Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09 Mart 2013, 19:58   Mesaj No:15

makbergülü

Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:45
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: Yeterlilik için Mutlaka Çıkabilir dedigimiz Soru Cevaplarrr

-Din, akıl sahiplerinin kendi hür iradeleriyle en iyiye, en doğruya ve en güzele ulaştıran ilâhî bir kanundur. İkiye ayrılır:
a) Hak Din (İlâhî veya Semavî Din )
b) Batıl Din (Vahye Dayanmayan Dinler)
2- Mezhep; bir dinin bilginleri arasındaki yorum farklarından meydana gelen görüşler demektir.
3- Amelde mezhepler 4 tanedir: Hanefî, Şâfiî, Mâlikî, Hanbelî.
4 - İtikadi mezhepler iki tanedir:
a) Eş’ari,
b) Maturidi.
5-Dini Hükümlerin Kaynakları; Kitap, Sünnet, İcma’ ve Kıyas’tır. Sünnet, Peygamberimizin (S.A.V) söz, fiil ve onaylamalarıdır. 3’e ayrılır:
a) Kavlî Sünnet; Peygamberimizin (s.a.v) sözleri ve Hadis-i Şerifleridir.
b) Fiilî Sünnet; Peygamberimizin (s.a.v) davranışlarıdır.
c) Takrirî Sünnet; Peygamberimizin (s.a.v) yanında bir olay olduğunda ses çıkarmaması ve tasdik etmesi, onaylamasıdır.
6 - İman; Peygamber (S.A.V)’ in Allah tarafından haber verdiği kesin olarak bilinen şeylerin doğruluğuna içten ve yürekten inanmak demektir.
7 -İman yönünden insanlar 3’e ayrılır: Mü’min, Münafık, Kâfir.
8-Mü’min: Allah’a ve peygamberine inanan, peygamberin, Allah tarafından haber verdiği her şeyin doğru olduğunu yürekten tasdik eden ve bu imanını dili ile de söyleyen kimsedir.
9- Münafık: Allah’a ve peygamberine, inandığını söyleyip mü’min olarak göründüğü halde kalbiyle inanmayan, içi dışına uymayan kimsedir.
10-Kâfir: İman esaslarını kabul etmeyen, Allah ve Peygambere inanmayan ve bunu açıkça ifade eden kimsedir.
11–Dört Büyük Melek: a) Cebrâil (as): Allah’tan peygamberlerine vahiy ve kitap getiren, elçilik yapan melektir.
b) Mikâil (as): Tabiat olayları ile görevlidir.
c) Azrâil (as): Can alan melektir.
d) İsrâfil (as): Kıyametin kopuşunu ve insanların dirilişini başlatacak olan ve “sur”a üflemekle görevli melektir.
12-Allah’ın Sıfatları; Zâtî ve Subûtî olmak üzere 2 gruptur.
Zâtî Sıfatlar: Vücut, Kıdem, Bekâ, Vahdaniyet, Muhalefetün-lil-Havadis, Kıyambi nefsihi.
Subûtî Sıfatlar: Hayat, İlim, Semi’, Basar, İrade, Kudret, Kelâm, Tekvin.
13- Vahiy; Allah’ın Peygamberlerine, dilediği şeyi özel bir şekilde bildirmesidir.
14-Sahifelerin verildiği Peygamberler:
10 sayfa = Âdem (as)’a,
30 sayfa = İdris (as)’a
50 sayfa = Şit (as)’a,
10 sayfa = İbrahim (as)’a gönderilmiştir.

15- Tevrat’ın diğer ismi Ahd-i Atik, İncil’in diğer ismi ise Ahd-i Cedid’tir.

16- Kur’an; Hz. Ebû Bekir’in halifeliği zamanında, Yemame’de 70 hafızın şehid düşmeleri üzerine Zeyd b. Sâbit başkanlığındaki bir komisyona yazdırılıp Mushaf haline getirilmiştir. Mushaf’ın oluşmasında hayatta olan hafızlara başvurulmuştur.

17-Kur’an-ı Kerim’e Karşı Görevlerimiz:
a) Kur’an-ıKerim’in Allah kelâmı olduğunu tasdik etmek
b) Kur’an-ı Kerim’i öğrenmek ve öğretmek
c) Kur’an-ı Kerim’in söylediklerini hayatımızda uygulamak.

18- Rasul: Kendisine kitap indirilene denir. Nebî ise kendinden önceki peygambere indirilen kitapla amel eder. Rasuller nebîdir ama her nebî rasul değildir.
19- Peygamberlerin Vacip Sıfatları;
Sıdk: Doğruluk demektir. Peygamberler doğru ve dürüst insanlardır. Kesin olarak yalan söylemez, hile ve haksızlık yapmazlar. Din adına ne söylemişlerse hepsi Allah’tandır ve hepsi de doğrudur.
Emanet: Güvenilir olmaktır. Peygamberler her yönden güvenilir insanlardır. Aldıkları görevleri gereği gibi yapmış, kendilerine emanet edileni korumuş, hıyanette bulunmamışlardır.
Tebliğ: Duyurmak demektir. Peygamberler Allah tarafından kendilerine vahyedilen her şeyi eksiksiz olarak insanlara duyurmuşlardır. Bu onların peygamberlik görevidir.
İsmet: Günahtan korunmuş olmak demektir. Peygamberler örnek oldukları için Allah onları günah işlemekten korumuştur. Bu sıfat ancak peygamberlerde bulunur, yani peygamberler masumdur.
Fetanet: Akıllı ve zekî olmalarıdır. Peygamberler diğer insanlardan daha akıllı ve anlayışlıdırlar. Zaten böyle olmasa görevlerinin ağırlığını kaldıramazlar.
20- Peygamberimizin Özellikleri:
a) Peygamberimiz (S.A.V) âlemlere rahmet olarak gönderilmiştir. Yani bir millete, bir
kavme değil tüm insanlığa gönderilmiştir.
b) Peygamberimizin (S.A.V) getirdiği din, en son ve en mükemmel dindir. Başka bir din
gelmeyecek ve bu din değişikliğe uğramayacaktır.
c) Peygamberimiz (S.A.V) son peygamberdir. Ondan başka peygamber gelmeyecektir.
d) Peygamberimiz (S.A.V) ümmeti en çok olan peygamberdir. Bu özelliklerinden dolayı Peygamberlerin en üstünüdür.
21-Kader: Allah’ın ezelden ebede kadar olacakların zamanı ve mekânını, nitelik ve özelliklerini önceden bilmesi ve takdir etmesi demektir.
22 -Kaza: Ezelde takdir buyrulan şeylerin zamanı geldiğinde Allah tarafından yaratılması demektir.
23-İBADET:a saygı ile boyun eğmek ve emirlerine itaat etmek demektir.

24-İBADETLER ÜÇ ÇEŞİTTİR:
a) Bedenî İbadetler: Namaz, oruç gibi.
b) Malî İbadetler: Zekât, kurban gibi.
c) Hem bedenî hem malî ibadetler: Hac gibi.

25-Dinin emrettiği şeyleri yapmak ve yasakladıklarından sakınmakla yükümlü olan, ergenlik çağına gelmiş, akıllı insana mükellef denir.

26-Ef’âl-i Mükellefin sekizdir: Farz, Vacip, Sünnet, Müstehap, Mübah, Haram, Mekruh, Müfsid.

27-İki çeşit temizlik vardır:
a) Hadesten Taharet,
b) Necasetten Taharet.
İbadetlerin yapılmasına mâni olan hükmî pisliğe hades, bundan temizlenmeye de Hadesten Taharet denir. Abdest, gusül gibi.
Pis şeylere necaset, bundan temizlenmeye de Necasetten Taharet denir. Namazı sahih olabilmesi için, beden, elbise ve namaz kılınacak yerin temiz olması gerekir. ( Kan, idrar necistir.)

28-Sular,mutlak ve mukayyed olmak üzere iki çeşittir:
Mutlak Sular: Yağmur, dolu, kar, pınar, dere, nehir, deniz sularıdır.
Mukayyed Sular: Kavun, karpuz suları gibi sular ve mutlak suyun içine bir şeylerin karışmasıyla bozulan sulardır. Bunlarla abdest, gusül olmaz.
29- Abdest; belirli organları yıkamak ve meshetmek suretiyle temizlenmesidir.

30- Sünnetü’l-Hüda: İbadetle ilgili olan sünnetlere denir.(Ezan, ikâmet gibi.)
31-Vahy-i Hafi: Gizli vahiy demektir. Allah, dilediklerini, dilediği kulunun kalbine doğrudan yerleştirir. Buna vahy-i hafî denir.
32-Münkereyn: Öldükten sonra soru soracak meleklere münker-nekir veya her ikisine birden münkereyn denir.
33-Guslün farzı üçtür:
1. Ağıza su alıp çalkalamak.
2. Buruna su çekip yıkamak.
3. Bütün vücudu yıkamak.

34-Namaza aykırı az işte bulunmak amel-i kalildir. (Üzerinden bir kıl koparmak gibi) Namaz kılan kimse, namazda olup olmadığın da şüphe edilecek bir işle uğraşırsa buna “amel-i kalil’’ denir
35-Sütre bir arşın (yaklaşık 68 cm.) veya daha fazla uzunlukta bir ağaç veya başka bir şeydir.

36-Müdrik; Namazın her rekâtını imam ile birlikte kılan kimseye denir.
37-Lahik; Namaza imam ile birlikte başladığı halde, uyku sıkışıklık ve abdest bozması gibi sebepler ile cemaati tamamen veya kısmen kaçıran kimseye lahik denir.
38-Mesbuk; İmama ilk rekâtın rukuundan sonra uyan kimseye denir. Mesbuk imam selam verdikten sonra kılacağı rekâtlarda kırata göre namazın evvelini oturuşa göre de namazın sonunu yerine getirerek yetişemediği rekâtları tek başına kılar.

39-Namazda abdesti bozulan imamın yerine, cemaatten birini geçirmesine İstihlaf denir.

40-VATAN çEŞİTLERİ:

1- Vatan – ı aslî,
2- Vatan – ı ikamet,
3- Vatan – ı sükna.
41-Bir namazı vaktinde kılmaya eda, vakti çıktıktan sonra kılmaya da kaza denir.

42-Haccın Farzları:
1-İhrama girmek (şarttır.)
2-Arafatta vakfe yapmak,
3-Kabeyi tavaf etmek

43-Telbiye ve Anlamı: lebbeyk. Lebbeyke la şerike le leke lebbeyk, innelhamde ven nimete leke vel mülk la şerikelek.
“Allah´ım, davetine isteyerek uydum, emrine amadeyim. Eşin ve ortağın yoktur. Sana yöneldim, hamd senin, nimet senin, mülk de senindir. Eşin ve ortağın da yoktur.”

44-Arafat Vakfesinin Yeri: Arafat bölgesinin ‘Urena’ vadisi hariç“heryerinde vakfe yapılabilir. Arafatta bulunan Nemire mescidinin bir bölümünde (kuzey batı kısmı) vakfe yerinin dışındadır.
45-VAKFENİN ZAMANI: Zilhicce’nin 9’u arefe günü zeval vaktinden bayramın 1.günü Fecr-i Sadık yani tanyerinin ağarmaya başladığı ana kadardır. (sayfa 287)

47-YEMİN-İ GAMUS: Geçmiş veya şimdiki zamana ait bir iş üzerine bilerek yalan yere yemin etmektir. Bu yemin, sahibini günaha daldırdığı için bu adı almıştır. Böyle bir yemin büyük günahtır. Bu çeşit yemin için keffaret yoktur.
48-YEMİN-İ MÜN’AKİDE: Geleceğe ait bir şeyi veya yapmamak üzere yapılan yemindir. Vallahi şu işi yapmayacağım veya vallahi şu işi yapacağım gibi. Bu çeşit yemin, yerine getirilmezse keffaret gerekir.
49-YEMİN-İ LAĞV: Geçmiş veya şimdiki zamana ait bir iş üzerine öyle olduğunu sanarak yapılan yemindir. Ahmet ile konuştuğu halde konuşmadığını zannederek vallahi Ahmed ile konuşmadım diye yapılan yemin gibi.

50-Yemin kefareti: Köle azad etmek, on fakiri akşamlı sabahlı orta derecede yedirmek veya tepeden tırnağa elbise giydirmektir. Bunları yapamayan kimse peş peşe 3 gün oruç tutar.

51-Peygamberimiz (s.a.v) Miladi 571 yılının Nisan ayında, Hicri ise Rebiülevvel ayının 12. Pazartesi gecesi tan yeri ağarırken Mekke’de doğmuştur.

52- İlk Vahiy 610 yılında Hıra mağarasında Cebrail (a.s) vasıtasıyla gelmiştir. Melek, Alak Suresinin ilk 5 ayetini getirmiş ve Peygamberimiz (S.A.V.)’e Peygamberlikle görevlendirildiğini müjdelemiştir. Böylece ilk vahiy gerçekleşmiş, Kur’an ayetleri inmeye başlamıştır. Hz. Peygamber (S.A.V.) eve geldiğinde olanları eşi Hz. Hatice’ye anlatmış, Hz. Hatice’de Onun Peygamber olduğunu, getirdiği dine inandığını belirterek ilk Müslüman olma şerefine nail olmuştur.

53-İlk Müslümanlar:Hz. Hatice, Hz. Ali, Zeyd Bin Harise ve Hz. Ebu Bekir’dir.

54-Hac Hicretin 10. yılında farz olmuştur. Hz. Peygamber (S.A.V.) bir kez hac etmiştir. O da Veda Haccı’dır.

55-Bazı Siyer Tarihleri:

571=Hz Peygamberin (s.a.v) doğum tarihi.
610=Hz. Peygambere (s.a.v) ilk vahiy ve Peygamberliğin gelişi.
622=Mekke’den Medine’ye Hicret.
630=Hz. Peygamberin (s.a.v) Mekke’yi fethi.
632=Hz. Peygamberin (s.a.v) Veda Haccı ve vefatı.
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla