Cevap: GÜNCEL MANASIYLA[Lailahe illAllah] VE MANASI
Sayın uyarıcı, evvela şunun altını çizelim ki ben o makalenin ana teması,yazılış amacı ve abdestsiz kafasını eleştridim.ve dedim ki bu tür kafa yapısının nihai hedefi bize yabancı gelmiyor.bu kafa yapısının mimarı tarihimizdeki gözyaşlarının mimarı hariciler değilmi? bakın haricilerin düşünce yapısına ve ileri sürdükleri düşüncelere ve bide makale sahibinin dile getirmek istediği çaktırmadan yutturma cinliğine.o kitabı inceleyın de Allah için bakın haricilerin kafasının taa kendisi değil mi? neden o makaleye tıkanıp duruyorsunuz ki? o makale değil kitaplarından pasajlardır hatırlatırım size...o kitap tümüyle red edilecek bir kitap değildir elbette.ben kafa yapısına işaret etmiştim.yoksa bozuk bir saat bile 12 saatte bir doğrusunu der. ikincisi ise,bana sık ve ısrarla şunu söylüyorsunuz."ilimde yetersiz,bilgi yoksunu,delil burhan bilgisizliği daldan dala atlayan,sırf yazmak için yazan.... " vs vs gibi nahoş aşağılayıcı ve islam ehline yakışıksız rencide edici en önemlisi munazara muzakere ahlakına aykırı bir uslup içerisinde olmanız şık değil.ben alim mudderis muctehid olduğumu iddia mı ettim ki? her alim bilmediğinin cahilidir demedim mi orda? keşke eksiksiz olsam,keşke bilgi ilim anlamında tatminkar olabilsem.ama değilim!
ancak,
söylediğiniz gibi,islamın asılları var bide teferuatı var.teferuatta sıkıntılarımız elbetteki vardır.ama usul yani asıl her müslümanın bilmesi gereken anayasadır.asılda sıkıntılı olan teferuatta batırır.en azından edillei şeriye dediğimiz kaynaklarımıza vakıf olduğumu düşünüyorum sizin hızınıza yetişemesem de genede şükür.
üçüncüsü,sair zikrettiğimiz adına islam devletleri dediğiniz emevi,abbasi,osmanlı vs...bu devletlerin anayasaları kuran olduğu iddia etmiyorlarmıydı ? bu günkü gibi yazılı kanun yönerge yasa tüzük gibi kapsamlı değildi.ama ben islam devletiyim der kanunlarını islami kaynaklara alimlerin görüşlerine dayandırırlardı. halifeliğe seçilen zat ben Allaha resulune tabii olacağıma kuran sünnet çizgisininden ayrulmyacağıma taleple ile halifenizim hadi biat edin demiyorlarmıydı ?
doğru mu ?
bu noktanın altını çizdikten sonra gelelim aşık olduğunuz islam devletlerinin icraatlerine ;
emevilerden başlayalım;
1-hz hucr bir ashabı kiram idi.neden öldürüldü ? öldürülmesi gerektiğine dair kuran sünnette delil nedir?eğer delilinizi getiremiyorsanız,masum bir insanı öldüren tüm inanları öldürmüş gibidir ve ebedi cehennemliktir kuran mesajına ne dersiniz? hz hucr'u öldürten muaviye emevilerin kurucusu..
2-anne baba bir hz aişenin kardeşi hz ebubekrin oğlu abdullah neden öldürüldü? öldürülürken ölü bir eşeğin karnına yerleştirilip yakılması hangi kuran sünnet anayasasına uygun idi?
3-gayri meşru bir kadının oğlu olan ziya bin ebih(ebih yani babasının oğlu babası belirsiz demek) zina mahsulu bir adamı nesline katmak hangi kuran sünnet kaidesine uygun idi? muaviye bunu gerçekleştirdi vali yaptı ve onun oğlu ubeydullahı da valii yaptı kerbela mimarı da bu hayvan değil mi idi?
4-emevilerin 2.halifesi(islam devlet başkanı senin tabirinle halife) yezidin halife sarayında içki içtiği içirdiği kadınları oynattığı gazino pavyon kurduğu köpeklere maymunlara elbise giydirdiği oynattığı namaz kılmadığı yalan mı ?
5-kuran ve sünnete bağlı bir devlet olduğunu iddia eden emevi devleti,Resulullahın zürriyetini kerbelada hunharca katledip kafalarını kestirip değneği ile burunlarını ağızlarını dişlerini kurcalayan yezid değilmi? yani halifeniz! Resulullahın kızlarını esir eden cariye yapmaya kalkışan üzerlerindeki elbiseleri soyan emevi islam devleti değil mi idi! bu nasıl islam devleti ki onun peygamberinin namusunu eğlence edinen ? !!!
6-Resulullahın :"Ali bendendir,Musai için harun ne ise Ali de benim için odur ancak peygamberlik hariç." dediği hz aliye,emevi islam devletiniz hutbelerde 70 yıl lanet okutulması hangi islam anayasasının maddesine uygun ? hz aliye lanet okutulması hutbenin yada cumanın yada namazın rukunlerinden mi benmi bilmiyorum?
size cevap yetiştirmek için hiç huyum olmadığı halde bu saate kaldım..çok geç oldu devam edeceğim inşaallah.
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|