Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Ocak 2013, 15:21   Mesaj No:30

NİSAREYYAN

Medineweb Sadık Üyesi
NİSAREYYAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:NİSAREYYAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 22593
Üyelik T.: 07 Aralık 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:
Memleket:İstanbul
Mesaj: 579
Konular: 29
Beğenildi:15
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Bu Haftanın Misafiri ''bilinmez'' Kardeşimiz

Alıntı:
bilinmez Üyemizden Alıntı Mesajı göster
2-geçmişimizdeki kaynaklarda çelişkilerin olması gayet doğal.çünkü hiç kimse vahy değildir hiç bir alim hatasız olamaz.bu bağlamda ya hep ya hiç şeklinde yaklaşıp,alimleri tartışılmaz yapmak yada yerin dibine batırmak ne kadar insani? kuranın "Allahtan en çok alimler korkar" ayetini nereye sığdıracağız.o alimler kim? bir iki örnek verebilirmisin? bu alim gerçekten mürşiddir alimdir hurafesi hezeyanı yoktur eserlerini korkusuzca okuyabilrim dediğin bir alim var mı ?ABDULMELİKTEN ALINTI...


CEVAB...İlk başta şöyle bi izahta bulunayım,her fikir adamını değerlendirirken KENDİ BRANŞINDAKİ BİLGİ İLE DEĞERLENDİRİLİR,örneğin budizmi değerlendirirken mecburen budanın bıraktığı rulolara bakmamız lazım ve daha sonra bunlar aklidir veya değildir,kabul edilir veya edilmeze gidilir,yani budanın alimliğini niye red ediyoruz budada kendi branşında bi alimdir..

Bir kişinin islamın alimi olup olmadığınıda Kuranın sahifeleriyle ölçüp biçmemiz lazım ki doğru bi islam alimi kimdir ve kime deniri doğru anlamış ve bu ALİMLİĞİ DOĞRU KİŞİYE adres göstermiş olalım..Yoksa bana göre sana görelerle doğruluk kanaatleri oluşmaz ve kişi böylece doğruya ulaşamaz.

örneğin Kuranda bilginin kaynağı vahiyken,tasavvuf alimlerinin hepsinin kullandığı bilgi kaynağı MARİFET VE KEŞF tir,rüyadır,yazdırılmadır,peygamberle,ashabla mana aleminde görüşmelerle elde edilmiştir..Yani tasavvuf alimleri kendi alanlarında,bir numara olabilirler ki öyledirlerde,aam İslam dinine göre bunların beslendiği bilgi kaynağı tamamen batıl ve red edilir,bu öyle sizin masum gördğünüz şekilde değildir,yani bi kişi kalkıp bi eser bırakacaktır ama eserinde ŞİRK olacak ve bu kişi red edilmiyecek ,bu asla kabul görmez,ha diğer taraftan islam alimlerinin eksik ve hatası yokmu,sizinde belirttiğiniz gibi tabiki var,ama bunlar öyle ŞİRK dolu sözler ve eserler değil,..

bu manada illaki bi kaç isim istiyorsanız EBU HANİFE,ibni teymiye,ziyayeddin el kutsi yakın zamanlarda olan seyyid kutub, vb çizgisinde olanlar...
Bediüzzaman said nursi hakkında ne düşündüğünüzü sorabilirmiyim eğer sizin içinde bir sakıncası yoksa