18 Ocak 2013, 11:47
|
Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan Yaş:44 | Cevap: Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız günümüz fıkıh problemleri 10. ünite 1.islam dinine inanmayan kişilere verilen isimdir a.mecusi b.sabii c.müşrik d.gayrimüslim 2.hanefilere göre ehli kitap kapsamındakiler kimlerdir a.mecusi-sabii b.tevrat-zebur-incil gibi vahyedilmiş kitabı veya suhufu olan her ümmet 3.aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır a.ebu hanifeye göre sabiiler ehli kitaptır b.ibn hazma göre mecusiler ehli kitaptır c.hanbeli ve şafilere göre ehli kitap yahudi ve hristiyanlar dahil mecusilerde ehli kitaptır d.hanbelilerden abu yala hanefiler gibi düşünmektedir 4.ehli kitapla yapılacak vatandaşlık anlaşmasının sınırlarını en geniş tıtan fıkıhçılar kimlerdir a.hanefi b.hanbeli c.şafii-hanbeli d.imam malik-evzai 5.is.ülkesinde zımmi bir vatandaşın öldürülmesinin çoğunlukça hükmü nedir a.diyet ödenmeli b.kısas c.hapis cezası 6.zımmi nin öldirülmesi hususunda hanefilerin savunduğu hüküm nedir ve bu hükmün dayanağı nedir a.kısas-zımmiler bizden üstün tutulmalı b.kısas-yaşam hakkının dokunulmazlığı noktasında eşitlik vardır c.diyet-müslümanlara haksızlık olur d.diyet-bir müslümanın hakkı zımmiden herzaman daha önce gelir 7.nisa suresinde belitilen,mallarınızı aranızda haksız sebeplerle yemeyiniz ayetinin bir gerği olarak , a.özel hayata saygı b.mülkiyet hakkına saygı c.vatandaşlık hakkına saygı d.müminlere saygı vurgulanmaktadır 8.hangisi evlilik engellerinde geçici engel kapsaındadır a.ırk farklılığı b.zenginlik* c.kültür farklılığı d.din ayrılığı 9.verilen bilgilerden hangisi yanlıştır? a.ebu hanifeye göreeşlerden hangisi müs.olursa diğerinede teklif eder,reddederse kadının iddet beklemeden evlilik hayatı biter b.ihtida zifaf öncesi gerekleşmişse, nikah ahdi kendiliğinden sonlanır* c.şafiive hanbelilere göre, birinin ihtidası zifaftan sonra oluup,iddet dönemi içerisinde meydana gelirse akid devam eder,iddetin bitmesiyle evlilik kendiliğinden sonlanır d.ibn teymiyye ve kayyıma göre eşler müs.oluncaya kadar beklenir,cinsel ilişki olabilir 10.günümüz alimlerindendir ve eşlerin ihtidası hususunda ibn teymiyye ve kayyimle aynı düşüncededir, hatta cinselliğinde devam edbileceği görüşündeki alim a.m.nuri yılmaz b.mustafa döngel c.nihat hatipoğlu d.yusuf karadavi 11.putperestler için kullanılan kelime hangisidir? a-müşrik b-mecusi 12.gayri Müslimlerin temel hak ve özgürlüklerini garanti eden ve hukuki koruma sağlayan düzenleme ......... sözleşmesidir a-zimmet b-zımmi 13.Eğer gayri müslimin malına zarar verilirse bunun bedelinin ödenmesi vaciptir. bu görüşe kimler katılır? a-hanefi-maliki b-hanefi-şafii 14.......ve ....... fakihleri bir müslümanın gayrimüslimin özel hizmetinde çalışmasını aşağılayıcı durum olarak değerlendirmemiştir a-hanefi-şafii b-hanefi-hanbeli 15."Müslüman oluncaya kadar, müşrik kadınlarla evlenmeyin.inanmış bir cariye hoşunuza giden müşrik bir kadından daha hayırlıdır.müslüman oluncaya kadar müşrik erkeklerle evlenmeyin. İnanmış bir köle hoşunuza giden müşrik bir erkekten daha hayırlıdır. onlar (müşrikler) sizi ateşe davet ederler, ALLAH ise sizi cennete ve bağışlamaya çağırır. öğüt alasınız diye ALLAH ayetlerini bu şekilde açıklamaktadır’’ bu ayet hangi surede geçmektedir a-bakara/221 b-bakara/121 16........ ve ............zifaf sonrası gerçekleşen irtidatlarda akit derhal son bulur. a-hanefi-maliki b-şafii-hanbeli 17.............Mecusileri kastederek “onlara ehli kitap işlemi yapınız. ancak onların kadınları ile evlenmeyin ve kestiklerini yemeyin’’ CUMHUR un kullandığı deliller arsındadır. a-imam malik b-peygamberimiz 18.mülkiyet hakkına saygı, .......... 29. ayetinin gereğidir a-nisa b-bakara 19.kim din ayrılığını miras engeli olarak görmez. a-zahiriler b-said ibnul müseyyeb 20.İzinsiz İslam ülkesine giren .... a-Zımmi b-Gayri müslim c-Müstemen d-Harbi 21.Zimmi vatandaşa topluma zarar verecek şekilde içki içmesi durumunda nasıl bir yaptırım uygulanır? a-Had Cezası uygulanmalıdır b-Kamu düzenini korumak adına ceza verilmelidir c-Dinine göre haram olmayan bir durumdur serbest bırakılmalıdır 22.Hanefi ve Malikiye göre Zımmilere ait domuz ve içki tahribatının tazmini hakkındaki hüküm ? a-Tazmini vacip b-mal hükmünde olmadığından tazmin edilmez c-Zarar veren isterse tazmin eder 23.Şafi ve Hanbeliye göre Zımmilere ait domuz ve içki tahribatının tazmini hakkındaki hüküm ? a-Tazmini vacip b-mal hükmünde olmadığından tazmin edilmez c-Zarar veren isterse tazmin eder 24.Hanefi ve malikiye göre irtidat eden kimse ile evlilik akdi hakkındaki hüküm a-Derhal sonbulur yeni akit gerekir b-İddet sonrası son bulur bu süre zarfında irtidattan vazgeçerse geri dönebilir 25.Şafi ve Hanbeliye göre irtidat eden kimse ile evlilik akdi hakkındaki hüküm a-Derhal sonbulur yeni akit gerekir b-İddet sonrası son bulur bu süre zarfında irtidattan vazgeçerse geri dönebilir 26.İhtida =? a-evli çiftlerden birinin İslamı seçmesi b-Evli çiftlerden birinin İslamı terki 27.Bir müslümanla bir müşrikin evliliklerinin hükmü? a-Müslüman müşrikin ihtidasını bekler b-Bu evlilik baştan batıldır c-Müslüman 3 ay bekler eşi müslüman olmazsa boşanır d-Gayri müslim eşinin müslüman olmasını sorun yapmıyorsa evlilik devam eder 28."Kadın müslüman olunca eşinin müslüman olmasını bekler bu sürenin bir sınırlaması yoktur" görüşü kime aittir? a-Şafi-Maliki b-Hanbeli-Hanefi c-Teymiyye-Kayyım 29.Aşağıdakilerden hangisi Yusuf Karadavinin görüşünü içerir? a.ebu hanifeye görüşlerden hangisi müs.olursa diğerinede teklif eder,reddederse kadının iddet beklemeden evlilik hayatı biter b.ihtida zifaf öncesi gerekleşmişse, nikah ahdi kendiliğinden sonlanır c.şafiive hanbelilere göre, birinin ihtidası zifaftan sonra oluup,iddet dönemi içerisinde meydana gelirse akid devam eder,iddetin bitmesiyle evlilik kendiliğinden sonlanır d.eşler müs.oluncaya kadar beklenir,cinsel ilişki olabilir 30.Hangisi Hazreti peyg. Getirdiği evrensen mesajı kabul edip etmeme açısından iki kısma ayrılan insanlardan değildir?? a-müslüman b-gayr-ı Müslim c-hristyan d-irtidat 31.yahudi hristyanları ifade eden isim? a-ehl-i kıtab b-mecusi c-sabii 32.yıldızlara tapan gayr-ı müslümlere ..........denir. a-mecusi b--sabiii 33.müşrik kavramın kimler için kuıllanılır? a-putperesler b-ateşe tapanlar için c-yıldızlara tapanlar için 34.semavi bir dine inanan ve tevrat ,zebur,incil gibi vahyedilmiş bir kitabı veya suhufü olan her millet ehl-i kitaptır.görüşü hangi mezhebe aittir? a-hanefi b-şafii c-hanbeli 35.islam dini ile vatandaşlık sözleşmesi yapan ehl-i kitap? a-müste'man b-zımmi c-fasık 36.hangisi 'müste'man 'kavramının tanımıdır? a-islam ile sınırlı bir süre için izin veya pasaportla gelen kişi b-islam devleti ile vatandaşlık sözleşmesi yapan gayr-ı müslimler c-islam ülkesinin vatandaşı olmadığı halde izinsiz girip çıkanlar 37.hangi mezhebin bilginleri araplarla zimmet sözleşmesinin yapılamayacağı görüşündedir? a-şafii b-maliki c-hanefi 38.zımmet sözleşmesinin sınırlarını ehl-ı kıtap ve mecusilerle sınırlayan islam alimleri kimleridr? a-imam şafii-imam ahmet b. hanbel b-imam malik-ahmet b. hanbel 39.islam bilgini...............bir kimsenin islam himayesindekindeki bir zımmıyı öldürmek amacıyla islam ülkesine gelmesi durumunda müslüman kişnin buna engel olmak için onunla mücadele etmesini hatta gerekirse bu lkişi bu uğurda öldürülmeli.görüşü kime aittir? a-ibn haldun b-ibn ömer c-ibn hazm 40.kendileriyle sözleşme yapılan bir kişiyi öldüren cennetin kokusunun dahi alamayacağını sözü gayr-ı müslimlerin hangi haklarıyle ilgilidir? a-din özgürlğü b-yaşama hakkı c-mülkiyet hakkı 41.hangisi 'irtidat'kavramının anlamı hangi şıkta verilmiş? a-kendi irADESİYLE müslümanlıktan çıkan kişiler için b-ateşe tapanlar için c-islam dinini kabul etmeyenler için 42.hangi islam alimi din ayrılığını bir miras engeli olarak görür? a-zahiriler b-ebu hanife c-şafiler d-hepsi 43.ilk kez din ve inanç özgürlüğü tanıyan ve müslümanlara ait olan sözleşme hangisidir? a-medine sözleşmesi b-zimmet sözleşmesi c-mekke sözleşmesi 44.İslam hukuku açısından ittifak edilen miras engellerinden değildiir? a- kölelik, b-miras bırakanı öldürme c- din ayrılığı. d-mezhep ayrılığı 45.hangisi İslam hukukunda mirasa hak kazanmanın şartlarından değildir ? a-Miras bırakanın ölmüş olması b-Mirasçının hayatta olması c-Mirasçı olmayı engelleyen bir durum olmaması d-Mirasçının erkek olması 46.................................ve .................... göre gayrimüslime toplu içki içme ve toplu ibadet yapma amaçlı yer kiraya vermek caiz değildir. a- ebu yusuf ve imam muhammed b-ebu yusuf ve ibn haldun c-imam malik ve imam şafii 47.Bir gayrimüslim müslümana mirasçı olamayacağı gibi Müslüman da gayrimüslime mirasçı olamaz.Bunun dayanağıMüslüman gayrimüslime gayrimüslim de müslümana mirasçı olamaz hadisidir. bu bilgi a-doğrudur c-yalnıştır 48.aşağıdakilerden hangisi din ayrılığını bir miras engeli olarak görmez?
a.hz ömer
b.muaz b.cebel
c.muaviye b.ebi süfyan
d.saad ibnül müseyyeb
e.mesruk
f.ibrahim en nehai e.hepsi Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
| |