10Haziran 2013, 16:24
|
Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 25542 Üyelik T.:
04 Şubat 2013 Arkadaşları:8 Cinsiyet: Mesaj:
72 Konular:
44 Beğenildi:39 Beğendi:3 Takdirleri:163 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: Yaz Kur'an Kursları /Bedia Özdemir Tokel Müfredatın kötü olduğu doğrudur.Lakin benim bahsettiğim ilkokuldan başlayarak din eğitiminin zorunlu verilmesidir.Halbuki din eğitimi seçmeli..Neden seçmeli olsun ki ??Din dersi görmek istemeyenler izinli olmalı...Madem ki yüzde 99 Müslüman . Eğer ilkokul birinci sınıftan başlayarak din eğitimi verilse müfredat mecburen iyileşecektir. Benim söylediğim imamhatip 'e yakın bir eğitim .Şimdi imam hatip seviyesi de çok düşmüştür.Dediğiniz gibi başını örtmeyen vardır. Hatta imamhatip gençliğinin kaçta kaçı namaz kılıyordur acaba bilgisi olan var mı? (Fakat gençlik gruplarına evde kimin annesi babası namaz kılıyor sorusuna sadece bir talebenin el kaldırması durumu özetliyor aslında ne ektik ki biçelim... ) Lakin imamhatip gençliğinden de cani ,katil,hırsız çıktığı da pek vaki değildir. Yine bu beğenmediğimiz imamhatip sisteminin gurbet memleketlerinde inşaası için ,binlerce euro fedakarlık edilmesine rağmen başarılamamıştır. Yaz kuran kurslarında ise 17 kişiden fazla sınıflarda verimsiz olduğunu bizzat tesbit ettim.20 kişi varsa bile bir şey öğretmek için çok hünerli olmanız gerekir.Ancak 92 kişiye güzel sohbetler edebilir,seminerler verebilirsiniz Türkiye de aşırı fazla talebelere çözüm; ancak gönüllü yardımcılar olabilir. Hocalarımızın da çok iyi eğitilmesi lazım,her zaman ki gibi kol kırılır yen içinde kalır (yanlış )anlayışımızın yüzünden o konulara hiç değinmiyoruz. Çok güzel örnekler de vardır. İlkokulda din dersi veren imam efendinin 8 yaş sınıfına islamı çok sevdirdiği ,kendi yaptığı maketle çocuklara Kabeyi sevdirdiği ,eve gelen çocuğun Rasululah efendimizle ilgili sorular sordukları da ;güzel haberlerdendir. Yine de sadece olumsuzluklara odaklanmak yerine ümitvar olmalı,çalışmalarımızı arttırmalıyız diye düşünüyorum. Allah bizim ve talebelerin yardımcısı olsun.. |
| |