24 Ocak 2013, 15:06
|
Mesaj No:34 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan Yaş:44 | Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİ 10. ÜNİTE SORULARI islamcılık hareketi hangi çözümü kapsamaz batı sömürüsünden, zalim yöneticilerden, esaretten, taklitten, hurafelerden kurtarmak, medenileştirmek, batı taklidi yaptırır birleştirmek ve kalkındırmak islamcıların(ihyacılar) en önemli söylemi hangisidir a-islamı hayata yeniden hakim kılma b-islamı hayatın gerisine atma islamcılık hareketi ana kaynaklara ........ özelliği nedeni ile yeni selefilik veya ıslıhatçı selefilik olarak tanımlanır. a-sabit b-dönüşçü hz. peygamber “hikmet müminin yitik maldır, nerede bulursa onu alır ‘’sözünü kimler referans alırlar a-vehhabiler b-islamcılar(ihyacılar) islamcıların savunduğu II. abdülhamitin de savunduğu geri kalmışlıktan sömürgecilerden kurtulmanın yol olarak gördükleri politika hangisidir a-panislavizm(ittihadi islam) b-markisizim c-cumhuriyet cemaleddin afgani ittihadı islamın 3 dayanağı vardır demiştir aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-din bağı b-zekat c-hac d-hilafet reşit rızaya miras kalan ekol hangisidir a-menar b-islamcı c-mana SÖR ve ŞÖVALYE ünvanı almıştır. Din ile dünya işlerinin birbirinden ayrılması dinin her işe karışmamasını savundu. Tabiat felsefi etkisi altında kalmış tabiata uyma ilkesini kabul etmştir. yukarıda bahsedilen kimdir a-reşit rıza b-cemaleddin afgani c-seyyid ahmed han .........Protestan reformuna benzer bir hareketin İslam dünyasında gelişmesini arzu ettiği hissedilmektedir a-muhammed abduh b-seyyid ahmed han c-mustafa sabri efendi .............Tavandan başlayıp tabana doğru inen hızlı bir toplumsal iyileştirmeyi sağlayacak faaliyetlere öncelik vermiştir. a-cemaleddin afgani b-muhammed abduh Islahat olarak İslam birliği fikri önemlidir. İslam birliğinin başında mutlaka halife bulunmalıdır. ancak yönetim ümmetin katılım ve meşveret usulü ile yürütülmelidir yukarıda kimden bahsedilmektedir a-reşit rıza b-mustafa sabri efendi c-cemaleddin afgani ...........ana hedefi, ilk kaynaklarından hareketle dinin anlaşılmasını sağlamak, itikadı hz. peygamber zamanındaki saflığına kavuşturup akıl ve ilimle ilişkisini güçlendirmek, değişen dünya şartlarında dini yeniden etkinleştirmektir. a-muhammed abduh b-mustafa sabri efendi ........Tabandan, tavana doğru bir toplumsal bir ıslah hareketlerinin model aldığı bir öncü olmuştur. a-muhammed abduh b-cemaleddin afgani İslam ilimler cemiyetinin reisliğini yaptı. Damat Ferit hükümetinde ŞEYHÜLİSLAMLIK görevine getirildi Sevr anlaşmasını savundu ve anadoludaki milli mücadele hareketine karşı tedbirler alınmasını önerdi. kabul edilmeyince görevinden ayrıldı. yukarıda kimden bahsedilmektedir a-muhammed abduh b-mustafa sabri efendi Fikir hareketi olarak İslamcılık Osmanlı ülkesinde II meşrutiyet sonrasında .......... dergisinin 14 ağustos 1908 de yayın dünyasına girişiyle başladı. a-sırat-ı müstakim b-urvetül vuska vehhabiliğin kurucusu kimdir a-Muhammed b. Abdülvehhab b-Ali b. Abdülvehhab vehhabiler hangi gelenek üzerine ilerlemişlerdir a-ehli hadis b-ictihad c-kıyas vehhabilere göre Müteşabih ayetleri ve haberi sıfatları tevil etmek ....... a-caiz b-caiz değil vehhabiler tevessül (hz. peygamberi, velileri aracı kılma) nasıl bakmışlardır a-eleştirmişlerdir b-doğru bakmışlardır vehhabiler; istimdad (yardım isteme), rabıta (irtibat kurma) gibi tasavvufi davranışları uluhiyet tevhidine ...... olarak kabul eder a-doğru b-ters vehhabiler Kuran ve sünnette olmayan, sonradan ortaya çıkan şeyleri ne olarak değerlendirmişlerdir a-şirk b-bidat c-haram ...........sipahi ayaklanmasında İngiliz sömürgeciliğinden büyük yara alan Müslümanların eğitimine ağırlık verilmesi gerektiğini düşünen bir gurup alimin, öncülüğünde başlatılmıştır a-diyobendiyye b-cemaatı tebliğ "cemaatı tebliğ"in kökeni .......dayanır a-selefiyye b-diyobendiyye diyobend medresesine bağlı olanların tarikatı nedir a-kadri b-nakşi bendi diyobend medreselerinin sayısı bazı ülkelerde on binlere ulaşmıştır aşağıdakilerden hangisi bu ülkeler arasında değildir a-pakistan b-hindistan c-afganistan d-taberistan "cemaatı tebliğ" dergi gazete gibi yayınları tebliğ aracı olarak kullanırlar mı a-evet b-hayır Pakistan ile Afganistandaki Diyobend medreselerinde dini eğitim gören talebelere verilen ad nedir a-taliban b-militan ihyacı olarak adlandırılan şahsiyet ve hareketlerin ortak amacından değildir ? a)İslam ümmetini sahih kaynaklara geri döndürmek b)İslam alimlerini araştırmak c)İnanç ve düşünceleri bidat ve hurafelerden temizlemek ihyacı hareketler bazı modern araştırmalarda …………….. özelliğiyle yeni selefilik veya ıslahatçı selefilik olarak tanımlanmış a)ana kaynaklara dönüşçü b)yönetim şekli aligarh mektebini kim kurmuş ? a) seyyid ahmed han b) said nursi ihya hareketine ‘nereden başlamalı’ sorusuna cevabı özgürlük ve inkılap olan İslamcı kimdir ? a)efgani b)abduh hang. ilk İslamcılardan değildir ? seyyid ahmed han cemaleddin efgani muhammed abduh reşid rıza mustafa sabri efendi 1857’de başlatılan sipahi ayaklanması sırasında İngilizlere bağlı kaldığı için takdir nişanına layık görülen ? a)cemaleddin efgani b)seyyid ahmed han 1883-1884 yıllarında Paris’te çıkardıkları Urvetü’l-vüska dergisi kimlere ait a)efgani – abduh b)efgani – ahmed han İslamcılığın ilk ve asıl kuramcısı olarak bilinen a)efgani b)abduh afgani nin ıslahat çabalarını tekrarlayan hareketler olarak bilinen örgütlenmeler nelerdir ? a)Mısır’da ihvan-ı müslimin – Pakistan’da cemaat-i islami b)ittihad ve terakki partisi kadınların tesettüründe gördüğü gevşeklikleri yazılarıyla önlemeye çalışan a)muhammed abduh b)mustafa sabri efendi gelenekçi oluşumların liderlerinin lakapları arasından hang. yer alır ? şeyh üstad Mevlana Alim İmam Hepsi ……………. a göre iman; tasdik, ikrar ve ameldir a)ibn abülvehhab b)fazlurrahman diyobend darülulûmu nu kim ne zaman kurmuş ? a)1866 - muhammed kasım nanevtevi ve reşid ahmed ganguhi b)1766 - muhammed kasım nanevtevi ve reşid ahmed ganguhi cemaatin altı prensibinden olan .........., yani tebliğ yapmak için dünyevi işlerinden gönüllü olarak zaman ayırmayı taahhüt eden kişiler cemaate alınır ve eğitilerek bir tebliğ grubunda görevlendirilir a)tefriğ-i vakti b)taliban birelviye cemaatini kim kurmuş ? a)ahmed rıza han birelvi b)reşid ahmed ............. tavandan tabana doğru bir ıslahat programı ............. tabandan tavana doğru ıslahat programı a)kültürel ıslahatçılık - siyasal ıslahatçılık b)siyasal ıslahatçılık - kültürel ıslahatçılık radikal siyasal islamcılığın sembol ismi a)seyyid kutub b)fazlurrahman gelenekselciliğin..... tezi, İslam’ın en son ve gerçek din olduğunu söyleyen geleneksel İslami düşünceyle bağdaşmamaktadır. -ezeli hikmet -dinlerin aşkın birliği Modernizm karşıtı gelenekselciliğin önde gelen isimlerinden değildir? -Rene Guegon ya da diğer ismiyle Abdülvahid Yahya -Muhammed Abid Cabiri -Frithjof Schuon ya da diğer ismiyle Şeyh İsa Nurettin Ahmet Şazeli Meryemi. -Martin Lings ya da diğer ismiyle Ebubekir Siraceddin William Chittick. Modernizm karşıtı gelenekselcilik ekolünü Türkiye’de tanıtan kişi? elmalılı hamdi Seyyid Hüseyin Nasr Modernist yada muhafazakar olarak değerlendirilen İslamcılardan değildir ? İskilipli Atıf Şemsettin Günaltay Seyyid Ahmet Han Muhammed b. Abdülvehhab Cemalettin Efgani Mustafa Sabri İzmirli İsmail Hakkı Saidi Nursi Elmalılı Hamdi not :Abduh ile Efgani, Seyyid Ahmet Han’ı İngiliz sömürgeciliğine hizmet etmekle suçlamışlardır.“Modern hayata yönelik özgün İslami bakış ve duruş geliştirmek yerine, İslamı modern hayata uydurmaya çalışmak” ithamı Ahmet Han’ı diğer İslamcılardan ayıran bir ölçüt sayılabilir. .abduh ve afganinin ,ahmet han la anlaşamadıkları tek husus nedir ? a.Modern hayata yönelik özgün İslami bakış b.İslamı modern hayata uydurmaya çalışmak Günümüz İslam dünyasından ki ana dini akımlar? Gelenekçilik Islahatçılık liberalizm Modernizm “Tezhibül Ahlak” kim çıkarmıştır ? afgani seyyid ahmet han abduh İslamcılar tasavvufa ve tarikatlara niçin menfi bakmışlardır? a.hurafeciliği geliştirdiği için b.eğitim yuvası olmadıkları için İhyacılığın / İslamcılığın temel meselelerinden değildir ? a) İslamı hayata yeniden hakim kılma. Müslümanların gerilemesinin sebebi, çoğu İslamcının kanaatine göre İslamın hakikatinden uzaklaşılmış olmasıydı. Çözüm gerçek İslama yönelmek yani İslamlaşmaktı. b) İslamiyetin modern ihtiyaçları karşılayacak evrensel bir siyasi-sosyal muhtevaya sahip olduğu fikri, İslamcıların sıklıkla vurguladıkları bir tez olmuştur. c) Müslümanlar batıyı üstün kılan ilmi, medeni ve teknik usülleri alarak kendi toplumlarını kalkındırmak zorundadır. Zaten batı medeniyeti bugünkü yüksek seviyesine daha önce Müslümanlardan öğrendikleriyle ulaşmıştır. d) Gelenekle hesaplaşma bağlamında İslamcılar, genel olarak tasavvuf ve tarikatlara menfi bakmışlardır. e)islam alimlerini tasniflemekle ilgilenmişlerdir f) İslamcılar, eğitim-öğretim ıslahı üzerinde önemle durmuşlardır. g) İslamcılara göre İttihadı İslam, yani Panİslamizm adını da verdikleri Müslümanların siyasal birliği, İslam aleminin geri kalmasını ve sömürgecilerin istilasını engelleyecek tek çareydi. h) Kuran ve sünnetin belli bir yönetim şekli ortaya koymadığını, genel esaslar belirlemekle yetindiğini savunan İslamcılar, hilafet kurumunu, onu “peygamber vekaleti” kabul eden geleneksel anlayıştan farklı olarak “millete vekalet” şeklinde takdim ettiler. Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
| |