Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Ocak 2013, 19:38   Mesaj No:34

Esadullah

Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 745
Konular: 146
Beğenildi:313
Beğendi:100
Takdirleri:3844
Takdir Et:
Standart Cevap: Bu Haftanın Misafiri ''bilinmez'' Kardeşimiz

Alıntı:
bilinmez Üyemizden Alıntı Mesajı göster


CEVAB...İlk başta şöyle bi izahta bulunayım,her fikir adamını değerlendirirken KENDİ BRANŞINDAKİ BİLGİ İLE DEĞERLENDİRİLİR,örneğin budizmi değerlendirirken mecburen budanın bıraktığı rulolara bakmamız lazım ve daha sonra bunlar aklidir veya değildir,kabul edilir veya edilmeze gidilir,yani budanın alimliğini niye red ediyoruz budada kendi branşında bi alimdir..

Bir kişinin islamın alimi olup olmadığınıda Kuranın sahifeleriyle ölçüp biçmemiz lazım ki doğru bi islam alimi kimdir ve kime deniri doğru anlamış ve bu ALİMLİĞİ DOĞRU KİŞİYE adres göstermiş olalım..Yoksa bana göre sana görelerle doğruluk kanaatleri oluşmaz ve kişi böylece doğruya ulaşamaz.

örneğin Kuranda bilginin kaynağı vahiyken,tasavvuf alimlerinin hepsinin kullandığı bilgi kaynağı MARİFET VE KEŞF tir,rüyadır,yazdırılmadır,peygamberle,ashabla mana aleminde görüşmelerle elde edilmiştir..Yani tasavvuf alimleri kendi alanlarında,bir numara olabilirler ki öyledirlerde,aam İslam dinine göre bunların beslendiği bilgi kaynağı tamamen batıl ve red edilir,bu öyle sizin masum gördğünüz şekilde değildir,yani bi kişi kalkıp bi eser bırakacaktır ama eserinde ŞİRK olacak ve bu kişi red edilmiyecek ,bu asla kabul görmez,ha diğer taraftan islam alimlerinin eksik ve hatası yokmu,sizinde belirttiğiniz gibi tabiki var,ama bunlar öyle ŞİRK dolu sözler ve eserler değil,..

bu manada illaki bi kaç isim istiyorsanız EBU HANİFE,ibni teymiye,ziyayeddin el kutsi yakın zamanlarda olan seyyid kutub, vb çizgisinde olanlar...

Evvela hayırlı olsun hemşerim misafirliğiniz,

Şimdi yukarda gayet güzel bir açıklama ile Alimlerin, Velilerin anlaşılmasında Kurana ne kadar uyduklarını baz almamız gerektiğini vurgulamışsınız ki buna Sünnetide ekleyerek saddak deriz,

Verdiğiniz isimlere bakınca sevindik açıkçası, şimdi şunumu anlamılıyız bu Alimleri takiple islamı daha iyi anlayabilirz mi demek istediniz ?

Sizde fikirerinizde ki öyle zannediyoruz bu Alimlerdenmi beslenmektesiniz?

Eğer cevap evetse Ebu Hanife yi İmam kabul etmiş bir çok Alime Şirk Ehli nasıl deriz ?

Eğer cevap evetse demekki islamı daha iyi kavrayabilmek ve anlayabilmek için araya vesileler giriyor doğrumudur ?

Eğer cevap evetse İbni Teymiyye, Seyyid Kutup gibi Alimlerin bir çok Kurana ters görüşleri var o zaman bundan dolayı bu şahıslarda ŞİRK ehlidir ifadesini neden kullanmıyoruz ?Ki Seyyid Kutup islam icazeti olmayan bir Şahsiyet olmasına rağmen hemde ...

Aslolan kişileri eksikleri ile ele alıp hemen ŞİRK ve KÜFÜR ile suçlamakmı , yoksa doğrularınıda görüp onlardan faydalanmakmıdır?

Bu savunduğunuz Alimler sözde Kurandan başka kaynak benimsememekte siz ve bizde dahil Kuranın Emirlerinden kaçını yerine getirebiliyoruz? yada kendileri ne kadar getirebilmiş bundan dolayı yaşayan müslümanların % 90 ı Şirk içinde olmuş olmuyormu ?

Bu güne kadar kaç tane Tasavvuf eserini sonuna kadar okudunuz veya bu bahsettiğiniz Alimlerin eserlerini tam olarak okudunuz?

Eğer tasavvuf Alimleri vahdeti vücud, enel hak gibi görüşlerinden dolayı bu makamı atladıktan sonra (ki Teymiyye buna çok güzel değinmiştir ve Bu alimlerde eserlerinde bu makamlardan daha ilerisini anladıklarını ve hatalarından dolayı tevbe ettiklerini beyan etmiştirler) tevbe ettiyseler ve tevbeleri kabul gördüyse Şirk ehli diye ithaf edilen bu şahısların vebali ne olacak ?