17 Nisan 2013, 09:41
|
Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 Arkadaşları:26 Cinsiyet:anne Memleket:arz Yaş:46 Mesaj:
1.078 Konular:
171 Beğenildi:212 Beğendi:27 Takdirleri:246 Takdir Et:
| Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE REHBERLİK
2011 yılı ara sınav soruları
1. Eğitimin tarifinde ve uygulamalarında fikir birliği olmayışının en önemli sebebi nedir?
A) Bölge faktörü B) İnsana bir bütün olarak bakılmayışı
C) Irk faktörü
D) Anne-baba etkisi
E) Kültürel faktörler
2. Eğitim açısından insanı tanımak neden önemlidir?
A) İletişim kurmak için
B) Çevreyi tanımak için
C) İnsanı, diğer varlıklardan ayırt etmek için
D) Hayatı anlamak için E) Eğitimin tanımını doğru yapmak için
3. İnsanın, yaratılıştan içine iyilik ve kötülük duygusunun birlikte yerleştirilmiş oluğunu bildiren ayet neyi ifade eder?
A) İnsanın doğuştan Müslüman olduğunu
B) İnsanın doğuştan nötr olmadığını C) Bu duyguların farkında olunması ve dikkate alınması gerektiğini
D) İnsan eğitiminin çok yönlü olması gerektiğini
E) İnsanın kötü varlık olduğunu
4. Dinî duygu ve inancın, hayatın her alanında kendini göstermesi ne anlama gelir? A) Dinin, her insanın özünde var olan bir
gerçek olduğu
B) Dinin, hayatın iki cephesinden birini
oluşturduğu
C) Hayatla din arasında zıt bir ilişki olduğu
D) Dinin, hayatın bazı alanlarında yoğunlaştığı
E) Dinin, bir vicdan işi olduğu
5. Aşağıdakilerden hangisi, "İnsanlık Dini"nin
temel özelliklerinden biri değildir?
A) İcat ve keşiflerin mucize olarak kabul edilmesi
B) Sadece olay ve olgular üzerinde düşündürtmenin esas olması
C) Tanrısının, İnsanlık olması D) Manevi unsurlar ihtiva etmesi
E) Bilim adamlarının peygamber yerine konması
6.İnsanın, Yaratıcı ile her zaman bir şekilde irtibatlı oluşu, din eğitimcisi açısından öncelikle ne anlam ifade eder? A) İnsanlardan umut kesilmemelidir.
B) Yaratıcı ile irtibat olunca, din eğitimcisine bir şey kalmaz.
C) Yaratandan ötürü yaratılan hoş görülmelidir.
D) Anne-baba, irtibatta önem arz eder.
E) Bazı kişiler ne kadar çalışılsa da iflah olmaz.
7. Din eğitimi meselesi halledilmeden, diğer meselelerin halledilmesi neden zordur?
A) Din bir kimlik meselesi olduğu için
B) Ülkede farklı dinler de var olduğu için
C) Herkesin kendini din konusunda yetkili gördüğü için
D) Dayanakları bulunmadığı için E) Din, bir eğitim meselesi olmaktan çıktığı için
8. İhkak-ı hak ne demektir?
A) İnsanların haklarının yenmemesidir.
B) Herkese hakkının verilmesidir.
C) Hakkın ortaya çıkarılmasıdır. D) Herkesin, kendi hakkını kendisinin almasıdır.
E) Haklının yanında olmaktır.
9. Ekonomide, "hırsızlık ve rüşvet" nasıl bir "girdi" oluşturmaktadır?
A) Ahlâk dışı
B) İnsanlık dışı C) Maliyet artırıcı
D) Güven sarsıcı
E) Nitelik eksikliği
10. Fazîlet hissinin, Allah korkusundan oluşu ne anlama gelmektedir?
A) Allah ile korkutmamak B) Her hususta Allah'ı dikkate almak
C) Allah'ı sevdirmek
D) Yüksek ahlâk sahibi olmak
E) Ahlâkı vicdanlara dayandırmak
11. İslam'ın geldiği dönemde, Arap Yarımadası'nın durumu ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? A) İnanç ve davranışlardaki ölçüsüzlük ve yanlışlıkların yaygın olması nedeniyle "Cahiliye" dönemi olarak adlandırılmıştır.
B) Şiir ve hitabet sanatları gelişmemiştir.
C) Bilimin geliştiği yakın bölgelerle temas yoktur.
D) Eğitim imkânları gelişmiştir.
E) Okuma-yazma bilen sayısı oldukça fazladır.
12. İslam dünyasında çeşitli kaynaklarda kadınların eğitimi ile ilgili bazı sınırlayıcı bilgi ve yorumlarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi ileri sürülemez?
A) Bu gibi görüşlerin belirmesinde kültürel nedenler ön plandadır.
B) Bu yorumlar, İslam dünyasında kadınların eğitimi alanında birtakım olumsuzluklara neden olmuştur. C) Bu yaklaşımlar, İslam'ın temel kaynaklarına dayanmaktadır.
D) Bu yorumlar, İslam dünyasında kadınların eğitimi uygulamalarını etkilemiştir.
E) Bu görüşler, sahiplerinin yorumları ile sınırlıdır ve kişiseldir.
13. Aşağıdakilerden hangisi, Mekke döneminde din eğitiminin yapıldığı bir mekân olmuştur?
A) Küttap
B) Mescid-i Haram
C) Suffa D) Darü'l-Erkam
E) Medreseler
14. Abbasiler döneminde Bağdat'ta kurulan ve Hint, Yunan ve İran dillerinde yazılan eserlerin Arapça'ya tercüme edildiği kurum aşağıdakilerden hangisidir?
A) Nizamiye Medresesi B) Beytü'l-Hikme
C) Suffa
D) Medresetü'l-Mütehassısîn
E) Darülfünun
15. Din eğitiminde muhataba kazandırılacak davranışlar yanında bu davranışların kazandırılma biçimi de son derece önemlidir. Çünkü aynı davranışların farklı biçimlerde sunumu, başka bir ifadeyle, dinî bilgi, duygu ve davranışların kazandırılmasında esas alınan ilkeler ve izlenen yöntemler, muhatabın dine karşı olumlu veya olumsuz bir tutum sergilemesinde etkili olacaktır.
Aşağıdaki gelişim dönemlerinin hangisinde bu etkinin daha az olduğu söylenebilir?
A) ilk çocukluk
B) Orta çocukluk
C) ileri çocukluk
D) Gençlik E) Yaşlılık
16. Aşağıdakilerden hangisi medreselerin kuruluş amaçları arasında ver almaz?
A) Yönetim ve adalet işlerinin düzenli yürütülmesi için nitelikli personel yetiştirmek
B) Eğitim için gerekli altyapıya duyulan ihtiyacı karşılamak
C) Itikadî görüşleri savunmak D) Yabancı kültürlere ait eserleri Arapça'ya çevirmek
E) Din görevlileri yetiştirmek
17. Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde yöntem seçimini etkileyen başlıca faktörlerden biri değildir?
A) öğrencinin özellikleri B) Velilerin özellikleri
C) Dersin muhtevası
D) öğretmenin özellikleri
E) Zaman, maliyet ve fiziksel imkânlar
18. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde hiç ihtiyaç duvulmavabilecek veya en az ihtiyaç duyulabilecek öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir? A) Anlatım yöntemi
B) Soru-cevap yöntemi
C) Grup çalışması ve tartışma yöntemi
D) ömek olay incelemesi yöntemi
E) Gözlem gezisi yöntemi
19. Aşağıdakilerden hangisi, soru-cevap yönteminin üstünlüklerinden biri değildir?
A) öğrencinin, derse bir şekilde aktif katılımını sağlaması
B) öğrenciyi düşündürmeye sevk etmesi, kendini ifade etmesine ve sosyalleşmesine imkân vermesi
C) öğrencinin bildikleri ve bilmedikleri hakkında öğretmene dönüt sağlaması
D) Bilişsel olarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması E) Birçok bilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkân vermesi
20. Bir olayı ya da sorunu yazılı veya sözlü, görsel veya işitsel araçlarla öğrencilerin dikkatine sunarak, söz konusu olay hakkında değerlendirme yapma, neden-sonuç ilişkisi kurma ve çözüm önerileri sunmaya dayalı öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gözlem gezisi yöntemi
B) Problem çözme yöntemi C) örnek olay incelemesi yöntemi
D) Takrir yöntemi
E) Demonstrasyon yöntemi
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا
"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."
|| BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
| |