Alıntı:
Abdulmelik Üyemizden Alıntı
kurana göre fıkıh çoğu kez muğlak ve çözümsüz kalmaktadır.bunun açılımı sahih sünnet ve daha sonraları geliştirilmiş kurumsallaştırılmış fıkıh usulu ile mümkündür.ibadetlerin,muamelatların ekserisi fıkıh usulu (islam hukuku)olmadan çözülmesi imkansızdır.bu durumlarda,sünnet,kıyas,istihsan vs devreye girmek zorundadır.herşey kuran le çözüm mümkün olsaydı,sünnetede kıyasada istihsana da gerek kalmazdı.lütfen insanları yanıltmak,emin olmadığımız konularda fetva vermek sorumluluğuna dikkat edelim.
sorunun cevabına gelince,FECR hocamız gereken doğru açıklamayı yapmıştır.islam hukukundaki cevap da budur.
1-islamda nişan dönemi nikah,düğün sonrası nikah diye bir konu yoktur.nikah nikahtır.iki şahit huzurunda kıyılan ve ilan edilen her nikah nikahtır.geçicisi,kalıcısı,idare etsincisi,görüşelim helal olsuncusu yoktur.nikah kıyıldığında eşler birbiri ile islam hukukunda (eş zevc karı koca) mahremdirler.düğün olmasada olur gerdek olmasada olur.nikahta konu gerdek değil gerdeğın kapısını açmak helal kılmaktır.
2-talakların sayısı 3 tür.ve bu 3 talak arasındaki aralıklı hayız müdetlerinde gerçekleşmesi,ve bu cinsel anlamda gerçekleşmiş evli yuvalı hatta çocuklu çiftlere uyarlanır.ve bu kadını koruma altına alınması amaçlıdır.çiftlere düşünme ve son kararlarını vermek için zaman verme fırsatıdır.sizin boşanıp bi hafta sonra barışmanız gibi.genel kabule göre ve kuranın ana mesajına göre pişman olma olasılığı eşine geri dönme ihtimalı çok yüksektir.bu müddet bunun içindir.yoksa adam eşini kalıcı bi şekilde hemen boşasa ve bağını koparsa ne yapılabilir ki.ama talaklar harcandığında geri dönme şansı yoktur.
3-ulemanın ekserisinin fetvasına göre eşiniz bir talakını harcamıştır.isterse geri dönme şansınız vardır ve son hakkınızdır.nikah konusunda az ciddiyet lütfen.çıkmaz sokaklara girmemek umuduyla herkes dikkat etmelidir.kadın bozuk para değildir,nikah muessesi hiç değildir.
saygılar... |
benim demek istedğim ve izah ettiğin nişanlılık öncesi nikah yoktur demem islamda böyle bi örnekte yok uygulamada,günümüzde bu durum vuku bulmuş amacıda birleşme dışında,bütünüyle RAHAT HAREKET ETMEK TİR,bununda sakıncaları saymakla bitmez...
onun dışında 3 talakla boşama gerçekleştikten sonra eşelr birbirine dönmelerindeki şartta ağır bi şarttır,bu 3talakta öyle 3 defa boşol denice olacak bi işte değildir..Belirli zaman içinde ABDULMELİK ABİNİNDE DEDİĞİ GİBİ EŞLERİN DÜŞÜNME ZAMANIDIR BİRNEVİ,VE BU ESNADA EŞLER BİRBİRLERİNE HELAL DİRLER VE EVLİLİKLERİ DEVAM ETMEKTEDİR TAKİ 3 TALAK ZAMANI DOLUNCAYA KADAR...