10 Mayıs 2013, 17:37
|
Mesaj No:18 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan Yaş:44 Mesaj:
7.406 Konular:
425 Beğenildi:2308 Beğendi:4896 Takdirleri:3818 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: kelama giriş notlarımız KELAMA GİRİŞ 8. ÜNİTE SORULARI kim varlığı hadis ve kadim olarak iki kategoriye ayırmıştır a-gazzali b-bakıllani durumuna ve gerçekleşme özelliğine göre "yokolan" üç kategoriye ayrılır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-olması gelecekte imkansız olan b-olması imknasız olan c-şu anda olmayan gelecekte gerçekleşecek olan d-geçmişte olmuş ve bitmiş olan arap dilinde varolan karşılığında kullanılan kelime hangisidir a-şey b-mesh sonradan var olma anlamındaki kelime hangisidir a-hadis b-muallak sonradan varedilmiş anlamındaki kelime hangisidir hadis kelimesinden türemiştir a-muhdes b-muhaddis kadim ile hadis kelimelerinin terim anlamları gözetildiğinde aralarındaki temek fark şudur: .......... için hem önce hem de sonradan bahsedilebilir ......... için ne önce ne de sonradan bahsedilebilir a-)hadis-kadim b-)kadim-hadis kimler ilahi sıfatların allahın zatından tamamıyla ayrı ve bağımsız olmadığını ifade etmişlerdir a-mutezile mezhebi b-sünni kelamcılar allah alemi yaratmış ve onun idaresinde yürütmektedir hiçbir şey onun bilgi ve idaresi dışında değildir yüce allahın bu özellikleri hangi sürede açıklanır a-ayetel kürsi b-amenerresulü ........... kadı abdulcebbar ile ............... fahreddin el razı, varlığı sıfat olarak telakki ederler a) mutezile kelamcısı - eşari kelamcısı b) eşari kelamcısı - mutezile kelamcısı varlık ve varolan kavramları kimden sonra kelamın tartışma konusu olmuştur a) vasıl b ata b) ebu hanife c) cüveyni d) gazali .............. allahta bulunmaması gereken, onun şanına yakışmayan sıfatlardan allahı arındırmak .............. allahta var olan ve bulunması kemalinin gereği olan sıfatlar a) subuti sıfatlar - selbi sıfatlar b) selbi sıfatlar - subuti sıfatlar allahın bir başka varlığa ihtiyaç duymaması allahın hangi sıfatıdır a) vücud b) muhalefetün li'l-havadis c) kıyam bi nefsihi d) kıdem kelam düşüncesinde ........ fikrinin kabul edilmesindeki temel kaygı ve amaç yoktan yaratma düşüncesine uygun bir alem tasavvuru oluşturmaktır a) cevher b) araz c) müfred d) cisim Allahın selbi sıfatlarından değildir a) vücud b) kıdem c) kudret d) kıyam bi nefsihi alemin asıl unsuru .........dır cisim ve ...... ise ona bağlı unsurlardır a) şekil - cevher b) cevher - araz c) toprak - ateş d) kadim - hadis cismi madde ile suretin birleşmesi sonucu meydana gelen varlık olarak tanımlayan a) bakıllani b) cüveyni c) felsefeciler d) cürcani yok olanı hiçbir şey yani varlığa konu olmayan olarak gören a) sünni kelamcılar b) hariciler c) mutezile d) zeydiyye arazla ilgili kullanılan 'teceddüd-i emsal'in anlamı a) cevhere bağlı olması b) emsalinin olmaması c) benzerinin olmaması d) benzerlerinin yenilenmesi kelamcılar 'cüz ellezi la yetecezza' kavramını hangisi için kullanır a) araz b) cevher c) alem d) cisim cevherle ilgili hangisi yanlıştır a) yer kaplar b) arazla birlikte bulunur c) görünüşte bulunur d) mütehayyizdir e) cevherler birleşerek arazı oluşturur hayyizi, kendisinde bir şey bulunan mekan yada mekan takdirinde olan yer diye tanımlayan a) bakıllani b) taftazani c) cürcani Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
| |