Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Ocak 2013, 13:57   Mesaj No:41

mehmet akif2

Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:44
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2310
Beğendi:4896
Takdirleri:3818
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 7. ÜNİTE SORULARI



SÖZÜN estetik ahengi için ........
KULAĞIN estetik ahengi için ......
EYLEMLERİN estetik ahengi için ......
yukarıdaki boşluklara sırasıyla ne gelmelidir

a-şiir-musıki-ahlak
b-ahlak-musıki-şiir









osmanlı Düşünürleri Platoncu .............. ikiliğine dayalı felsefe yapma tarzını sürdürürler.
a-)doğru-yanlış
b-)asıl-kopya










Duraklama döneminde bölünmüş bilinç farklı unsurları eski yeni şekliyle tarihsel yani .........Organize etmeye başlanmıştır.

a-yatay
b-dikey








osmanlı düşünürleri yükselme döneminde ilk defa hangi sorunla yüzleştiler

osmanlının çöküş döneminde de düşünürlerin sorunu budur

a-kaos
b-gelişme
c-gerileme









Son dönem osm. Düşünürlerinin temel özelliği ........... ikilemi içinde düşünce üretmektir.

a-kaos-kozmos
b-kaos-kozmo politik











birbirine zıt felsefi akımların aynı anda osmanlı sınırları içinde taraftar bulması ...........sorunuyla yakından ilgilidir.

a-asıl-kopya
b-kaos-kozmos







Düşünür olmanın temel şartını bilgi aktarımından ziyade şahsi görüş ve ittihatlar geliştirmeye bağladığı için eserlerinde şahsi yaklaşım ön plandadır.

yukarıda kimden bahsedilmektedir

a-molla fenari
b-bedreddin simavi







şerhi isagoci kimin eseridir

a-kayserili davud
b-molla fenari








Osmanlı döneminde hangi padişah tehafüt geleneğini devam ettirmiştir.

a-fatih sultan mehmet
b-kanuni sultan süleyman









Risale fi tahkiki vucudil-vacip eseri ile ibn sinanın görüşlerini özetlemesi ve eski ve yeni kelamcıların filozofları yanlış anladığını ileri sürmesi tehafüt geleneğine katkı olarak görülür.

yukarıda kimden bahsedilmiştir

a-bedreddin simavi
b-molla fenari
c-molla lütfi
d-taşköprülü zade







Osmanlı entelektüellerinin gözünde en en büyük türk filozoflarından ......sayılır

a-hocazade
b-tusi
c-bedreddin simavi







İlimlerin tasnifi MEVZUATÜL ULUM eseri kim yazmıştır

a-molla fenari
b-molla lütfi
c-taşköprülü zade







kimin için nakli ilimlerin kavranmasının temelinde akli ilimler vardır

a-molla lütfi
b-katip çelebi










....... Osmanlı düşünürlerini **** fizik olarak felsefeye yönlendiren etken Osmanlı toplumunun sorunlarına genel bir çözüm yolu bulabilmektir.

a-duraklama
b-gelişme
c-son





anokranizm açılımı?
a-Günümüze göre Osmanlıyı yorumlamak
b-batı düşüncesine göre osmanlıyıyorumlamak
c-Osmanlılardaki felsefi düşünceyi yalnızca kendi şartları altında alıgılamak





Osmanlıda mimari anlayışın en önemli kaygısı?
a-Estetik
b-Sağlamlık
c-büyüklük






-yükseliş dönemi olarak bilinir
-nihilist ataist faaliyetler görülmemektedir
-zemin mekan sorunu yoktur
Yukarıda hangi dönemin özellikleri verilmiştir?
a-estetik imar
b-bölünmüş yatay(duraklama)
c-Zemin mekan kaybı çöküş





Osmanlı düşünürlerin kısmen eğitim bilim askerlik hukuk gibi alanlarda yenilik arayışına girdikleri kendi dünyalarını yeni eski iki farklı açıdan algılanamaya başlama bilincine ...denir?
a-İçinde bölünmesi sorunu
b-dışında bölünmesi durumu
c-kendini yenilemesi durumu






Osmanlı ilk şeyhülislamı?
a-Molla Lütfi
b-Molla Fenari
c-Hocazade Msulihiddin






Varidat adlı eserinde Allahın varlığının zuhurunu açıklamaya çalışan kişi?
a-Molla Fenari
b-Kemal Paşazade
c-Bedreddin Simavi
d-Yahya Nevi
e-Mestcizade Abdullah




Tasavvuf geleneği ile ilgilenmiş
Akıl nakil bilgi yolları ile sorunlara yaklaşmışlar
Felsefi Kelam geleneği içinde tutum geliştirmişler
Aşğıdakilerden hangisi yukarıda ortak özellikleri verilen kişilerden değildir?
a-Hocazade-Yahya Nevi
b-Kemalpaşazade-Muhammed Karabaği
c-Mestcizade Abdullah-Müeyyedzade Abdullah
d-Katip Çelebi-Gelibolulu Mustafa Koçi






Anakronizm nasıl ortaya çıkar ?
a-günümüz için geçerli olan kavram ya da anlayışları ,bunların söz konusu olmadığı zaman dilimlerinde aramakla ortaya çıkar
b-günümüz için geçerli olmayan kavram ve anlayışları,söz konusu oldukları zamanlarda ortaya çıkarırlar.










Osmanlıdaki felsefi düşünceyi yalnızca kendi şartları içinde algılamaya çalışmakla ortaya çıkan bir yöntem sıkıntısıdır…
a-terkipçilik
b-tarihsellik
c-tasnif
d-tahlil











Osmanlı düşünürlerin genel tutumu ..............yoluyla fikir üretmektir.
a-gruplama
b-sentezleme
c-ayrıştırma










Osmanlı toplumunun .............. ve ............ döneminde Felsefe sorun olarak algılanmaz.
a-yükselme-duraklama
b-kurluş-yükselme
c-yükselme-yıkılış












Osmanlı düşünürlerin çoğunluğu için düşüncenin kendisine dayanacağı ...........yada........... sorunu yoktur.
a-zemin -mekan
b-bölünmüş bilinç
c-estetik-imar












- sentez faaliyetinin kurallarını veren bir disiplindir.
-estetik imar çabasının zorunlu bir unsurudur.
-Mimar anlayışında kaygılar estetiktir.
-Beşeri faaliyet alanlarının ALLAH’ın kainatta kurduğu nizama göre estetik bir ahenk içinde İmar edilmesidir

*yukarıda bilgi hangi kavramın tanımlamasıdır?
a-imar
b-mantık
c-estetik












Osmanlı düşünürleri sentez işlemini belli bir amaç ideal hedef kavram doğrultusunda yapar.bu doğrultuda fizik ve ****fizik araştırmalarına ........... adını verir.
a-erdem
b-estetik
c-hikmet
d-imar










hangisi estetik sürecine katkıda bulunmamıştır?
a-kayserili davut
b-molla fenari
c-hocazade
d-katip çelebi







-Orhan gazi tarafından iznikte kurulan Osmanlı devletinin ilk medresesinde uzun yıllar müderrislik yapmıştır.
-İbn.Arabi’nin vahdeti vucut(varlığın birliği)öğretisini felsefi kavramlarla yorumlayarak sentezlemesi yani kelam tasavvuf ve felsefeyi ortak bir dil içinde buluşturmuştr.
-Selçuklu medreselerinde ortaya çıkmış birikimi Osmanlı medreselerine aktardığı için iki farklı dönem arasında köprü şeklinde görülür.
-Farabi İbn.Sina Müslüman meşşai filozofların varlık ve zaman görüşlerini eleştiren ebul berekat bağdadi nin yaklaşımlarını kendi açısından eleştirerek farklı zaman anlayışı geliştirmiştir.
- Zaman anlayışını nihayetül beyan fi dirayetiz-zaman adlı eserinde dile getirmiştir.
-İbn.Arabi’nin füsusul-hikem adlı eserine yazdığı matlau hususilkilem fi mania fususil-hikem adlı eseriyle ünlenmiştir.
-ibn Arabinin varlığın birliği öğretisini felsefi kavramlarla savunmuştur

* yukarıda verilen açıklamalar hangi islam düşünürüne aittir?
a-molla fenari
b-gazali
c-hocazede
d-bedrettin simavi
e-kayserili davud











Risale fi tahkiki vucudil-vacip eseri ile ibn sinanın görüşlerini özetlemesi ve eski ve yeni kelamcıların filozofları yanlış anladığını ileri sürmesi tehafüt geleneğine katkı sağlayan düşünür?
a-molla lütfü
b-molla fenari
c-molla ahmet
d-bedrettin simavi










osmanlının ilk şeyhüslamı?
a-molla bedrettin
b-molla fenari
c-bedreettin simavi
d-hocazede








bedrettin simavinin Felsefe, tasavvuf ve kelam alanlarını kapsayan eseri.............tır.
a-Nurü'l-kulub
b-varidat
c-Vahdet-i Vücud










’’ maddeci panteizm ‘’e yaklaşan çözümler getirdiği kanaatiyle değerlendirilen düşünür?
a-hocazade
b-bedrettin simavi
c-molla fenari.











En önemli disiplin mantıktır sözü kime aiitr?
a-aristo
b-gazali
c-ibn kind
d-reşit rıza











Akıl-nakil yöntemiyle sorunlara yaklaşmışan düşünür?
a-hocazade
b-bedrettn simavi
c-molla fenari











Osmanlı topraklarında ilk ................... matbayı kurdu.
a-ibrahim müteferrika
b-taşköprülüzade
c-hocazade
d-f.sultan mehmet




Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla