İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİ 1.Aşağıdakilerden hangisi İslâm Mezhepleri Tarihi'nin alanı ile ilgili bir konu değildir? A)Mezheplerin günümüzdeki kurumlan ve temsilcileri B)Mezheplerin iç bölünmeleri C)Hangi mezhebin hangi ülke ve bölgede yaygın olduğu D)Hangi mezhebin hak inancı benimsediği E)Mezhep isimlerinin kaynakları 2.Aşağıdakilerden hangisi İslam Mezhepleri tarihinin metodolojik sorunlardan biri olarak değerlendirilemez? A)Mezheplerin, Hz. Peygamber zamanından itibaren var olan fikir ve yapıların temsilcileri olarak kendilerini tanıtmaları B)Mezheplerin, kendi muhalifleri hakkında gerçekdışı rivayet ve isnatlarda bulunmaları C)Mezheplerin, katılmadıkları dini ve siyasi fikirlere karşı reddiye türünden eserler yazmaları D)Mezheplerin, kendilerine ait kavramları Kur'anî kavramlarla özdeşleştirmeleri E)Mezheplerin, üstad silsileleri icat ederek kendileriyle Hz. Peygamber arasında köprü kurmaları 3.İslamiyet kökenli bazı dinî oluşumlarla ilgili aşağıdaki hipotezlerden hangisi "sosyal olayların çok sebepliliği" ilkesi gözetilerek ortaya konulmuştur? A)Alevîlik, eski Türk dinini, İslam tasavvufunu ve Safevî Şiîliğini kendi içerisinde bağdaştıran bir inanıştır. B)Haricîlik, kırsalın şehire olan tepkisinin bir ürünüdür. C)Şiîlik, Fars medeniyetinin Arap milliyetçiliğine baş kaldırışıdır. D)Karmatîlik, ekonomik bakımdan mağdur sınıfların kendilerini ifade ediş tarzıdır. E)Mutezile, Emevîler'in kaderci ideolojisi karşısında bir tavır alıştır. 4.Belki de büyük günaha sebep olacak yanlış akideleri izleyen fakat herşeye rağmen sahip oldukları bu itikatları İslam dairesi içerisinde görülen ve bu yüzden tekfir edilmeyen kesimler için aşağıdaki terimlerden hangisi kullanılmaktadır?A)Ehl-i hak B)Ehl-i kıble
C)Ehl-i cemaat
D)Ehl-i sünnet
E)Ehl-i istikâmet
5.Mezhepler ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? A)Mezheplerin ortaya çıkışı tek bir şahıs ve olaya indirgenmelidir. B)Mezheplerin oluşumunda siyasi ve sosyal faktörlerden söz edilemez. C)Mezhepler ortaya çıktıkları ortamdan bağımsızdırlar. D)Mezhepler Kur'ân'ın müteşabih ayetlerini yorumlamazlar. E)Mezhepler din alanındaki farklılaşmaların birer ürünüdürler. 6.Aşağıdaki mezheplerden hangisi ayetleri zahiri anlamları doğrultusunda yorumlamış ve Allah'a insanlardakine benzer tarzda uzuvlar nispet etmişlerdir? A)Eşârîlik B)Haricilik C)Ehl-i Sünnet D)Mücessime ve Müşebbihe E()Mutezile 7.Aşağıdakilerden hangisi Şi'a'nın Hz. Ali'nin hilafetine dair ileri sürdüğü delillerden biri değildir? A)Hz. Peygamber'in sağlığında kendisini tayini B)Hz. Peygamber ile akrabalık bağı C)Hz. Peygamber'in hastalığı sırasında namazları kıldırmakla kendisini görevlendirmesi D)Gâdir-i Hum olayı E)Kırtâs Hadisesi 8.Aşağıdakilerden hangisi Tahkim olayında Muâviye b. Ebû Süfyân'ın hakemliğini yapmıştır?
A)Amrb. El-Âs
B)Ebû Mûsâ el-Eşarî
C)Hâlid b. Velid
D)Zübeyr
E)Sa'd b. Ubâde
9.İslam mezhepleri tarihinde "İnsanlardan, haktan veya Hz. Ali'den uzaklaşan ve yönetime karşı ayaklanarak cemaatten ayrılanlara" ne denmiştir? A)Sîa B)Mürcie
C)Kaderiyye
D)Ehl-i Sünnet
E)Havâric
10.Sıffîn Savaşı'nda Muâviye'nin ordusu mağlubiyete uğratılmak üzere iken, mushafı mızrakların ucuna bağlatarak Hz. Ali'nin ordusundaki İraklıların, Allah'ın kitabının hakemliğine davet edilmesi planını teklif eden aşağıdakilerden hangisidir? A)Ali b. EbîTalib B)Ebû Mûsâ el-Eş'arî C)Amrb. el-Âs D)Eş'asb.Kays E)Haşan b. Ali 11.Aşağıdakilerden hangisi Mürciîlerin, Emevîler döneminde desteklediği siyasî hareketlerden biri değildir? A)Abdurrahman b. Muhammed b. Eş'as isyanı B)Abdullah b. Zübeyr isyanı C)Yezîd b. Mühelleb isyanı D)Haris b. Süreye isyanı E)Zeyd b. Ali isyanı 12.Aşağıdakilerden hangisi ameli, imanın parçası olarak görmüştür? A)Havâric B)Cebriyye C)Mürcie D)Şia E)Kaderiyye 13. İslam mezhepleri tarihinde ilâh? kaderi reddedenlere ne ad verilmiştir?
A)Şîa B)Mürcie
C)Cebriyye
D)Kaderiyye
E)Vehhabiyye
14. Aşağıdakilerden hangisi muhaliflerince Ehl-i Sünnet'e verilen vergi isimlerden biridir? A)Ehl-i hak B)Ehl-i Sünnet C)Haşviyye D)Fırka-i nâciye E)Ehl-i hüdâ 15.İmam Şâfiî'den önce Müslümanlar kaç kısma ayrılmıştır? A)2 B)5 C)71 D)72 E)73 16.Aşağıdakilerden hangisi Eş'arîler'e ilâh? sıfatlar, kulların fiilleri ve iman-günah konularındaki görüşlerine bakılarak muhalifleri tarafından verilen isimlerden biridir? A)Hüseyniyye B)Mürcie C)Kaderiyye D)Hariciyye E)Müşebbihe 17.Aşağıdaki bilginlerden hangisi Eş'arîyye'nin ikinci kurucusu olarak bilinmektedir? A)Ebû'l-Muîn Nesefî B)Ebû Bekir Bâkıllânî C)Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî D)Kâdî Abdülcebbâr E)Muhyiddîn İbnü'l-Arabî 18.Sünnî kaynaklar ilk dönemdeki Şiî topluluklar için başlangıçta aşağıdaki terimlerden hangisini kullanmışlardır? A)Keysâniyye B)Caferiyye C)Râfıziyye D)İmâmiyye E)İsnâaşeriyye 19.Aşağıdakilerden hangisi Hz. Osman'a ve Emevî ailesine karşı husumet oluşmasının ve siyasî anlamda Şîa'nın gelişmesinin sebebi olarak gösterilemez? A)Emevî idarecilerinin haksızlıkları B)Hz. Osman'ın icraatindeki zaaflar C)Hz. Osman'ın yaşlılığı D)Hz. Osman'ın takvâsı E)Hz. Osman'ın memuriyetlere yakınlarını tayini 20.Aşağıdaki Şiî fırkalardan hangisi Ehl-i Sünnet'e en yakın olarak kabul edilir? A)İsmâiliyye B)Sebeiyye C)İmâmiyye D)Keysâniyye E)Zeydiyye 21.Aşağıdakilerden hangisi İsmâiliyyeyi ifade eden bir terim değildir? A)Talîmiyye B)Sebeiyye C)Seb'iyye D)Melâhide E)Bâtın iyye 22.Aşağıdakilerden hangisi Musta'lî İsmâilîlerin görüş ve pratiklerinden değildir? A)Mut'a nikahı meşrudur.
B)Beş vakit namaz günde üç vakitte birleştirilerek kılınır.
C)Zekat Dâî Mutlak'a teslim edilir.
D)Oruç Ramazan ayında otuz gün tutulur.
E)Mekke'ye hac mecburîdir.
23.Abbasî halifesi Memun'un On İki İmam silsilesi içinde kendisine veliaht tayin ettiği Şiî imam aşağıdakilerden hangisidir?
A)Muhammed et-Takî
B)Muhammed Bâkır
C)Cafer es-Sâdık
D)Ali Zeyne'l-Âbidîn
E)Ali er-Rızâ
24.Aşağıdakilerden hangisi İmâmiyye tarafından Mehdî el-Muntazar'ın gaybetinin gerekçesi olarak kabul edilmez? A)Gaybetin Şîa için bir imtihan vesilesi olması B)Allah'ın, yolundan sapmış insanları cezalandırmak istemesi C)Amcası Cafer tarafından öldürülme endişesi D)Kendisinin imâmet konusunda tereddütlerinin bulunması E)Açıklanmasına izin verilmeyen başka bir sebebe bağlı olması 25.Aşağıdakilerden hangisi İmâmiyye'de Gaybet-i Suğrâ döneminin dördüncü vekilidir? A)Osman b. Said el-Amrî B)Ali b. Muhammed es-Semârrî C)Muhammed b. Osman. D)Hüseyin b. Rûh en-Nevbahtî E)Hişâm b. Hakem 26.Aşağıdakilerden hangisi İmâmiyye'nin itikadî görüşleri arasında ver almaz? A)İmâmet B)Nübüvvet C)Meâd D)Tevhîd E)El-Menzile beyne'l-menzileteyn - D
- C
- A
- B
- E
- D
- C
- A
- E
- C
- B
- A
- D
- C
- A
- E
- B
- C
- D
- E
- B
- A
- E
- D
- B
- E
bu hizmet
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar