Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı
Ebu Hüreyre’den (r.a.) ivayete göre, şöyle demiştir: Resûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:
“Üç şey vardır ki, ciddisi de ciddi, şakası da ciddidir. Nikah, talak, ve ric`at”
(Ebu Davud, Talak, 9; İbn Mâce, Talak, 13)
Nişanlılık döneminde yapılan nikah geçersizdir demek, nikahın fıkhını bilmemek demektir. Ayrıca birleşme olmadan nikah olmaz demek da yanlıştır. Nikah yapıldıktan sonra birleşme olmadan talak gerçekleşirse bu durumun ayrı bir fıkhı vardır, birleşme olduktan sonra yapılan talakın ayrı bir hükmü vardır ki bunlar tek tek ve ayrıntısına kadar Kur'an'da anlatılıyor zaten.
Nişanlılık zamanında nikah yapmanın uygun olmadığını söylemek farklıdır, nikah geçersizdir demek farklıdır.
Yukarıda sorulan soruya gelince;
İki kişi arasında nikah yapılmış ama birleşme olmamış. Daha sonra talak gerçekleşmiş. Bu Kur'ana göre 1 talaktır. Daha sonra iki kişi yeniden anlaşmışlar ve yeniden nikahlanmaya karar vermişlerdir. Bunun için yeniden nikah kıymaları gerekir. Bu evlilikleri 2.nikah sayesinde olur. |
FECR ABİ,halk bu gün nişanlılıkta yaptığı nikahı,daha kolay hareket etmek için yapıyor ve sonuçlarıda çok ağır oluyor,sınırlar aşılıyor ,yani insanların amacı başka,bunların bu yaptıkları bizzat nikah değil YAPTIKLARI İŞLERDEN DOLAYI YASAK HÜKMÜNEDE GİRER,NE NİKAHI ABİ,bari sen yapma,yukarda neden bu nişanlılık nikahın olmadığının sebeblerinide yazdım...