Konu Başlıkları: BİR AYET BİR YORUM
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Nisan 2013, 15:47   Mesaj No:99

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1084
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: BİR AYET BİR YORUM

Alıntı:
suhtem Üyemizden Alıntı Mesajı göster
6. Ataları uyarılmamış, bu yüzden kendileri de gaflet içinde kalmış bir toplumu uyarman için indirilmiştir. ( Yasin suresi 6.ayt)

düşünceli000bu ayti hep merak etmişimdir .. özellikle "ataları uyarılmamış" ifadesinde anlatılmak istenen ne olabilir die? düşünmşmdür ..
Fecr abi siz bu ayeti açklyblr misiniz size zahmet ?. size göre bu ayettn ne anlamalıyız yorumunuzu mrkla beklyorum .
Öncelikle bu ayetin metnine bakalım:

لِتُنذِرَ قَوْمًا مَّا أُنذِرَ آبَاؤُهُمْ فَهُمْ غَافِلُونَ

Bu ayeti genellikle sizin de yazdığınız gibi :
" Ataları uyarılmamış, bu yüzden kendileri de gaflet içinde kalmış bir toplumu uyarman için indirilmiştir"

Böyle tercüme ettiğimiz zaman hemen kafalarımızda bir takım soru işaretleri beliriyor.Mesela;
Allah şöyle buyuruyor:
"Biz, hiçbir memleketi uyarıcıları olmadıkça helâk etmedik."(26/Şuara-208)
Yani buradan anlıyoruz ki; Allah bir topluma vahiy-ayet ve uyarıcı göndermeden onları asla helak etmez.

Yasin suresi 6.ayette ataları uyarılmamış diye bahsedilen kimselerden bahsedildiğine göre(verilen meale göre) , o zaman Hz.İsa a.s ile Hz.Peygamber a.s arasında yaşamış olan insanların durumu nasıl olacak diye düşünmeye başlamışlar ve farklı farklı görüşler ileri sürmüşlerdir. Ayeti maalesef işin içinden çıkılmaz hale getirmişlerdir. Okuyanların da kafalarında soru işaretlerini bir türlü kaldıramamışlardır. Çünkü Şuara suresinde ve başka surelerde her topluma uyarıcılar geldiği söylenirken , Yasin suresinde uyarıcı gelmemiş topluluklardan bahsediyor.
Aslında (benim anladığım) Yasin suresinin 6.ayetinde ataları uyarılmamış topluluktan değil de ataları uyarılmış topluluktan bahsediliyor. Nasıl mı?

Ayetin metnine tekrar bakalım:

لِتُنذِرَ قَوْمًا مَّا أُنذِرَ آبَاؤُهُمْ فَهُمْ غَافِلُونَ

Meal yapanlar genellikle bu ayette geçen "ma" kelimesini "olumsuz ma" olarak kabul etmişler ve anlamı ona göre olumsuz vermişlerdir.
Halbuki "ma" kelimesini "ism-i mevsul" kabul edersek ayetler arasında çelişki gibi gözüken durum da rahatlıkla ortadan kalkar.O zaman anlamı şu şekilde olur:
"( Bu Kur'an )Ataları uyarıldığı halde gaflet içinde olan kavmi uyarmak için indirilmiştir."

Allah Teala bu ayette bizlere şunu anlatıyor:
Biz bu Kur'an'ı ataları daha önce uyarılmış ama daha sonra bu uyarıları unutarak gaflet içinde yaşayan toplumu uyarmak için Kur'an'ı indirdik.Nasıl ki ataları uyarılmıştı , şimdi bunları da uyarıyoruz. Ataları olan Ad kavmi, Nuh kavmi, Hud kavmi, Lut kavmi, Salih’in kavmi, Semud kavmiTubbâ, Eyke’liler veya bizim babalarımız, hepsi de zamanında uyarılmışlardı. Ama onlar uyarılara kulak asmadılar, kimileri verilen mucizeleri inkar ederek , kimileri de peygamberleri yani uyarıcıları öldürerek Allah'ın uyarılarını dikkate almamışlardır. Siz ey Kureyşliler atalarınız, babalarınız uyarıldığı halde uyarıları dikkate almadılar, onlar gibi siz de uyarıları dikkate almamazlık etmeyin, yoksa onların sonucuna uğrarsınız, ahiretiniz heba olur gider. Bu Kur'an sizi uyarmak için Muhammed a.s'e indirildi.Vakit geçmeden O'nun uyarılarına kulak verin.
Ben Yasin 6.ayetten bunu anlıyorum
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla