu, Ehli Kitaba muhalefet olsun diye bazı yasaklar koyabilir. Bu Allah'ın yetki alanına mudahale anlamına gelmez.
Peygamber bir aile reisi olarak, çocuklarına ve hanımlarına bazı yasaklar koyabilir.
Peygamber bir ordu komutanı olarak mücahidlere bazı şeyleri yapmaktan men edebilir, yasak koyabilir.
Peygamber bir peygamber olarak ümmetine bazı yasaklar koyabilir.Dönemsel olarak farklı emirler verebilir. Mesele; bugün için düşünecek olursak; Fransa ile ilişkiler iyi olmadığında "Fransızların mallarını müslümanların alması haramdır" diye fetva verebilir. Daha sonra Fransa ile ilişkiler düzelince bu haramlığı ortadan kaldırabilir. Buna yetkisi vardır.Ya da İsrail mallarının ülkesine giriş izni vermeyebilir. Bunlar konjektöre göre değişebilir.
Sözün özeti, Peygamberin bir konuda yasak koyması, Allah'ın yetki alanına mudahale demek değildir. Kur'an ve Sünneti birbirine düşmanmış gibi göstermenin doğru bir mantığı olamaz.
Peygamber hayatında zaten bir hata yaptığında ya da yanlış fetva verdiğinde Allah tarafından hemen düzeltilmiştir. Bunun örnekleri çoktur. | güzel abim,verdiğiniz ayetlerin kuranın bütünlüğünde anlamak olarak zaten vermişim enam145 i verdiğimde, Ayrıca Allah rasulude,müslümanlarında İLLETE GÖRE,yasak koyma ve illet ortadan kalktıktan sonra yasağın kalktığını verdiğim enam 145 İN SONUNDADA GÖRÜYORUZ..Bu çok normal ve islamla bütünlktür,çakışma değildir..verdiğiniz fransızlar ve israille örneklerde bu yönde gayet makul ve islamın hükmü olur zaten,kuranda bunu destekliyor çünkü .. sorun kuranda HARAM OLMAYANI,MUTLAK MANADA HARAM GÖRMEK sıkıntısıdır,buda sakat bi anlayış olmaz mı..
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
| |