Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Ekim 2013, 23:47   Mesaj No:2

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Din Bilimleri-Ünite6: Din Eğitimi Bilimi

4. Din Eğitimi Biliminin Amacı ve Görevleri
Din Eğitimi Biliminin Amacı Din eğitimi biliminin amaçları konusunda, din eğitimi bilimi hakkındaki farklıyaklaşımlardan kaynaklanan çeşitli görüşlere rastlamak mümkündür.Bilim merkezli yaklaşıma göre, bir bilim dalı olarak din eğitiminin amacını; araştırmaalanına giren din eğitimi gerçekliğini bütün boyutlarıyla bilimsel metot ve tekniklerkullanarak betimlemeye, açıklamaya ve kontrol altına almaya çalışmak, olarakbelirlemek mümkündür.
Din Eğitimi Biliminin Görevleri
Din eğitimi biliminin en önemli ve birinci görevi, kendi “ne”liğini ortaya koymaktır. Bu, din eğitimi biliminin, bağımsız bir disiplin olarak varlığını ispat etmesi demektir. Bunun için,
Bir anabilim dalı olarak din eğitimi biliminin:
1) Bilim olarak din eğitiminin tanımını ve açıklamasını yapması,
2) Din eğitimi biliminin alanını tespit etmesi,
3) Din eğitimi biliminin bilimler arasındaki konumunu, ilgili bilimlerini ve ilişki biçimlerini belirlemesi,
4) Din eğitimi biliminin araştırma metotlarını ortaya koyması,
5) Din eğitimi biliminin amaç ve görevlerini irdelemesi,
6) Din eğitiminin bilimsel terminolojisini oluşturması gerekmektedir. Tüm bunları yaparken, dindar insanların beklentilerini karşılanma amacıyla değil, din eğitiminin gerçek fonksiyonlarına uygun bir teori geliştirilebilmelidir. Ayrıca,
1) Yaygın ve örgün din eğitimini, bireysel, toplumsal, milli, evrensel, ekonomik, hukuksal açılardan temellendirerek, din eğitimi ve öğretiminin gereğini ortaya koyması,
2) Din eğitiminde program geliştirmeden başlayarak bütün süreç için teorik zemin oluşturması,
3) Din eğitimi sürecinin öğeleri üzerinde düşünmesi de bu çerçevedeki görevlerinden sayılabilir.
Belli bir dinin eğitimi tarihi olarak din eğitimi biliminin:Din eğitiminin başlangıcından günümüze kadar geçirdiği süreci;
1) Kurumsallaşma açısından,
2) Ders anlayışı ve çeşitleri açısından,
3) Eğitim anlayışı ve gelişimi açısından,
4) Öğretmen ve öğrenci anlayışı ve gelişimi açısından,
5) Öğretim yöntem, teknik ve araç gereçleri anlayışı ve gelişimi açısından tespitlerde bulunması,
6) Tespit ettiği hususları betimleyici bir şekilde açıklaması,
7) Açıkladığı hususları hermenötik yaklaşımla değerlendirmek üzere din eğitimi anabilim dalının hizmetine sunması beklenir.
Belli bir dinin özel öğretim yöntemleri açısından din eğitimi biliminin:Din eğitimi ana bilim dalının tespit ettiği amaçlara ulaşmak için,
1) Bu amaçlara uygun konu ve muhtevaları araştırması,
2) Bu amaçlara ulaşmak için gerekli öğrenme ortamlarının düzenlenmesi üzerinde düşünmesi,
3) Uygun genel ve özel öğretim yöntem ve teknikleri üzerinde çalışması
4) Uygun araç ve gereçlerin tespiti ve kullanımı üzerinde çalışması,
5) Amaçlara ulaşılıp ulaşılmadığının tespiti için değerlendirmeler üzerinde çalışması,
6) Yaptığı çalışmalar ile din eğitimi ana bilim dalına yeniden düşünülmek üzere problemler sunması beklenir.
Yaygın Din Eğitimi (Yetişkinler Din Eğitimi) olarak din eğitimi biliminin:
1) Yaygın din eğitiminin imkanlarını ve problemlerini araştırması,
2) Yaygın din eğitimi için uygun konu ve muhtevaları araştırması,
3) Yaygın din eğitimi için yöntem ve teknikleri araştırması,
4) Yaygın din eğitimi için uygun araç ve gereçleri araştırması beklenir.
D i5. Din Eğitimi Biliminde Yöntem
Bilim olmak, kendine özgü bilimsel yöntemlere sahip olmayı gerektirir. Dolayısıyla din eğitimi bilimi de, kendi gerçekliğini kendine özgü bilimsel yöntemlerle açıklamak durumundadır. Sözü edilen bilimsel yöntemler, açıklanması gereken her gerçeklik için değişebilir. Bu yüzden sürekli geliştirilmelidir.
Din eğitiminden çoğunlukla güncel problemlere güncel çözümler arama görevi beklenirse, böyle bir durumda onun mahiyetini, felsefesini ve bilimsel araştırma metodolojisini de ortaya koyacak çalışmalar lüzumsuz teorik uğraşılar olarak görülebilir. Ayrıca geleneksel yöntemlerin dışına çıkamamak da metodolojinin oluşmasını ve gelişmesini engelleyebilir.
Alıntı ile Cevapla