DİN PSİKOLOJİSİ 1.İnsanın dindar bir tabiata sahip olduğunu ve dinin kökeninin en eski insan atalarının kalıtımlarında var olan arketiplere dayandığını ileri süren psikolog aşağıdakilerden hangisidir?
A)VV.James B)G. Allport
C)S.Freud
D)C.G.Jung
E)Frankl
2.Aşağıdakilerden hangisi eski İslam bilginlerinin, insanın ruhsal yapısı ve davranışları konusunda görüşlerini içeren ilim kitaplarından biri değildir? A)Kitabu'r-Ruh B)Ilmü'n-Nefs C)Ruhiyât D)Ilmü'n-Nefs ve'r-Ruh E)İlmu Ahval-i Ruh 3.Aşağıdakilerden hangisi iç güdümlü dinî yönelime sahip kişilerin özelliklerinden biridir? A)Dini görevlerini yerine getirmede devamlılık ve tutarlılık gösterirler. B)Onlar için din, toplumsal makam, itibar,kimlik kazandırma, güvenlik sağlama, yoksunlukları teselli ve telafi etme, kendini haklı çıkarmanın aracıdır.
C)Bazı kişisel istek ve ihtiyaçlarını dinini dışında daha kolayca elde edebileceklerine inandıklarında, kolayca dinî ilişki ve bağlarından vazgeçerler.
D)Dini kullanırlar ve dinden yararlanırlar E)Dinî inanç ve değerlere ancak ihtiyaç durumunda başvururlar; onlar için din benliğin hizmetinde bir değerdir. 4.Aşkın ile ilgili eksiksiz bir farkında oluş tecrübesi veya bireyin olgun bir var olma tarzına ne ad verilir? A)İç güdümlü dinî yönelim B)Dindarlık C)Dış güdümlü dinî yönelim D)Dinî yönelim E)Manevi yaşam
5.
Aşağıdakilerden hangisi dini grupların yararları arasında ver almaz? A)Sosyal kimlik algısını yeniden kazandırması B)Bireysellik duygusunu güçlendirmesi C)Aidiyet duygusu hissettirmesi D)Sosyal statü sağlaması E)Maddi finansman sağlaması 6.İşlediği suçtan ötürü bireyin kendini "İlahi Mahkeme" huzurunda mahkum edilmiş hissetmesi, hangi duygunun bir ifadesidir? A)Günahkarlık duygusu B)Suçluluk duygusu C)İlahi ceza korkusu D)Terk edilmişlik kaygısı E)Vicdan azabı 7.Aşağıdaki duygulardan hangisinin iyimserlik ve özsaygıyla olumlu, depresyon ile olumsuz ilişkisi bilimsel araştırmalarla tespit edilmiştir? A)Istırap B)Korku C)Yalnızlık D)Sempati E)Ümit 8.Batı'da yapılan araştırmalara göre medeni durum açısından dinî aktivitelere en fazla devam eden grup aşağıdakilerden hangisidir? A)Evliler B)Dullar C)Bekarlar D)Ayrı yaşayanlar E)Boşanmışlar 9.Duanın, diğer alternatiflerin işe yaramadığı zaman yedek bir B planı gibi algılandığı gelişim dönemi hangisidir? A)Yetişkinlik B)Çocukluk (okul çağı) C)Ergenlik D)Erken çocukluk (okul öncesi) E)Yaşlılık 10.İmanla inanç arasında ayrım yaparak, imanın "temel bir insani nitelik" olduğunu belirten ve onu "kişinin kendisine, ötekilere ve evrene karşı yönelimi" olarak tanımlayan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A)Clark B)Fowler C)Allport D)Smith E)Vergote 11. I. Bilgi sahibi olmaII.Kabul etme ve onaylama III.İtaat etme ve teslim olma IV:Davranışları düzenleme Yukarıdaki süreçlerden hangileri, imanda iradî yapıyı oluşturmaktadır? A)I ve II B)İve III C)II ve III D)II ve IV E)III ve IV 12."Her canlı ölümü tadacaktır" ayetinin, imanın psikolojik kaynaklarından hangisine örnek teşkil ettiği söylenebilir? A)İnanç genine B)İnsanî gelişime C)Sonsuzluk idrakine D)Sonluluk idrakine E)Varlık idrakine 13.Çocukluk döneminin yanısıra, dinî hayatlarında köklü bir değişimin başlangıcında bulunan yetişkinlerde veya din değiştirme kararlılığındaki kimselerde de gözlemlenen şüphe çeşidi hangisidir? A)Kavramsal şüphe B)Arayış şüphesi C)Bilimsel şüphe D)Bencillik şüphesi E)Sadakat şüphesi 14.Tanrı olduğuna inanılan varlığa ilişkin tecrübe anlamındaki, Tanrı tasavvuru ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? A)Bilişsel temellidir. B)Duygusal temellidir. C)Düşünce yoluyla gelişir. D)Gelişimi doğrudandır. E)Öğrenim yoluyla gelişir. 15.Tanrı tasavvurunun oluşumu konusundaki "bilişsel tez", aşağıdaki psikologlardan hangisinin kuramını temel almaktadır? A)Rizzuto B)Freud C)Jung D)Kohlberg E)Piaget 16.Aşağıdaki mekanizmalardan hangisi, Tanrı kavramının oluşturulmasında öncelikli bir rol oynamaktadır? A)Hatırlama B)Taklit C)Benzetme D)Öğrenme E)Tanıma 17.|. Önceki ilişkilerin yeni bir anlayışla değerlendirilmesi
II.Tanrı tasavvurunun oluşumunda etkisi bulunan kişilerle ilişkideki güncel değişiklikler
III.Dinî öğretilere dair yeni bir anlayış geliştirme Rizzuto’ya göre, Tanrı tasavvurunun değişim ve dönüşümünde, yukarıdakilerden hangileri etkilidir? A)Yalnız II B)Yalnızlll C)I ve II D)İve III E)I, II ve III 18.Aşağıdakilerden hangisi dua güdülerinden biri değildir? A)Yüksek düzeyde kendine güven duygusu B)Cennetle ödüllendirilme isteği C)Bir arzunun gerçekleşmesi ihtiyacı D)Bir sıkıntının giderilmesi ihtiyacı E)Allah'a sevgi ve bağlılık duygusu 19.Kur'an'da insandan nasıl dua edilmesi istenmektedir? A)Korku ve ümitle B)Sevgi ve saygı ifade eden sözlerle C)Bireysel olarak D)Cemaatle E)Korku ve endişe ile 20.İbadetin tanımında aşağıdakilerden hangisi ver almaz? A)Allah'a yaklaşmak için yapılan dinî davranışlar B)Allah'a karşı kulluk ve bağlılığın ifadesi C)Dinî tecrübelerin davranış halinde dışa aksetmesi D)Belli aralıklarla tekrar edilen davranışlar E)Şekli belirlenmiş, yapılması gereken belli dinî görevler 21.İbadetin benlik üzerindeki etkisiyle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? A)İbadet eden insan kendine karşı olumlu duygular besler. B)İbadet suçluluk duygusunu giderir. C)İbadet diğer insanların saygısını kazandırır. D)İbadet hoşgörülü bir anlayış oluşturur. E)İbadet kötü davranışları engeller. 22.Aşağıdakilerden hangisi günah kavramını açıklar? A)Endişe ve korkuya kapılma B)Dinî bir emri uygulatma C)Dince yasaklanan bir davranışı yapma D)Dinî değerleri dikkate alma E)Yaptığı davranıştan pişmanlık duyma 23.Aşağıdakilerden hangisi tövbenin psikolojik etkilerinden biri değildir? A)Günahkârlık duygusundan alıkoyması B)Suçluluk duygusu oluşturması C)Duygu değişimine yol açması D)Davranış değişimine yol açması E)Manevi canlanma sağlaması 24.Başka inanca sahip kişilerle dinî konularda tartışan bireyde aşağıdakilerden hangisi oluşur? A)Dinî konularda akıl yürütmekten kaçınır. B)Tartışmış olmaktan dolayı üzüntü duyar. C)İnançlarının doğruluğunu kendi kendine ispata çalışır. D)Dinî inancı kuvvetlenir. E)İnandığı bazı konulardan şüphe duyar. 25.Aşağıdakilerden hangisi dini değişimden önce bireyin yaşadığı önemli problemlerden biri değildir? A)İletişim problemleri B)Toplumsal problemler C)Ekonomik problemler D)Fiziksel problemler E)Ruhsal problemler 26.Din değiştirdikten sonra bireyin aile ve çevre ilişkilerinde aşağıdakilerden hangisi görülür? A)Ailelerin gösterdiği tepki bazı din değiştirenlerde pişmanlığa neden olmaktadır. B)Anne babaların hemen hepsi çocuklarının din değiştirmelerine tepki göstermektedir. C)Bazı din değiştirenler aileleriyle aralarının açılmaması için din değiştirdiklerini söylememeyi tercih etmektedir. D)Önceki arkadaşlarla ilişkiler yine sürdürülmektedir. E)Ailelerin çoğu çocuğunun din değiştirmesinden gurur duymaktadır. - D
- C
- A
- E
- B
- A
- E
- B
- D
- D
- E
- D
- B
- B
- E
- C
- E
- A
- A
- D
- A
- C
- B
- C
- B
- C
bu hizmet
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar