Tekil Mesaj gösterimi
Alt 04 Şubat 2013, 18:53   Mesaj No:19

muhsin iyi

Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:muhsin iyi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14028
Üyelik T.: 31 Temmuz 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:
Mesaj: 143
Konular: 88
Beğenildi:29
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Zikrin İşlevi, Zikir Ne İşe Yarar, Zikrin Fonksiyonu

Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Yazıyı kaleme alan Muhsin beye sormuş olduğum sorulara ve özellikle de şu an soracağım mevzuya Kur'ani deliller ile cevap vermesini rica ediyorum.

Tevhidin İslamın Temeli : LA İLAHE İLLALLAH Olduğu barizdir. Yani Allah'tan başka güç otorite yoktur.

Sizin ele almış olduğunuz Vahdet İnancına göre ise : LA MEVCUDE İLLALLAH'tır. Yani Allah'tan başka varlık olmadığına, mevcud olan tek varlığın Allah olduğuna, var gibi gözüken ne varsa Allah'ın parçaları olduğuna inanmaktır.

Allah aşkına Kur'an neden sizin söyleminizi değilde La İlahe İllallahı emretmiştir yoksa Sizin inaçlarınızı şekillendiren Efendilerinizin Sözleri/Kelamı dahamı yücedir?

Nasıl bir çarpık anlayıştır Hangi dine aittir Peygamberi kimdir Kitabı nedir kendi şirklerine başkalarınıda alet etmek için safsataları anlatmak kime hizmettir?

Eğer Hakkı batıldan ayırd etmek ise maksadınız. Buyrun bakalım Ayıralım Hakkı batıldan Şirki Tevhid'den.

Allah resulünde sizin için örnekler vardır İbaresi bize yetmiyormu Fussul Hikem sahiplerinin İslamsız örneklerini baz alıyorsunuz ?
Allah'tan başka bütün varlıklar yoktur. Çünkü yoktan meydana gelmiştir. Bu vahdet-i vücuttur. Mevcut olan her varlığı Allah'tan bir parça bilmek panteizmdir. Bu ALLAH'a şirktir.

Yüce Allah yokluk aynasında zatıyla değil ilim sıfatıyla çeşitli esma ve sıfatlarını tecelli buyurmuştur cümlesi zihinlerde bu yaratılan şeylerde Allah'ın zatıyla ilgili bir şey uyandırmamalıdır. Nasıl bir ressam bir resim yaptığında bu resim onun zatıyla ilgili değilse bütün varlık alemi karşısında yüce Allah da böyledir. Allahın zatı ile bu varlık aleminin hiç bir ilgisi, bağlantısı yoktur. Yüce Allah kendi esma ve sıfatlarını bize tanıtmak için varlıkları yoktan yaratmıştır. Hak dostları da böyle düşünür vahdet-i vücudu böyle anlamlandırır. vahdet-i vücut kelime-i tevhidin özüdür. yani Allahtan başka mevcut yoktur. varlık aleminin aslı yokluktur. onu yok bilmek gerekir demektir. haşa yaratılmış olan şeyler Allah'tan bir parçadır diyenler dinden çıkmış olurlar.
Alıntı ile Cevapla