28 Şubat 2013, 10:22
|
Mesaj No:55 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 Arkadaşları:20 Cinsiyet:Erkek Memleket:ANKARA Yaş:56 Mesaj:
6.134 Konular:
555 Beğenildi:1084 Beğendi:252 Takdirleri:10770 Takdir Et:
| Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum... Alıntı: mehmet akif2 Üyemizden Alıntı
sayın hocalarım pehlivan nickli arkadaşımızın bizlere sorduğu soruları siz tam anlamıyla cevap verebilirsiniz lütfen yardım eder misiniz sorular şunlar pehlivan´isimli üyeden alıntı [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] arkadaşlar bazı konular kafama takıldı bilenler izah ederse çok sevinirim 1.isimlerin başındaki bin ibn çok aklımı karıştırıyor,cahilliğime verip anlatırsanız çok sevinirim ör :abdullah b. said b. el as,ibn hace el eskani vb gibi 2.nesh edilen ayetler kurana alınmamıştır diyor nasıl olmuş örnek verebilir misiniz ? 3.hz.osman kuranında harflarde bedel olmuştur deniyor bu nasıl oluyor ? | 1-İbn,bin kelimeleri oğlu anlamına gelir. Binti kelimesi de kızı anlamına gelir. Örnek verelim Ali:Çocuk Veli: Babası Ahmet:Dedesi Mehmet: Dedesinin babası Bu kişiyi Arapçada belirtirken şöyle yazılır: Ali b.Veli b.Ahmet b.Mehmet Kız çocuğu için de; Fatıma :kız Aişe:anne Zeynep: anneanne Fatıma binti Aişe binti Zeynep diye yazılır ki soy ailesi belli olur 2-Nesh meselesi tefsir usulü konularından birisidir. Yıllardır tartışılan bir konudur. Bu konuda farklı görüşler vardır.Kimisi Kur'an ayetleri arasında nesh olduğunu iddia ederken kimisi nesh olmadığını söylemişlerdir. Nesh; bir hükmün başka bir hükümle ortadan kaldırılmasıdır. Kur'an'da şu anda hükmü kaldırılmış ayetler olduğunu iddia edenler vardır ki bunların delilleri Kur'an'da neshin olmadığını söyleyen Alimler tarafından delillerle çürütülüyor. Neshi kabul edenler kimi tedrici ayetleri nesh kabul ediyorlar. Mesela , içkinin tedrici olarak yasaklanması ile ayetleri. Kur'an'a alınmayan nesh olayına genellikle evli kişinin zina etmesi sonucunda recm cezası uygulanmasıyla ilgili rivayeti (recm ayeti ) kabul ederler. Fakat bu görüşler tartışmalı görüşlerdir. Tefsir usulunun çetrefilli konularından birisidir. 3- Bedel (veya ibdâl): Bazı harflerin başka bir harfe dönüştürülerek yazılması. Meselâ سَلَاسِلَا kelimesi20 tenvinden bedel elif ile yazılmıştır. Aynı şekilde وَكَاَيِّنْ lâfzındaki nûn'un aslı tenvin olduğu hâlde bu şekilde yazılmıştır. Buna karşılık لَنَسْفَعًا kelimesindeki tenvinin aslı te'kid nûnu (نْ) olduğu hâlde Mushaflarda bu şekilde yazılmıştır. Kezaاَلصَّلٰوة - اَلزَّكٰوة - اَلْحَيٰوة gibi bazı kelimeler -muzaf olmadıkları yerlerde- elif ile değil elif'den bedel vav ile yazılmıştır (Muzaf oldukları yerlerde ise -Tevbe 9/103 ve Hûd 11/87 hâriç- elif ile yazılmışlardır: عَنْ صَلَاتِهِمْ - وَمَا كَانَ صَلَاتُهُمْ - اِلَّا حَيَاتُنَا الدُّنْيَا - لِحَيَاتى). Bazı kelimelerde bulunan müennes tâ'ları da bazı yerlerde açık, bazı yerlerde kapalı yazılmıştır: Meselâ رَحْمَت - رَحْمَة ، نِعْمَت - نِعْمَة ، - سُنَّة سُنَّت kelimeleri böyledir.
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim)
|
| |