Cevap: Yaz Kur'an Kurslarının Faydaları Nitelikli Öğreticiler
- İslam Dinini ve Yüce Kitabımız Kur’an-ı Kerim’i öğrettiğini düşünerek heyecanını ve şevkini daima canlı tutar. Caminin veya dersliğin kapısından ibadet bilinciyle, güler yüzle ve neşeyle girer. Yüzündeki tebessümle, öğretecekleri bilginin çocuklara güven ve huzur verdiğini hissettirir.
- Din eğitiminde gönüllülüğün önemini ve berekete vesile olduğunu bilir. Tatillerinden fedâkarlık yaparak Kur’an öğrenmeye gelen çocuklara eğitim vermenin önemli bir görev olduğunu bilir ve bu vazifenin manevi mes’ûliyetini yüreğinde hisseder.
- Özellikle ilk günlerde bütün yorgunluğuna rağmen gülümsemesini ve sıcak ilgisini hiçbir veliden ve öğrencinizden esirgemez. Eğitimde temel ilkelerden birisinin ilgi ve sabır olduğunu kendine telkin eder.
- Eline aldığı Elif-bâ kitabı ya da yüreği hizasında tuttuğu Kur’an-ı Kerim’le
neşe içerisinde Yaz Kur’an kursuna gelen öğrencilerin heyecanını gün boyu ve kurs süresince canlı tutmayı hedefler.
- Bir görevin öğretilmesinden çok sevdirilmesi gerektiğini bilir. Öğretmek değil, sevdirmek prensibinden yola çıkar. Sevgi, sabır ve hoşgörü temel prensiplerinden hareket ettiği sürece çok şeylerin öğretileceğini bilir. Öğrencilerle iletişimi dengeli olur. Onlara alçakgönüllü ve sevecen davranır. Disiplin adına onlarla arasına duvarlar ören bir öğretici olmaktan çekinir. Otoriter değil, öğrencilerinin sorunlarıyla ilgilenen ve onlara yol gösteren rehber bir öğretici olur. Öğrencilerinin duygularını, düşüncelerini anlamaya çalışır ve onlarla bütünleşir. Özel problemlerine zaman ayırarak onları aktif olarak dinlemeye çalışır. Kendisine veya çocuğuna nasıl davranılması gerektiğini düşünerek onlarla empati kurar.
- Öğrencilerinin yaşlarının getirdiği özellikleri ve psikolojisini bilir ve onları anlamaya çalışır. Bu konuda bilgi sahibi olmak için kitap ve dergilerden yararlanır. Araştırmalar yapar. Eğitimcilerden faydalanmaya çalışır. Onlar için bazı fedâkarlıklara katlanır. Eğitimde fedakârlık göstermeden iyi bir sonuç alınamayacağının bilincinde olur.
- Öğrencilerine değer verir ve onları önemser. Onların arasından ülkemize ve insanlığa büyük hizmetleri geçecek bir çocuğun çıkabileceğini unutmaz. Onların karakterinin oluşmasında ve hayatlarına hedef belirlemelerinde sesli yapacağı duaların da etkili olduğunu bilir. Kazandırmak istediği davranışlara göre açıktan dua eder.
- Yaz Kursu yaptığı camide eğer imam olarak da görev yapıyorsa cüppe ve sarığını giydiği zamanlar öğrencileriyle tokalaşır ve onlara güler yüzlü davranır. Bu davranışıyla bir din görevlisi olarak çok güzel izlenim bırakacağını ve çocukların gönüllerinde İslam dinini öğreten kimselere karşı bir sevgi oluşturacağını bilir.
- Cami imamı ve Kur’an hocası tarafından gönlü kırılan ve yüreğinde olumsuz iz bırakılan çocukların camiye, cemaate, dine ve Kur’an’a bakışının nasıl olacağını düşünür. Bunun için, her ne sebeple olursa olsun kesinlikle hiçbir öğrenciyi camiden ve dersten atmaz. Camiden veya Kur’an dersinden kovularak kalbi kırılan çocuğun bir ömür dine uzak kalması durumunda sorumluluğunun çok ağır olacağını düşünür.
- Yaz Kur’an kurslarında başladığı kursu yarıda bırakan veya sadece bir hafta gelen çocuklar olacağını düşünerek öğrencilerine çok güzel davranır. Bu çocukların bir daha böyle bir kursa hiç gelemeyeceği ihtimalini göz önünde bulundurarak onlara sevgi, şefkat ve ilgi göstermenin önemli olduğunu bilir. Bu davranışının çocuklar üzerinde güzel bir izlenim bırakacağını, hocalarını güler yüzlü, kurslarını da güzel hatıralarla hatırlayacaklarını düşünerek her hafta derslerine ayrı bir heyecanla başlar.
- Problemli öğrencilerle özel görüşmeler yapar. Problemlerin çözümü konusunda kendilerinin fikirlerini alır. Onlara görevler vererek sorumluluk bilinci kazanmalarını sağlar. Hatalı davranışlarını affederek ve yumuşak davranarak çözmeye çalışır.
- Dersler canlı ve coşkulu bir şekilde işler. Yorgun ve bezgin bir havayla “bir an önce bitse de rahatlasam” gibi bir tavır içinde olmanın öğrencilerin gözünden kaçmayacağını bilir. Çocuklar son derece iyi gözlemciler olup en iyi müfettiş/murakıp görevini onların icra ettiklerinin bilincindedir.
- Peygamber Efendimizin “Öğretiniz kırıcı olmayınız, öğretenler kırıcı olanlardan hayırlıdır.” öğüdü ile “Kolaylaştırınız, güçleştirmeyiniz; müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz” ilkesini devamlı hatırında tutar.
- Nitelikli öğretici, sorunlara değil, çözümlere odaklanır. Bu sebeple çocuklarda görülen yanlış davranışları ve onların ahlakını olumsuz etkileyen faktörleri sonuç alamayacak şekilde eleştirmek yerine Kur’an-ı Kerim’i ve dinimizi öğretmek için plan ve projelere yoğunlaşır. Her gün yeni bir heyecanla ve metotla bazen alışılmışın dışına da çıkarak derslerini işlemeye çalışır. Bu uygulamaların öğrenciler üzerinde çok olumlu izler bırakacağını ve öğretimi kolaylaştıracağını bilir.
- Nitelikli öğretici, Yaz Kur’an kurslarında eğitim veren meslektaşlarıyla istişarelerde bulunur ve onlarla ortak çalışmalar yapar. Onlarla bilgi, birikim, eğitim metotlarını ve tecrübelerini paylaşır. Takım çalışmasına açık olur.
devam ediyor...
__________________ Bismillah diyerek... |