Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Nisan 2013, 20:53   Mesaj No:3

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ünite soruları

3.ÜNİTE SORU-CEVAPLARI

1.inanma eylemi dini metinlerin.......bağlı iken,düşünme eylemisebep sonuç ilişkilerini dikkate alarak olayları.........amaçlar

a.itaat-bireysel algı
b.anlaşılması-açıklama

2.hangisi inanma eyleminin amacıdır

a.olup biten
b.yatay algı
c.açıklama
d.soru sorma
e.dikey algı

3.hangisi düşünme eylemi içindedir
a.anlama
b.değer ve semboller
c.mutlak ve tarihsel nedenler
d.metin

4.kainattaa olan biten herşeyi allah ezelde yaratmıştır,insan rüzgarın önündeki yaprak gibidir

bu hangi eylemdir

a.değer semboller-yorum
b.inanma-açıklama

5.bilinçli itaate genelde ne denmiştir?

a.taklidi iman
b.taassup
c.ilmel yakin.

6.dilleri dünyaya ve varlığa yönelik perspektifler olarak ele almak

a.w.humbolt
b.w.jung

7.İslam düşüncesi kültürel gelenklerin aracılığı ile varlık kazanmıştır Bunların en başında ....gelmektedir?
a-Glenekgörenek
b-Dil
c-Yabancı kültürler


8.kuranın arapçanın söyleme imkan ve gücünü en üst seviyeye çıkarması hangi özelliğinden kaynaklanır
a.nass olması
b.tarihi olması
c.edebi bir mucize olması

9.birşeyi bizim görüş alanımıza getiren şeye işaret eder?

a. ön yargı
b.ön sezgi
c.islam düşüncesi

10.Aşağıdakilerden hangisi dillerin önyargılarından değildir?
a-Mitolojiler
b-Tarihsel tecrübeler
c-Tercümeler
d-Entellektüel bilimsel birikimler
e-Kıssalar

11.eski kültürler içinde yeralan ön yargılardan hangisi doğrudur

a.kıssalar
b.mitolojiler
c.entellektüel birikimler
d.bilimsel birikimler
e.tarihsel tecrübeler
f.hepsi

12.dini düşünce din diline göre varlık ve şekil kazanır diyerek nassların zahiriyle ilgilenmiştir

a.ibn hazm
b.farabi
c.mutezili

13.Hanefimaliki ve şafi gib mezheplerin kıyas fikrine tepki veren Zahiri mezhebin mensubu?
a-İbn Hazm
b-Gazali
c-İmam Maturidi

14.ibn hazm ve gazzalinin düşünceleri nasıl bir düşünme eylemini doğurmuş

a.dinden düşünceye eylemi
b.düşünceden dine eylemi

15.hüküm yalnızca allahındır

a.zahiriler
b.hariciler
c.batıniler

16.kuranın insan aklına uygunluğu ve rasyonaliteyi savunmuşlardır

a.mutezili-maturidi-maliki
b.maturidi-mutezili-eşari


17.Farabi ve İbn Sinaya yönelttiği eleştirilerde Gazalinin düşüncesi?
a-Yabancı dillerden çevrilen metinler ile dini metinler arasındaki fark
b-Zahiri anlama göre düşünmeleri
c-Düşünceden Dine yönelimleri

18.İslamın hristiyanlıktan ayrıldığı en önemli nokta?
a-Fıtrat
b-Vahiy

19.ludwing witgwnstein geliştirmiştir

a.akıl oyunları
b.dil oyunları

20.Hayy b. Yakzan kimin eseridir?

a-ibn tufeyl
b-farabi

21.Sokrat ve Platon a göre Şehir Diyolojik bir ortamdır

a-doğru
b-yanlış

22.hakikat hakikate zıt olamaz,hakikatler yabancı kültür etrafında keşfedilmiş olsa bile alınmalıdır

a. ibn hazm
b.ibn rüşd

23......kavramı daha çok Kur an metnini dilsel ve tarihsel boyutlarıyla anlamayı ifade eder

a-tefsir
b-yorum

24.Gazzalinin el-Munkiz mined dalal adlı eserinde yazdığına göre Kuran ı anlamak nasıl olur ?


Tefsirden ziyade yorumlamakla..

25.bazı ayetleri felsefi kavramlarla tefsir etmişlerdir

a.gazali-inb sina
b.farabi-ibn rüşd

26.......gelişim bir bakıma ormana üstten bakıştır.Basiret sezgi ince düşünce öngörüile yaklaşım önerilir..tanımı hangisine aittir
a-Kuramsal gelişim
b-Pratik gelişim

27.kimin Şifa adlı eserinin “Peygamberliğin kanıtlanması’’ kısmında kutsal metinlerin ancak felsefi düşünmeye meyilli insanların fark edebileceği bir takım işaretler sunduğunu belirtir.
a-farabi
b-ibn tufeyl
c-ibn sina

28.Kuran vahyinin insanlığa gönderilme amacı...düzeyinde cerayan eden haksızlıkların giderilerek ....tecelli etmesidir?
a-hak-hakikat
b-Hakikat-hak
Alıntı ile Cevapla