Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Şubat 2013, 10:22   Mesaj No:55

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1087
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...

Alıntı:
mehmet akif2 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
sayın hocalarım pehlivan nickli arkadaşımızın bizlere sorduğu soruları siz tam anlamıyla cevap verebilirsiniz

lütfen yardım eder misiniz

sorular şunlar

pehlivan´isimli üyeden alıntı [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
arkadaşlar bazı konular kafama takıldı bilenler izah ederse çok sevinirim

1.isimlerin başındaki bin ibn çok aklımı karıştırıyor,cahilliğime verip anlatırsanız çok sevinirim ör :abdullah b. said b. el as,ibn hace el eskani vb gibi

2.nesh edilen ayetler kurana alınmamıştır diyor nasıl olmuş örnek verebilir misiniz ?

3.hz.osman kuranında harflarde bedel olmuştur deniyor bu nasıl oluyor ?
1-İbn,bin kelimeleri oğlu anlamına gelir. Binti kelimesi de kızı anlamına gelir. Örnek verelim

Ali:Çocuk
Veli: Babası
Ahmet:Dedesi
Mehmet: Dedesinin babası
Bu kişiyi Arapçada belirtirken şöyle yazılır:

Ali b.Veli b.Ahmet b.Mehmet

Kız çocuğu için de;
Fatıma :kız
Aişe:anne
Zeynep: anneanne

Fatıma binti Aişe binti Zeynep diye yazılır ki soy ailesi belli olur

2-Nesh meselesi tefsir usulü konularından birisidir. Yıllardır tartışılan bir konudur. Bu konuda farklı görüşler vardır.Kimisi Kur'an ayetleri arasında nesh olduğunu iddia ederken kimisi nesh olmadığını söylemişlerdir. Nesh; bir hükmün başka bir hükümle ortadan kaldırılmasıdır. Kur'an'da şu anda hükmü kaldırılmış ayetler olduğunu iddia edenler vardır ki bunların delilleri Kur'an'da neshin olmadığını söyleyen Alimler tarafından delillerle çürütülüyor. Neshi kabul edenler kimi tedrici ayetleri nesh kabul ediyorlar. Mesela , içkinin tedrici olarak yasaklanması ile ayetleri.
Kur'an'a alınmayan nesh olayına genellikle evli kişinin zina etmesi sonucunda recm cezası uygulanmasıyla ilgili rivayeti (recm ayeti ) kabul ederler. Fakat bu görüşler tartışmalı görüşlerdir. Tefsir usulunun çetrefilli konularından birisidir.

3-
Bedel (veya ibdâl): Bazı harflerin başka bir harfe dönüştürülerek yazılması. Meselâ سَلَاسِلَا kelimesi20 tenvinden bedel elif ile yazılmıştır. Aynı şekilde وَكَاَيِّنْ lâfzındaki nûn'un aslı tenvin olduğu hâlde bu şekilde yazılmıştır. Buna karşılık لَنَسْفَعًا kelimesindeki tenvinin aslı te'kid nûnu (نْ) olduğu hâlde Mushaflarda bu şekilde yazılmıştır. Kezaاَلصَّلٰوة - اَلزَّكٰوة - اَلْحَيٰوة gibi bazı kelimeler -muzaf olmadıkları yerlerde- elif ile değil elif'den bedel vav ile yazılmıştır (Muzaf oldukları yerlerde ise -Tevbe 9/103 ve Hûd 11/87 hâriç- elif ile yazılmışlardır: عَنْ صَلَاتِهِمْ - وَمَا كَانَ صَلَاتُهُمْ - اِلَّا حَيَاتُنَا الدُّنْيَا - لِحَيَاتى). Bazı kelimelerde bulunan müennes tâ'ları da bazı yerlerde açık, bazı yerlerde kapalı yazılmıştır: Meselâ رَحْمَت - رَحْمَة ، نِعْمَت - نِعْمَة ، - سُنَّة سُنَّت kelimeleri böyledir.
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla