25 Mart 2013, 13:40
|
Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan Yaş:44 Mesaj:
7.406 Konular:
425 Beğenildi:2308 Beğendi:4896 Takdirleri:3818 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: din sosyolojisi notlarımız DİN SOSYOLOJİSİ 5. ÜNİTE SORULARI laiklik terimi ilk kez kaçıncı yüzyılda kimler tarafından kullanıldı a-16. yy. ingiltere b-17. yy. fransa ...... ilke ve anlayışa işaret eder .......... dinin farklı biçimler alması ve toplumun dünyevileşmesi sürecine işaret eder a-sekülerleşme-laiklik b-laiklik-sekürleşme laiklik kavramı ..........daki "laikos" kelimesinden türetilmiş olup halktan olan yani ruhban sınıfına mensup olmayan anlamına gelir a-fransızca b-yunanca sekülarizasyonun tek boyutlu olmadığını farklı alanları da kapsadığını savunan kimdir a-a. comte b-l. e. shiner c-m. weber rasyonalizm ve inanç kaybı argümanını savunanlardan ........ göre "sekürlerleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden" bir süreçtir a-david martin b-brian wilson ........ toplumsal alandaki sekülarizasyonu "geleneksel ve kutsal kozmonun çözülüşü olarak" tanımlar a-luckmann b-berger kim 1967 yılında yayınladığı "the sacred canopy" isimli kitabında geleneksel sekülerleşme kuramını ve varsayımlarını savunduğu fikirlerinden vazgeçmiştir a-t. luckmann b-peter l. berger aşağıdakilerden hangisi anayasada laiklik ilkesinin açıkca kabul edildiği modeli kabul eden ülkeler arasında değildir a-almanya b-türkiye c-fransa d-portekiz aşağıdakilerden hangisi anayasada laiklik ilkesi açıkça belirtilmeyen (laik) modeli kabul eden ülkeler arasında değildir a-almanya b-ABD c-avusturya d-hollanda e-portekiz aşağıdakilerden hangisi anayasada bir devlet dininin benimsendiği ama uygulamada laik olan modeli kabul eden ülkeler arasında değildir a-hollanda b-ingiltere c-danimarka d-finlandiya e-norveç f-yunanistan aşağıdakilerden hangisi anayasada resmi devlet dini veya mezhebinin benimsendiği ve dinin kısmen veya tamamen yasama kaynağı olduğu modeli kabul eden ülkeler arasında değildir a-iran b-afganistan c-suudi arabistan d-bahreyn e-mısır f-pakistan g-israil h-vatikan i-suriye anayasamıza kaç yılında yapılan değişiklikle türkiye cumhuriyeti devletinin "laik" olduğu ilkesi konmuştur a-1928 b-1937 c-1924 diyanet işleri başkanlığı ne zaman kurulmuştur a-1925 b-1926 c-1924 iranda bazı devlet adamları önemli rol oynamıştır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-şah rıza pehlevi b-habib burgiba c-muhammed rıza şah d-ayetullah hümeyni laiklik terimi, ilk kez ........ yüzyılda ve ............ de kullanılmıştır. a) 15 - ingiltere b) 16 - ingiltere Laiklik kavramı Türkçeye hangi dilden geçmiştir? a) fransızca b) yunanca Laikliğin içerdiği ilkeler arasında hangisi yer almaz? devlet yönetiminin dini esaslara göre yönetilmemesi yasaların dini kaynaklar esas alınarak çıkarılmaması devletin dinler ve dini gruplar arasında ayırım yapmaması bütün inanç gruplarına eşit mesafede bulunmaması din ve vicdan özgürlüğünü koruması din vedevlet işlerini düzenleyen hukuki ilke ve düzenlemeye ne denir? a) laiklik b) sekülerleşme .......... bir ilke ve anlayışa işaret eder .......... toplumun dünyevileşmesi sürecine işaret eder a) laiklik - sekürleşme b) sekülerleşme - laiklik modernizmin din üzerindeki etkilerini gösteren süreç ? a) sekülerleşme b) rasyonalizm Rasyonalizm ve inanç kaybı yaklaşımını savunanlardan, sekürleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden bir süreç olarak gören? a) david martin b) brian wilson ...................... göre, - bireysellik veya bireycilik dini inanç ve hayatın cemaat/grup temelini zedelemiş - rasyonalite dinin kutsal amaç ve öğretilerine inanmayı ortadan kaldırmış a) durkheim b) steve bruce sekülerleşme tipolojisi çizen, altı tip sekülerleşme biçiminden/alanından bahseden ? a) larry shiner b) steve bruce sekülerleşmeyi, cemaat etkisinin çözülüşü ve cemaatten toplum olmaya geçiş olarak gören? a) luckman b) wilson ABD'de son yıllarda yapılan araştırmaya göre, nüfusun % ... i dini bir tercih belirtiyor, % ... i dinin kendi hayatlarında çok önemli bir unsur olduğunu ifade ediyor a) 92 - 58 b) 58 - 92 din ve devletin kesin olarak ayrıldığı modelini benimseyen ülkelerin özelliklerinden değildir? herhangi bir din ve mezhebi benimsemez anayasalarında açıkca laiklik ilkesini belirtir belli bir din ve mezhebi koruma altına almaz bu gruba Fransa, Türkiye ve Portekiz girer resmi din, siyasi ve hukuki karaları etkiler hangi şıkta batıda ve avrupada laikleşme süreci doğru olarak verilmiştir a.modernleşme-sanayileşme-dindarlık-sekülerlik b.aydınlanma-sanayileşme-kentleşme-modernleşme c.sanayileşme-sekülerizm-kentleşme-savaşlar hangisi sekülerleşme ile ilgili doğru bilgidir a.sekülerleşme bir ilke ve anlayıştır b. siyasi bir bakış ve din-devlet işlerinin düzenlemeyi işaret eder c.dinin geleneksel etkisini yitirmesi,yeni şekiller almasını kapsar d.hepsi hangisi 19. yy sosyal bilim anlayışını ifade eden yaklaşımdır a.dinin yükselişi ve dirilişi b.kilisenin varoluşu ve önemi c.dinin ölümü veya yokoluşu d.hiçbir hangisi sanayi toplumunun gelişimine pralel olarak dinin önem kaybedeceğini savunan teorisyenler arsında değildir a.a.comte b.h.spencer c.e.durkheim d.m.weber e.peter l.berger sekülerleşmenin tek boyutlu olmdığını 6 boyutlu olduğunu savunan teorisyen kimdir a.e.durkheim b.m.weber c.larry shiner d.a.comte islam ülkelerinde laiklik hangi gelişmelerin etkisiyle başlamıştır a.iç dinamikler b.sosyal yapı c.halkın büyük kesiminin bunu istemesi d.dış dinamikler çin-küba-vietnam gibi ülkelerde geçerli olan model hangisidir a.laik model b.resmi bir dinin benimsendiği modwel c.laiklik ilkesi belirtilmeyen model e.din karşıtı model türkiyede laikliğn gelişimi ve kuramsallaşması hangi dönemde başlamıştır a.cumhuriyet b.osmanlı c.selçuklu d.beylikler hangisi Osmanlının 19 yy da başlattığı mpdernleşmeve reform hareketlerinden değildir a.tanzimatın ilanı b.gülhane hattı hümayunu c.1. meşrutiyetin ilanı d.1876 kanuni esasinin kabulü e.eğitime önem verilmesi t.c. devletinin laik olduğu ilkesi cumhuriyetin temel nitelikleri arsında sayılmış,bu ilkenin asla değiştirelemeyeceği hangi anayasa ile sabitlenmiş a.1961 b.1937 c.1982 mısırdaki laik görüşe muhalif,olan ve ezher ide bu akıma karşı muhalefet etmemekle suçlayan hareketin adı nedir a.genç Osmanlılar b.jön türkler c.ihvanu sefa d.ihvanı müslimin Müslüman kardeşler hareketinin lideri kimdir a.hasan sabbah b.ayetullah Humeyni c.ahmedi necat e.hasan benna ülkemizde lailklik mevzubahis olduğunda bazı konular tartışma alanına girer.hangisi bun konulardan değildir a.din özgürlükleri b.azınlık dini gurupların hakları c.kamu bütçesinden farklı inanaç guruplarına kaynak aktarılmaı d.bütçe aktarımının ekonomiyi zarara uğratacağı gerçeği Tunus da ......, Batı yanlısı ve laik bir modernleşme süreci başlatmıştır. a.Habib Burgiba b.Taha Hüseyin c.Hidivİsmail Mısır’da laik bir devletin inşası ve laik hukuk müesseselerinin kuruluşu...desteğiyle başlamıştır. a.Muhammed Hüseyin Heykel b.Taha Hüseyin c.Hidivİsmail islam dünyasına laiklik hangi şekilde girmemiştir ? a.tedrici bir şekilde gelişmiştir. b.ideolojik bir ürün olarak dışarıdan bir akım olarak girmiştir. c.batı sömürgeciliğine karşı durmakla. Modern dünyadaki din algısını köklü biçimde değiştiren bireysellik ve rasyoneldüşüncenin Reformasyon’la başladığını ve modernitenin geleneksel dini hayatı zayıflattığını savunmaktadır. a.Thomas Luckmann b.L. E. Shiner c.Steve Bruce dini bir hafıza zinciri olarak değerlendirir ve kolektif kimliğin önemli bir unsuru olduğunu savunur. a.Robert Putnam b.Hervieu-Leger .....e göre sekülarizasyonun son noktası dinsiz bir toplum olacaktır. a.Thomas Luckmann b.Karel Dobbelaere c.L. E. Shiner .....bilimsel bilgiye, evrenin teknolojik kontrolüne ve deneysel kanıtlama ölçütlerine dayalı rasyonel bir dünya görüşü ortaya çıkarmıştır. a.modernleşme b.Aydınlanma c.sanayileşme d. Kentleşme ''.... dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden” bir süreçtir. a.rasyonalizm b.sekülerleşme hangisi laiklik kavramından sayılamaz ? a.saeculum b.sekülerizm c.seküler d. lâique e.laic laiklik için tek tip model olduğu .....tanımdır. a.doğru b.yanlış ...yasama etkinliklerinde dinin etkisini ortadan kaldırarak din-toplum ve din devlet ilişkilerini dönüştürmüş. a.milliyetcilik b.halkçılık c.laiklik
Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
| |