Konu Başlıkları: kelama giriş notlarımız
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 10 Mayıs 2013, 17:37   Mesaj No:18

mehmet akif2

Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:44
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2308
Beğendi:4896
Takdirleri:3818
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: kelama giriş notlarımız

KELAMA GİRİŞ 8. ÜNİTE SORULARI

kim varlığı hadis ve kadim olarak iki kategoriye ayırmıştır

a-gazzali
b-bakıllani






durumuna ve gerçekleşme özelliğine göre "yokolan" üç kategoriye ayrılır
aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir

a-olması gelecekte imkansız olan
b-olması imknasız olan
c-şu anda olmayan gelecekte gerçekleşecek olan
d-geçmişte olmuş ve bitmiş olan





arap dilinde varolan karşılığında kullanılan kelime hangisidir

a-şey
b-mesh






sonradan var olma anlamındaki kelime hangisidir

a-hadis
b-muallak






sonradan varedilmiş anlamındaki kelime hangisidir
hadis kelimesinden türemiştir

a-muhdes
b-muhaddis






kadim ile hadis kelimelerinin terim anlamları gözetildiğinde aralarındaki temek fark şudur:
.......... için hem önce hem de sonradan bahsedilebilir
......... için ne önce ne de sonradan bahsedilebilir


a-)hadis-kadim
b-)kadim-hadis





kimler ilahi sıfatların allahın zatından tamamıyla ayrı ve bağımsız olmadığını ifade etmişlerdir

a-mutezile mezhebi
b-sünni kelamcılar






allah alemi yaratmış ve onun idaresinde yürütmektedir
hiçbir şey onun bilgi ve idaresi dışında değildir
yüce allahın bu özellikleri hangi sürede açıklanır

a-ayetel kürsi
b-amenerresulü







........... kadı abdulcebbar ile ............... fahreddin el razı, varlığı sıfat olarak telakki ederler
a) mutezile kelamcısı - eşari kelamcısı
b) eşari kelamcısı - mutezile kelamcısı





varlık ve varolan kavramları kimden sonra kelamın tartışma konusu olmuştur
a) vasıl b ata
b) ebu hanife
c) cüveyni
d) gazali







.............. allahta bulunmaması gereken, onun şanına yakışmayan sıfatlardan allahı arındırmak
.............. allahta var olan ve bulunması kemalinin gereği olan sıfatlar
a) subuti sıfatlar - selbi sıfatlar
b) selbi sıfatlar - subuti sıfatlar








allahın bir başka varlığa ihtiyaç duymaması allahın hangi sıfatıdır
a) vücud
b) muhalefetün li'l-havadis
c) kıyam bi nefsihi
d) kıdem






kelam düşüncesinde ........ fikrinin kabul edilmesindeki temel kaygı ve amaç yoktan yaratma düşüncesine uygun bir alem tasavvuru oluşturmaktır
a) cevher
b) araz
c) müfred
d) cisim





Allahın selbi sıfatlarından değildir
a) vücud
b) kıdem
c) kudret
d) kıyam bi nefsihi





alemin asıl unsuru .........dır
cisim ve ...... ise ona bağlı unsurlardır
a) şekil - cevher
b) cevher - araz
c) toprak - ateş
d) kadim - hadis






cismi madde ile suretin birleşmesi sonucu meydana gelen varlık olarak tanımlayan
a) bakıllani
b) cüveyni
c) felsefeciler
d) cürcani



yok olanı hiçbir şey yani varlığa konu olmayan olarak gören
a) sünni kelamcılar
b) hariciler
c) mutezile
d) zeydiyye





arazla ilgili kullanılan 'teceddüd-i emsal'in anlamı
a) cevhere bağlı olması
b) emsalinin olmaması
c) benzerinin olmaması
d) benzerlerinin yenilenmesi




kelamcılar 'cüz ellezi la yetecezza' kavramını hangisi için kullanır
a) araz
b) cevher
c) alem
d) cisim




cevherle ilgili hangisi yanlıştır
a) yer kaplar
b) arazla birlikte bulunur
c) görünüşte bulunur
d) mütehayyizdir
e) cevherler birleşerek arazı oluşturur





hayyizi, kendisinde bir şey bulunan mekan yada mekan takdirinde olan yer diye tanımlayan
a) bakıllani
b) taftazani
c) cürcani


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla