04 Nisan 2013, 16:53
|
Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 21263 Üyelik T.:
02 Kasım 2012 Arkadaşları:9 Cinsiyet:- Memleket:- Mesaj:
676 Konular:
38 Beğenildi:34 Beğendi:6 Takdirleri:10 Takdir Et:
| Cevap: tefsir tarihi ve usulü notlarımız ÜNİTE 5.Temel Tefsir Yöntemleri 1.Rivayet tefsirinin tarihinde ilk bahsedilmesi gereken malzeme aşağıdakilerden hangisidir? A) Cahiliyye dönemi kültürü B) İsrailiyyat C) Arap şiiri D) Hz. Peygamberin tefsiri Sahabe tefsiri 2. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamberin bütün Kur'an’ı tefsir etmesini gerekli kılmayan sebeplerden birisi değildir? E) İnsanların vahyin inişine şahit olmaları F) İnsanların vahyin direkt muhatabı olmaları G) Hz. Peygamberin böyle bir zorunluluk hissetmemesi H) İnsanların dillerinin saflığı Meselelerin azlığı 3.Aşağıdakilerden hangisi tefsire uydurma haberlerin girmesinin sebeplerinden birisi değildir? İ) İlk dönemdeki siyasi olaylar J) Kur'an'ın buna müsait olması K) Mezhebi ayrışmalar L) Bidatler M) Kıssacılar 4.Aşağıdakilerden hangisi rivayet tefsirinin özelliklerinden birisi değildir? N) Tefsirde aslolan rivayettir. O) Rivayet tefsirinin kaynakları Kur’an, sünnet ve merfu haber hükmündeki sahabe kavilleridir. P) Müfessir mevcut rivayetleri verdikten sonra kendi görüşünü söyler. Q) Rivayet tefsirlerinde uydurma haberler de vardır. İsrailiyyata da yer verilmişti 5.Aşağıdakilerden hangisinin rivayet alanında eseri yoktur? R) Taberi S) Fahrettin Razi T) Begavi U) İbn Kesir V) Suyuti 6.. Taberi, Kur’an’ı tefsir ederken vayet malzemesini kullanmıştır? W) 30.000 X) 32.543 Y) 38.397 Z) 39.250 39.765 7. Yalnızca rivayetlere bağlı kalmayıp dil, edebiyat, mantık, kıyas ve daha başka İlimlere dayanılarak yapılan Kur'an tefsirine ne ad verilir? AA) Rivayet tefsiri BB) Dirayet tefsiri CC) Nakli tefsir DD) Sahabe tefsiri Tabiun tefsiri 8.Aşağıdakilerden hangisi dirayet müfessiri- nin hataya düşmemesi, yanlış görüş ve yorum bildirmemesi için gereken kurallardan birisi değildir? 1. Yorumlarda delil ve karineye dayanmak 2. İsrailiyyatı iyi bilmek 3. Kişisel ve sübjektif yorum yapmaktan kaçınmak 4. Mezhep taassubundan uzak durmak 5. Delilsiz olarak Allah’ın muradı konusunda kesin yargıya varmamak 9.Aşağıdakilerden hangisinin eseri dirayet tefsirine örnek değildir? A) Zemahşeri B) Fahrettin Razi C) İbn Kesir D) Reşid Rıza E) Ebussuud 10.Aşağıdakilerden hangisi Zemahşeri'nin tefsirinin ismidir? 1. Mefatihu’l-Gayb 2. El-Bahru’l-Muhit 3. Medariku’t-Tenzil 4. Tefsiru’l-Menar 5. El-Keşşaf an Hakaiki’t-tenz 11.Fahrettin Razi’nin tefsirinin ismi nedir? 1. Mefatihu’l-Gayb 2. El-Bahru’l-Muhit 3. Medariku’t-Tenzil 4. Tefsiru’l-Menar 5. El-Keşşaf an Hakaiki't-tenzil 12.İrşadu'l-Akli's-Selim adlı tefsir kime aittir? - Fahrettin Razi
- ibn Kesir
- Reşid Rıza
- Ebussuud
- Beydavi
13.Elmalılı Hamdi Yazır’ın Hak Dini Kur’an Dili adlı tefsiri hangi alanda yazılmış bir tefsirdir? 1. Rivayet 2. İsrailiyyat 3. Dirayet 4. Merviyyat 5. Nakli tefsir 14.Aşağıdakilerden hangisinin eseri diğerlerinkinden farklı bir alana aittir? 1. Razi 2. Sa'lebi 3. Ebu Hayyan 4. Alusi 5. Şirbini 15.Rivâyet-dirâyet tefsirleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? a. Rivâyet malzemelerini hiç kullanmayan tefsirlere rivâyet tefsîri denir. b. Dirâyet tefsîrleri, başlangıçta hadis ilminin bir koludur. c. İsrailiyat girdiği için dirâyet tefsîrleri eleştiri almıştır. d. Taberi tefsîri, en önemli rivâyet tefsîrlerinden biridir. e. İbn Kesir tefsîri, en önemli dirâyet tefsîrlerinden biridir. 16.Dirâyet tefsirleri ile ilgili aşağıdaki eşlemelerden hangisi yanlıştır? a. Zemahşerî-Keşşâf an Hakâiki’t-Tenzîl. b. Râzî-Mefâtîhu’l-Gayb. c. Kâdî Beydâvî-Envâru’t-Tenzîl ve Esrâru’t-Te’vîl. d. Nesefî-Medâriku’t-Tenzîl ve Hakâiku’t-Te’vîl. e. Ebussuûd Efendi-Bahru’l-Muhît. 17.Aşağıdaki eşlemelerden hangisi rivâyet tefsîrleri için yanlıştır? a. İbn Kesîr-Dürrü’l-Mensûr fî Tefsîri’l-Me’sûr. b. İbn Cerîr et-Taberî-Câmiu’l-Beyân an Te’vîli Âyi’l-Kur’ân. c. Ebû’l-Leys es-Semerkandî-Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm. d. Begavî-Meâlimu’t-Tenzîl. e. İbn Ebî Hâtim-Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm 18. .Dirâyet tefsirleri ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır? a. İnsanların artan ihtiyaçlarından doğmuştur. b. Üç şeyin aslıyoktur: tefsîr, megazi ve melahim. c. Memduh ve mezmumolmak üzere iki kısma ayrılır. d. Kur’ân’ıkendi görüşüyle tefsîr eden, cehennemdeki yerine hazırlansın. e. Dirâyet müfessiri çeşitli yollarla elde ettiği bilgi ve birikimi neticesinde oluşan kanaatine yer verir. Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur |
| |