Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan Yaş:44 | Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız DİN PSİKOLOJİSİ 8. ÜNİTE SORULARI İnsanın Nihaî Hakikat tasavvurunu besleyen ve şekillendiren birincil kaynak nedir a-dil b-din c-aile Tanrı tasavvurunun şekillenmesinde ne etkili değildir a-dil b-kültür c-toplum d-milletler arası aşağıdakilerden hangisi din psikolojisinin görevleri arasındadır a-tanrıyı ispat etmek b-tanrıyı tanımlamak c-insanın inanıp bağlandığı Tanrı tasavvurunu anlamaya çalışmak d-tanrıyı tavsif ve tasvir etmek ............nesne ve olayları temsil eden imajların, sembollerin, kavramların belli bir amaca yönelik olarak işletilmesi, idare edilmesi veya kendiliğinden gelişmesiyle tanımlanan, açık ve sembolik veya örtülü her türlü bilişsel etkinlik olarak tanımlanmaktadır. a-düşünme b-tanrı tasavvuru .........dünyaya ilişkin ilk duyusal tecrübesinde nesne ve insanlar ayrımlaşmamıştır, a-çocuk b-yetişkin c-genç tanrıyı kavramlaştırma ne yoluyla yapılabilmektedir. a-benzetme b-taklit ....... , dinî kavramların, dinî olayların ve nesnelerin zihinde canlandırılması, şekillendirilmesidir. a-tasavvur b-dini tasavvur c-tanrı tasavvuru Bireyin Tanrı tasavvurunu şekillendiren beş faktör bulunduğu öne sürülmüştür. aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir 1) Ana-baba ile ilişkiler. 2) Diğer önemli kişi ve gruplarla ilişkiler. 3) Kendilik kavramı veya öz-saygıya ilişkin duygular. 4) Tanrı konusundaki öğrenim ve Tanrı'nın insanlıkla ilişkisi. 5)tanrıya bağlılık gösterimi 6) Dini uygulama, dua, ibadet, kutsal metin okuma, dini tartışmalar ve kişinin kendi düşünceleri. ..........., Tanrı kelimesine dair entelektüel içeriği yansıttığını; ......... duygusal tepkilerle yakından ilişkili bireysel tecrübelere işaret ettiğini ifade edebiliriz. a-tanrı kavramı-tanrı tasavvuru b-tanrı tasavvuru-tanrı kavramı .......... içeriği duygusal tecrübe .......... içeriği öncelikle duygusaldır a-tanrı tasavvuru-tanrı kavramı b-tanrı kavramı -tanrı tasavvuru ..........yöntemi gereği "aşkın (müteâl) olanı araştırma dışında tutar". a-din psikolojisi b-din sosyolojisi ...........bilinçdışı dünya görüşlerini düzenleyen, dolayısıyla onların ilişkisel epistemolojilerini yapılandıran veya yorumlayan, insanın temel ilişki modelinin parçası olarak tanımlanmaktadır. a-düzenleyici ilke b-yapılandırma ........hem biyolojimizi ve hem de değer ve tutumlarıyla birlikte psikolojimizi kapsayan bütün diğer ortak sistemlerin içsel uyumu demektir a-insan temel modeli b-hayat anlamı sistemi ilişkesellik tezinde Tanrı, gerçekte insanları kendisiyle ilişki kurmaya çağırır. Dolayısıyla Tanrı tasavvuru, tabiatı itibariyle temelde .......... a-ilişkiseldir b-bilişseldir İslam düşünce ekollerinden ..........'ın, Allah ile ilgili olarak geliştirdiği en temel tasavvur, Allah ile diğer varlıklar arasındaki ilişkinin kişisellik taşıdığı şeklindedir a-kelam b-tasavvuf c-fıkıh Vergote ‘e göre .........yaşındaki çocuklar Tanrı'yı nesnel sıfatları bağlamında tasavvur etmektedirler. a-9-10 b-12-13 vergote'e göre ........yaşlarındaki çocuklarda Tanrı'nın özellikleri iyilik ve adalet olarak düşünülmekte; Tanrı'nın hâkimiyeti, bağışlayıcılığı ve Baba oluşuna vurguda bulunulmaktadır a-13-14 b-12-13 vergote'e göre 15-16 yaşlarındaki çocuklarda, Tanrı'nın güç ve güzellik sıfatları baskın görünmektedir. Bu dönem Tanrı tasavvurlarında ne yoktur a-korku b-terketme c-şüphe d-diyalog e-bağlılık f-saygı g-sevgi h-dua 14-16 yaşları arasındaki Kanadalı ve Fransız öğrenciler üzerinde gerçekleştirilen bir araştırma (Godin 1975) sonucunda, Tanrı'nın üç farklı şekilde tasavvur edildiği ortaya konulmuştur. aşağıdakilerden hangisini bu üç tasavvurun arasında değildir a-otoriter b-içsel c-dışsal d-duygusal