20 Mart 2013, 22:07
|
Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan Yaş:44 Mesaj:
7.406 Konular:
425 Beğenildi:2308 Beğendi:4896 Takdirleri:3818 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZ. REHBERLİK 4. ÜNİTE SORULARI aşağıdakilerden hangisi din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklere esas teşkil eden ilkeler arasında değildir a-kapalılık b-bireysellik c-bütünlük d-açıklık e-amaca dönüklük din eğitimi açısından ....... insanı sadece birkaç yönü ile değil, bütün fıtri kabiliyetlerini geliştirmeyi ifade eden kavramdır a-bireysellik b-bütünlük eğitim öğretim sürecinde, öğrenme olayını gerçekleştirme amacıyla başvurulan tüm yollara ne denir a-öğretim yöntemleri b-amaca dönüklük aşağıdakilerden hangisi öğretim stratejileri arasında değildir a-sunuş yoluyla öğretim stratejisi b-buluş yoluyla öğretim stratejisi c-araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi d-açıklama-örneklendirme yoluyla öğretim stratejisi sunuş yoluyla öğretim stratejisinde nasıl bir yol izlenir a-tümevarım b-genelden özele sunuş yoluyla öğretim stratejisi arasında hangi öğretim yöntemi yoktur a-anlatım b-soru-cevap c-gösterip yaptırma d-gözlem gezisi buluş yoluyla öğretim stratejisinde hangi öğretim yöntemi yoktur a-soru-cevap b-örnek olay incelemesi c-problem çözme d-grup çalışması ve tartışma e-gösterip yaptırma özellikle din eğitimi ve öğretiminde yüzyıllardır cami kürsülerinden vaizler, minberlerden imam-hatipler, cemaate hitap ederken hangi öğretim yöntemini kullanmıştır a-anlatım yöntemi b-grup tartışma yöntemi c-soru-cevap yöntemi peygamber efendimizin kullandığı öğretim yöntemi hangisidir a-soru-cevap yöntemi b-grup tartışması yöntemi tartışma yöntemmini soru cevap yönteminden ayıran madde hangi şıkta verilmiştir? a-soru cevapta genelde öğretmen ve öğrenci arasında gerçekleşen bir etkileşim söz konusudur tartışmada ise çok yönlü bir etkileşim söz konusudur. b-tartışmada farklı bir etkileşim söz konusudur izleyizilerde olaya dahil olabiliyorken soru cevap sadece öğretmen öğrenci arasıdna gerçeklerşir ...............iki grubun bir konuyu karşıt iki tez halinde ele alarak dinleyiciler ve juri önünde savunmalarıdır. a-panel b-anektod kaydı c-münazara verilenlerden örnek olay incelemesi yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlardan değildir? a-seçilen konu öğretilen yaş grubuna hitap etmelidir b-olayın istenilen yönde gelişmesini sağlamak için kilit sorular hazırlanmalı c-empati yapılmalı d-öğrencilerin istedikleri çözümleme yolundan gitmelerine izin verilmeli aynı yaştaki iki çocuğun boyu ağırlığı saç renginin aynı olmaması farklılık göstermesi hangi ilke ile açıklanabilir? a-açıklık b-bütünlük c-bireysellik d-amaca dönüklük din eğitimi ve öğretimindeki ilkelerden değildir? bireysellik açıklık amaca dönüklük akıcılık bütünlük 'din, ne mahza tefekkür, ne sırf histir, ne de ancak amel' ifadesi kimindir? a) muhammed ikbal b) gazzali eğitimcinin, - zihnindeki bilgiyi ve gönlündeki duyguyu muhatabı ile paylaşırken üstü kapalı ifadelerden, anlaşılmaz terkiplerden, soyut ifadelerden kaçındığı - konuları anlatırken, somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene, yakından uzağa doğru bir yaklaşım sergilediği din öğretimi ilkesi hangisidir? a) bütünlük b) açıklık genel anlamda .......... , 'her şeyin, bir başka şeyle ilişkili ve bağlantılı olduğu' düşüncesinden kaynaklanır a) yöntem b) bütünlük eğitim öğretim sürecinde, öğrenme olayını gerçekleştirmek için başvurulan tüm yollara ne denir? a) öğretim yöntemleri b) öğretim stratejileri öğretim stratejileri hangi soruya cevap verir? a) nasıl öğretelim? b) ne öğretelim? öğretim stratejilerinden değildir? sunuş yoluyla öğretim stratejisi buluş yoluyla öğretim stratejisi görüş yoluyla öğretim stratejisi araştırma yoluyla öğretim stratejisi - konunun öğretmen tarafından öğrenmeye en uygun şekilde organize edilerek sunulduğu - açıklayıcı, yorumlayıcı bir yaklaşımla kavram ve genellemelerin öğretildiği - çeşitli örnekler, resimler ve şemalarla farklı duyu organlarına hitap etmeye önem verilen öğretim stratejisi hangisidir? a) sunuş yoluyla b) buluş yoluyla birçok kavram arasındaki ilişkilerin kurulması gerektiği ve kavramlar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olunmadığı durumlarda, .................. öğretim stratejisi tercih edilir a) sunuş yoluyla b) buluş yoluyla öğrencinin, kendisine sunulan örneklerden yola çıkarak, öğretmenin rehberliğinde kavramlara ve genellemelere kendisinin ulaştığı öğretim strateji türü? a) buluş yoluyla b) araştırma yoluyla araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde başvurulan öğretim yöntemlerinden değildir? soru cevap gözlem gezisi anlatım grup çalışması problem çözme ............ , bilgileridaha az bir zaman içinde ve kalabalık dinleyici kitlesi ile paylaşmaya imkan veren öğretim yöntemi hangisidir? a) anlatım b) grup tartışması sokrates yöntemi ve bulduru yöntemi olarak da bilinen öğretim yöntemi? a) soru cevap b) problem çözme .............. yönteminde, genelde öğretmen ve öğrenciler arasında bir etkileşim söz konusudur ............. yönteminde ise çok yönlü bir etkileşim söz konusudur a) tartışma - soru cevap b) soru cevap - tartışma namazın nasıl kılınacağı, haccın nasıl yapılacağı, Kuranın en güzel şekilde nasıl okunacağı vs. gibi pek çok konunun öğretiminde başvurulabilecek yöntem türü? a) gözlem gezisi b) gösterip yaptırma amacı, bir olay üzerinde somut hale getirilen bir mesele hakkında öğrencileri düşündürmek sebebiyle, empati yapma, alternatifleri düşünme, analiz etme, problem çözme, seçme ve karar verme becerilerini geliştirmek olan yöntem türü? a) örnek olay incelemesi b) gözlem gezisi
Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
| |