Tekil Mesaj gösterimi
Alt 04Haziran 2008, 09:56   Mesaj No:3

NUR

Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:NUR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 127
Üyelik T.: 10 Eylül 2007
Arkadaşları:4
Cinsiyet:
Memleket:ankara
Yaş:32
Mesaj: 1.805
Konular: 527
Beğenildi:30
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cvp: Vehhabilik Hareketi ve Ortaya Çıkışı

Fikirlerin çatışmasından hakikat doğarmış Kevir kardeşim, katılmayabilirsin.

Ama vehhabilik hareketi İslamı ilk çıktığı halindeki saflığa götürme çabasıyla ortaya çıkmış gibi gözükse de o kadar masum bir hareket değil sonuçta...

Kuran ı daha iyi anlamak adına yapılan işlerin Kuranın ruhuna ne kadar tezat olduğu ortada...

Alıntı:
ibni teymiye akıl ile nakil çelişemez der. yani bir hadis doğru ise akıl onu anlar. eğer bir hadis anlaşılmadıysa iki sebebi vardır. ya hadis uydurmadır. yada onu sorgulayan akıl yeterli bilgi ve donanıma sahip değildir der. sonuçta akıl sahih nakille çelişmez. Bu düşüncesinden dolayı hadislerin bazılarını inkar ediyor diye sapık ilan edilmiştir.

tabi ki buraya katılmama gibi bir durumumuz olamaz, nakili anlamak için akıl lazımdır.ama hadisler olmadan nasıl islamı anlayabiliriz?o hadis uydurma, bu hadis uydurma...???Ayrıca İbn i teymiyenin görüşleri bazı yerlerde o kadar sivrilmiştir ki peygamberlerle kendini eş durumda gördüğü durumlara bile rastlamaktayız.sahih hadis akıllla çelişmez denmiş, alıntıda;evet çelişmez yalnız aklı aşan durumlar da olabilir.bazen aklında kavrayamadığı , idrak edemediği incelikler yok mu dinimizde? mesela neden mestin altını değil de üstünü meshediyoruz?bu aklı aşan bir olgudur ...velhasıl bu hadis uydurmadır demeden önce ciddi tenkitlerden geçirilmesi gerekir...

Alıntı:
-İbni teymiyenin en çok eleştirildiği konu tasavvuftur. o tasavufu red etmez ama çok irdelenmesi gerektiği inancındadır. şeyhlerin peşinden gitmeyi, onların önünde el pence divan durmayı neredeyse küfür sayar. allah yolunda hiç bir şekilde aracı kullanılamaz der. hatta peygamberden bile yardım dilenemez der ve bu durumu bazı hadislerle ıspatlamaya çalışır. mezar taşlarını öpmek yada cami, kabe duvarını öpmek küfürdür der. ona göre sadece dua etmek için bir alimin mezarını ziyaret etmek doğru değildir.çünkü mezarda yatan aracı yapılmış olur.Tesbih gibi sonradan ıslama girmiş şeyleri sevmez, alimleri insan üstü görmemek gerekir der. mesela bir alimin abdest suyunu mübarek görmek küfürdür der.mescitlerde mezar yapılmasına karşı çıkar, bir mescit de mezar varsa ya o mescit yıkılmalı yada mezar başka yere nakl edilmeli der. tarikatların yaptığı hareketlerin kimilerine küfürdür der(mesela rüfailer kendilerini zikirlerde şişlerler). batın ve gizem yoktur der. islam açık ve net olarak ortadadır, islamda gizem aramayı küfür sayar. bu düşüncelerinden dolayı tarikat düşmanı ilan edilmiş ve sapıklığa düştüğü ilan edilmiştir.
İbn i Teymiyenin tarikatlar konusunda görüşlerinin bazılarına katılmakla birlikte, Vehabiliğin mezar tahribatını kesinlikle doğru bulmuyorum.onlar bu hareketi şirk olmasın diye yapıyorlar ama, bir yandan da peygamberimize, onun ehl-i beytine yaptıkları saygısızlıkların farkında bile değiller.dini hurafelerden arındırma adına yola çıkılmış ama neredeyse din adına her şeyi yok etme mücadelesine dönüşmüş bu...üzülerek söylemeliyim ki, Şu an peygamber efendimizin kabri dışında hiç bir sahabinin, Allah dostunun mezarı belli değil...Mekke de Medine de bir türbe, bir dikili mezar taşı bile göremezsiniz, Osmanlı dan kalma küçük mescidler var mesela, Hz. Ali mescidi, Hz. Ömer mescidiymiş, ve bir sürü yıkık yapılar var tarihi oldukları hemen belli oluyor ama ne sağında ne solunda kime aiittir, ne zaman yapılmıştır vs. hiç bir bilgi yok..umre için oralara gittiğimde bu durumu kafile başkanımıza sordum.maalesef vehhabilik hareketinin en önemli bu özelliğini söyledi bana...

Kabireleri ziyaret etmeye gelince bu ziyaretlerin oralarda yatanlardan medet ummaya vardığı dönemde peygamber efendimiz tarafından yasaklandığını biliyoruz.. çünkü cahiliye toplumu henüz yeni yeni sıyrılıyordu sapık inançlarından, putperestlikten...o zamanlar için tehlikeydi ve bunun önlemi yasakla alındı.fakat sonradan bakıyoruz ki artık iman müslümanların kalplerinde yer etmeye başladıkça kabir ziyaretlerinde hiç bir mahzur görülmemiştir.bilakis, onların durumuna bakıp ahireti hatırlamak adına faydalı olmuştur. Hem Kuran demiyor mu yeryüzünü gezip dolaşın geçmiş milletlerin tarihine bakın, ibretler alın diye? bu eserler olmadan bizler neyden ibret alacağız?

Küfür konusundaki görüşleri de gayet uç...her önüne geleni tekfir edemezsiniz.Müslüman bir kimseyi tekfir eden kendisi tekfir olnumuştur diye bir kaide hatırlıyorum ben...

Son olarak peygamber efendimiz hayrul umuri evsadühaa buyurmuş Yani .işlerin en hayırlısı orta halli olanıdır.Vehhabilik uç bir harekettir, orta yollu değildir. ve bu hareketin üzerinden müslümanlar üzerinde bazı oyunlar oynanmaktadır.

acizane.
__________________
EN GÜZEL AŞK: ALLAH!
Alıntı ile Cevapla