06 Mart 2013, 10:50
|
Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 Arkadaşları:26 Cinsiyet:anne Memleket:arz Yaş:46 Mesaj:
1.078 Konular:
171 Beğenildi:212 Beğendi:27 Takdirleri:246 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik dersi soru -cevap din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik dersi soru -cevap DİN EĞİT. VE DİN HİZ. REHBERLİK 1. ÜNİTE SORULARI aşağıdakilerden hangisi educare kelimesinin anlamları arasında değildir a-yetiştirmek b-yönetmek c-yönlendirmek d-yetişmek e-potansiyelleri ortaya çıkarmak ....... göre insan, bilgilerini doğuştan getirir yapılacak ilk iş, insana kendisini tanıtmaktır a-aristo v-sokrates ...... göre insan toplum içindir insanın yetenekleri, sadece toplumun ihtiyaçlarına göre geliştirilebilir. a-sokrates b-E. durkheim aşağıdakilerden hangisi batı dillerinde din için kullanılan kelimelerden biridir a-religion b-relidin kim görüşlerini üç hal kanunu dediği bir evrim süreciyle açıklamaktadır a-aguli b-auguste comte c-e. durkheim comte'n üç hal kanunu evrelerinden değildir a-teolojik b-metafizik c-pozitivist d-modernist teolojik safha içinde üçe ayrılır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-politeizm b-fetişizm c-faşitizm d-monoteizm rönesansla başlamıştır olaylar sebep-sonuç ilişkisine dayanır bu anlayış tanrıya ihtiyaç duyulmadığı fikrini oluşturmuştur en sonunda haat felsefesi sunulur bunun adı "insanlık dini" dir yukarıda üç hal kanunlarından hangisinden bahsedilmektedir a-teolojik b-pozitivist ortaya çıkan olayları soyut kavramlarla açıklayan üç hal kanununda olan evre hangisidir a-pozitivist b-me ta fi zi k .......... her şeyin canlı olduğu inancıdır a-politeizm b-fetişizm ...... olayların görünmez varlıklar tarafından meydana getirildiği inancıdır a-fetişizm b-monoteizm c-politeizm ......... varlıkların tek ve büyük irade tarafından yönetildiği inancıdır a-monoteizm b-fetişizm islam dünyasında bazı kişiler maalesef hümanist olarak nitelendirilir aşağıdakierden hangisi bunlar arasında değildir a-şeyh galip b-yunus emre c-mevlana renan müdafaanamesi kimin eseridir a-ziya gökalp b-namık kemal eğitim mantığı olarak değerlendirecek olursa hangi yaklaşımın daha pedagojik olduğu söylenebilir a-teolojik b-fenomenolojik ..... terim anlamı; allahın peygamberler vasıtasıyla göndermiş olduğu emirlere inanarak, düşünerek ve severek kabul edip uygulamaktır. a-din b-islam c-ahlak egem yayınlarından bir soru aşağıdakilerden hangisi eğitim tanımlarını değiştiren bir faktör değildir a-toplumların inaçları b-toplumların felsefeleri c-toplumların birbirleriyle olan ilişkileri d-toplumların ihtiyaçları e-toplumların insan konusundaki anlayışları islamın bilime ve hikmete yer vermediğini savunan aşağıdakilerden hangisidir a-auguste comte b-ernest renan Kuranı kerimde hangi ayetinde insanın düşünme ve öğrenme yetisi ile donatıldığından söz eder? a-nahl-16/18 b-nahl-17/19 ………………ilahiyat eksenli yaklaşımdır. a-teolojik b-fenomenolojik c-teotalizm kim hangi dini anlatıyorsa o dine inanırak ve tüm görüşleri savunarak anlatmalı.bu yaklaşım………………………………dır. a-teolojik b-fenomenolojik c-pedagojik *din olgusal temelde araştırılıp analiz edilmeli *bu görüş ile batı dünyasının prob. Ortaya çıkmıştır. Yukarıdaki bilgi hangisinin açıklamasıdır? a-fenomenolojik b-pedagojik c-teolojik hangisi Türkçe eğitim fiilinin kökünden değildir? a-eğme b-eğmek c-edep eğitim anlamına gelen kavram ve deyimlerden değildir? a-edep b-adam olmak c-mürekkep yalamak d-terbiye e-eğilim kuranda Allahın eğitici olduğunu ve Rab ile ifade edildiği hangi sürede geçmektedir? a-isra b-fatiha c-mülk d-bakara *insan bilgilerini doğuştan getirir. *insan kendi haline bırakılırsa kötülüğe meyleder. *insana iyilik ve mutluluk tanıtılarak yönlendirilmeli Yukarıdaki özellikler kime aittir? a-sokrates b-aristotales c-farabi d-ibn Haldun Kur an diliyle Allah(cc) ın kainatı belirli bir ölçü ve kanuna bağlı olarak yaratmasıdr. a-kelamullah b-sünnetullah 'Kendini bil' sözü kime aittir? a-Socrates'e. b-yunus emre c-farabi 'İlim kendini bilmektir' sözü kime aittir.? a-Yunus Emre b-sokrates c-aristo tales d-ibn haldun insanın yeteneklerinin sadece toplumun ihtiyacına göre değişiceğini düşünen kişi? a-sokrates b-arısto tales c-durkheim d-farabi Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik 1.Ünite soruları 1)İnsanın insan olabilmesi için ne yapılması gerekir? Bütün duygularının dengeli bir şekilde ve müspet yönde eğitilip geliştirilmesi gerekir. 2)İnsanın içinde var olan,fert ve toplum olarak,hayatın tüm alanlarında kendisini gösteren duyguya ne denir? 'Din duygusu' denir. 3)Din duygusunu anlamak için ne yapmak gerekir? İnsanlığın miras olarak geriye bıraktıkları üzerine düşünmek yeterlidir. 4)İnsanlardaki inanç ve ibadet duygusunu yansıtan, arkeolojik kazı sonucu elde edilen eserler nelerdir? Nemrut Dağı'ndaki Tanrı Heykelleri,Budist Tapınağı,Sinagog.Kilise ve Cami resimleri. 5) (16)Nahl Suresi 78. ayette neden bahsedilir? İnsan doğduğunda hiçbir şey bilmez fakat o,'düşünme' ve 'öğrenme' yetenekleriyle donatılmış olarak dünyaya gelir.(Yeni doğan çocuk ve onun gelişim evreleri bu ayete en güzel örnektir) 6)Batı kaynaklarında 'eğitim kavramı' nasıl ifade edilir? Education. 7)Eğitim kavramının latince kökü nedir ve ne anlama gelir? Latince kökü 'educare'dir,'yetiştirmek,yönetmek,yönlendirmek ve potansiyelleri ortaya çıkarmak'anlamına gelir. 8)Teknik yönden eğitim ne ifade eder? Bir takım bilgi,hüner ve değerlerin genç nesle,çeşitli vasıtalarla amaçlı bir şekilde aktarılmasını ve özümsetilerek bir şahsiyet oluşturulmasını ifade eder. 9)Türkçe'de eğitim hangi fiilden türetilmiştir? 'Eğme' fiilinden. 10)Kültürümüzde eğitimi ifade eden kavramlardan biri hangisidir ve ne ifade eder? 'Edep'tir.Edep,hem tertipli ve düzenli olmayı,hem de haddini bilmeyi ifade eder. 11)Eğitim tanımları neye göre değişmektedir? Toplumların inançlarına,felsefelerine,ihtiyaçlarına ve insan konusundaki anlayışlarına göre değişmektedir. 12)Socrates'in insan anlayışı nedir? O'na göre insan bilgilerini doğuştan getirir.Kendi haline bırakılırsa kötülüğe meyleder.Yapılacak ilk iş,insana kendisini tanıtmaktır.Sonrada iyilik ve mutluluğu birlikte aramaya çıkmaktır. 13)Socrates insanı tanıma konusunda hangi yöntemi kullanmıştır? Socrates bu işi yaparken,soru-cevap metodunu kullanmış ve kesinlikle bir şeyler öğrettiği intibaını vermeden yapmıştır.Onun amacı bağnazlığa,çıkarcılığa meyletmeyen ve yaşadığı hayatı sorgulayan bir nesil yetiştirmektir. 14)Socrates'in öğrenci seçimi nasıldır? Önce öğrenci adaylarını yakındaki bir göle gönderip ne gördüklerini sorarmış.Eğer sırf kendisini görmüşse,öğrenciliğe kabul etmezmiş. 15)'Kendini bil' sözü kime aittir? Socrates'e. 16)'İlim kendini bilmektir' sözü kime aittir. Yunus Emre'ye. 17)E.Durkheim'in insan anlayışı nedir? Durkheim'e göre insan toplum içindir.Eğitimin amacı insanı sosyalleştirmektir.Bunun için toplumda oluşan değerlerin,yetişkinler tarafından genç kuşaklara bir şekilde aktarılması gerekir. 18)Durkheim'e göre insanın yetenekleri neye göre değişir? Sadece toplumun ihtiyaçlarına göre değişebilir. 19)Farklı eğitim tanımları nelerdir? 'İnsanın daha mükemmel bir hayat yaşaması için hazırlanmasıdır' 'Fertte gelişmesi mümkün olan bütün yeteneklerin en ileri noktaya kadar getirilmesi,yani mükemmelleştirilmesi ameliyesidir.' 'İnsanın bedensel,zihinsel ve manevi potansiyelini,hiç birini yok saymadan,birbirine paralel şekilde geliştirmektir.' 20)İnsanı yaratan,onu maddi ve manevi bütün potansiyellerle donatan;sonra peygamberleri vasıtasıyla rehberlik hizmeti sunan Allah(Taha20/50)insana,kendisini tanıtmak içinaçık ve net bilgiler vererek hangi noktalara dikkat çeker? Başta,insanı topraktan yarattığını bildirir(Fatır 35/11 : Ğafir 40/67 : Rum 30/30) İnsanın sıkıntılı,acılı ve imtihanlı bir hayat içinde olduğunu söyler.(Beled 90/4) İnsanın içine iyilik ve kötülük duygusunu birlikte vermiştir(Şems 91/8-10) 21)Batı dillerinde din için kullanılan kelime ve kökü nedir ne anlama gelir? 'Religion'kelimesidir ve kökü'religo'dur 'boyun eğmek,itaat etmek'anlamına gelir.Diğer bir kökü'religare' kelimesi de 'bağlanma' demektir. 22)Her ikisi de neye işaret eder? İnsanın zayıflığına ve tabiatüstü bir güce bağlanmasının zaruretine işaret eder. Hazırlayan: semaerdeger
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا
"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."
|| BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
| |