Belçika'da yapılan bir araştırmada ........yaşları arasındaki gençlerin Tanrı tasavvurları, her yerde hâzır ve nâzır olan, dünyaya hulûl etmiş, üstün, din, ahlak, yaratıcı, anlam, yardım, sığınak, olumsuz övgü ve gerçek dışı gibi farklı nitelemeler göstermiştir a-15-18 b-17-18 ............'daki okullarda öğrenci olan 7-20 yaş arasındaki çocuk ve gençlere yöneltilen "Benim Tanrım neye benzer?" sorusuna küçük yaşlardakiler tarafından güvenilir, bağışlayıcı ve yardımsever cevabı verilirken, yaş yükseldikçe Tanrı'nın, her yerde hâzır ve nâzır, güçlü ve yaratıcı olarak tasavvur edildiği anlaşılmıştır. a-finlandiya b-belçika gençlerle (13-18 yaş arası) 1975 yılında Amerika'da yapılan bir başka araştırmada, gençlerin %.......'inin Tanrı'nın varlığı ile ilgili şüpheleri bulunduğu veya inanmadıkları görülmüştür a-%45 b-%30 c-%31 ........ anlama, kavrama, ilişki kurma gibi bütünüyle insani bir çabadır a)düşünme b)tasavvur hang. düşünme etkinliklerinin arasında yer alır? kavram oluşturma akıl yürütme sorun çözme hatırlama tasavvur etme hepsi dini kavramların, dini olayların ve nesnelerin zihinde canlandırılması, şekillendirilmesi a)tanrı tasavvuru b)dini tasavvur Bireyin Tanrı tasavvurunu şekillendiren beş faktörden değildir ? Ana-baba ile ilişkiler Diğer önemli kişi ve gruplarla ilişkiler Kendilik kavramı veya öz-saygıya ilişkin duygular insanın kendisiyle ilişkisi Tanrı konusundaki öğrenim ve Tanrı'nın insanlıkla ilişkisi Dini uygulama, dua, ibadet, kutsal metin okuma, dini tartışmalar ve kişinin kendi düşünceleri din psikolojisinde dini düşünce ve kavram gelişimi konusundasık sık başvurulan dönemlerden değildir ? duyusal - motor dönem (0-2 yaş) işlem - öncesi dönem (2-7 yaş) somut işlemler dönemi (7-12 yaş) soyut işlemler dönemi (12 yaş ve üzeri) soyut -somut işlemler dönemi ........ akli istidlal, zihni tecridve mantıki kıyas'ı kullanırken; .......... keşf ve marifet'i tercih eder a)kelam - tasavvuf b)tasavvuf - kelam .......... ruhsal deneyim için bir çerçeve sağlar ve ruhsal gelişimin devamını teşvik eder ........... ruh sağlığı ile doğrudan ilişkilidir a)olumsuz tanrı tasavvuru - olumlu tanrı tasavvuru b)olumlu tanrı tasavvuru - olumsuz tanrı tasavvuru ............... üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, Allah ile içsel temas kuran, o na sığınan, güvenen, sık sık hatırlayan gençlerin ruh sağlıklarının diğerlerine göre daha iyi düzeyde olduğu bulunmuş a)çocuklar b)üniversite öğrencileri Tanrı'nın aleminin mimarı olduğu, onu harekete geçirdiği ancak artık ona karışmadığı şeklindeki tasavvur deizm ateizm panteizm teizm antropomorfizm -güdümlü dindarlık ile geleneksel Hıristiyanlığın yaratıcı, merhametli, kutsayıcı, haşmetli, iyi yürekli ve hoşgörülü Tanrı tasavvuru arasında;
-güdümlü dindarlıkla da hiddetli ve öfkeli Tanrı tasavvuru arasında bir ilişki bulunduğu görülmüştür a.dış-iç b.iç-dış
.... göre, baba, ilahî ve ezelî terimleri gibi soyut bir terim değildir. Ailevi ilişkilerden alınmış bir terimdir. a.Vergote
b.Godin ve Hallez Tanrı tasavvuru gerçekte "yaşayan bir Tanrı'nın" canlı bir tasavvurudur ..kime göre böyledir..
a.freud b.Rizzuto
c.maslow .... göre, Tanrı tasavvurunun izlenebilir ilk bileşeni anne yüzüdür.
a.maslow
b.freud c.rizzuto Dinî kavramları anlama, yorumlama ve tasavvur etme .....ile gerçekleşmektedir. a.din dili
b.yabancı dil Tanrı tasavvuru, büyük ölçüde dinî ilişkinin ... belirler.
a.özünü b.içeriğini
c.saatini ..... sadece duygusal nitelikli bireysel bir tecrübe değil, kavramlar arasındaki ilişki bağını kuran, dünya görüşlerini yapılandıran, hayata dair anlamlar üreten ve bütün bunları tutarlı ve uyumlu bir halde düzenleyen daha üst bir yapılanmadır.
a.din tasavvuru b.Tanrı tasavvuru Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |