Sayın Esadullah bey sizin yazınızın tamamını okumadım.Zaten okumayada gerek olduğunu düşünmüyorum.Cihadın bir rüknu olan Kıt'al-ı (Savaş) bir savunma aracı olduğunu ispat etmeye çalışmanız ve hiçbir ehlisünnet aliminden görüşler ortaya koymamamız sizin içinde bulunduğunuz bühranı ortaya koymak için yeterlidir.
Eğer ki Cihad bir savunma aracı olsaydı yani karşı taraf saldırmadığı müddetçe ona harp ilan etmek dinin esasları içerisinde olmasaydı o vakit Bedir savaşaını nasıl açıklayacaksınız? Nebi -a.v.s- gazvelerinin anlamı nedir?
ayetleri hadisleri böylesine anlamadan kafalarında göre yoranlar işte bu şekilde Kuran ve sünneti birbirine çakışmaktan kurtulamazlar.
İslam hukukunda cizye almanın ne anlmama geldiğini bilmeden kalkıp Cihad kavramını açıklamaya çalışmak tamamen bir cehalettir bir bilmememzliktir.
Bismillahirrahmanirrahim
Güzel kardeşim okumadığınızı bu yazdıklarınızla gayet iyi anladık zaten, eğer okumuş olsaydınız sizde diğerleri gibi bu basit hatalara düşmezdiniz, sizin daha yazınıza başlarkenki cımbızla çekip üzerinde durduğunuz mevzu dahi fikrinizi beyan etmekte bu kadar cahil olmamıza rağmen biz bile bunu anladık yani...
İkincisi ise uyarıcı girdiği bir ortamda konulara balıklama atlayan değil, uyaracağı kişiyi hemen fikrine bakarak onun bu konudaki asıl amacını anlamadan uyarmaya çalışırsa yukarda olduğu gibi hatalara düşmezmi kardeşim ...? Bizi uyarmanız için bu forumda en azından Birkaç konuda münazaralarımızı okumanız lazım gelmezmiydi ? İşta uyarıcı bunları bırakırda sadece kullandığı nickin manası itibari ile hooop diye deryadaki balıklar gibi zıplarsa elbetteki ağa takılanlar gibi o ağın içinde kurtulmak için çırpınır durur...Teşbihte hata olmaz ....
Eğer bu olguları göze alsaydınız bizim kime hangi üslup ile yazdığımızıda anlardınız ama olsun hoşgeldiniz burda bulundukça zaten bu formun eğtim derecesi belli bir seviyede olan ve her zaman delillere ihtiyaç duyulmayan bir forum olduğunu sizde anlarsınız umarım, Şimdi daha iyi kavrarsınız diye şöyle diyelim ;
Herkesin tereci olduğu bir yerde tere satılırmı , tere satmaya kalkmak ne kadar akıllı olur. Oysa orda tere daha nasıl faydalı yetiştirlir, terenin kalitesi nasıl artırılır, hangi toprakta daha verimlidir v.s tartışılır değilmi ...?
İkinci soruya olan cevabınız tam bir tasavvufcu akidesiyle özdeşleşen bir cevap olmuştur.
Sorulan soruda şirk ve küfür dolu bir müfredatın çcuklar üzerindeki itikadi etkisi dile gitirilirken sizin cevabınız tam manasıyla evlere şenlik.
3.ncü soruda diyorsunuz ki;
Askerlik görevini yapmamak ve bunu yaparkende bu tarz şeyleri bahane etmek aslında dolaylı yoldan Devlete baş kaldırmaktır. Oysa bu Devlet senin yaşadığın ve hayat srdüğün yerdir. Burda devlet sana değil seb devlete uymak zorundasın yoksa işin içinden çıkmak zorlaşır yada sen bu devleti terk etmek zorunda kalırsınki istediğin standartlarda başka bir devlette olmadığına göre kendi düşüncelerinde kaybolup gitmek zorunda kalırsın ....
Sayın Esadullah bey mademki henüz itikat nedir neye bina ediliri bilmiyorsunuz o halde neden kendinizi böylesine İslam dini ile alakası olmayan bilgiler vermek zorunda hisediyorsunuz? Biri çıkıp size Tüm size Nahl suresi 36.ayeti okursa siz nasıl bir cevap vereceksiniz.Tüm peygamberlerin ortak hedefi tağuti rejimleri devirip yerine Allahın dinini hakim kılmak iken nasıl oluyorda siz bu fetvayı bu görüşü serd edebiliyorusunuz?,
Yani peygamberlere tağuti devletler uymadıklarında peygamberlemi o devletlere uydular.Siz hiç Kuran okumadınızmı? Bu nasıl bir itikat böyle?
Şimdi Önce sizden öğrenmek isterizki itikat neye bina edilir kardeşim...?
İkincisi Peygamberler Tağuti rejimleri yıktılar da hala tağuti olanları kılıçtanmı gecirdiler ? Ya da Peygamberler her canları sıkılınca hadi şunlar Tağuti savaşalımmı dediler ...? Neden Peygamberliği boyunca Efendimiz s.a.v belirli zamanlarda savaştı...? Neden Efendimizi s.a.v Taifte taşladılar bu tağutilere ellerini açıp hidayet diledi...?
İslam hukukunda Cihadın şartları nedir ? Hangi hallerde cihad edilir...?
Son olarak soruya verilen cevabı içinizdeki fikir etkisi ile değilde selim bir akıl ile okusaydınız zaten maksadımızın aslında bir haykırış olduğunu anlardınız kardeşim...
Son olarak bize islam ülkeleri arasında bir tane sizin tabirinizle Tağuti olmayanını gösterip bunu gösterirkende gerekçelerinizi sunarsanız seviniriz...
4ve 5.sorularınıdaki cevabınızda diyorsunuzki.
İmam maaaşalıyor, İmam hutbelerde yukardaki belirttiğiniz halleri segiliyor v.s -Sonra devamında diyorsunuzki:Peki burda da imamların bu konuda nasıl hareket etmesi gerektiğini sorsak sonuca daha çabuk ulaşmazmıyız ? Böyle diyerek insanları camiden uzaklaştıracağımız yere bunun temelini insanlara anlatmakla, bilinçlendirmekle camileri daha çok doldurmak varken hemde ...
Hiçbir muvahhid bir imam tağuti rejimden maaş alıyor diye o imamın arkasında namaz kılmamazlık yapmaz. Allahın dinini tağutların heva ve hevesine göre yumuşatarak ve birçok hükmünü gizleyerek Allahtan hakkıyla korkmaları gerekirken şer güçlerden elde ettikleri bir takım menfaateler ve bazı korkular sonucunda ince ayar çekilmiş hutbeleri insanlara telkin eden imamlar değil gerçek belamlardır.Bunların arkasında namaz kılmak veyahut kılmamak itikadi bir meseledir.
Evet Muvahhid dediğiniz gibi namaz kılmamazlık yapmaz çünki Muvahhid olan ne yaptığının farkında olandır. İkincisi zaten sizin yazdıklarınızı biz dile getirdik ama kendiniz dediniz ya okumadım işte uyarıcı okumazsa bu hatalara düşmeside elde değildir kardeşim ....
Bunu sadece imamlara yaymamalıyız Tarikat ve Cemaatlerde aynısı mevcut biraz sıkıntıya düçar olunca verdiği sözleri unutan bir çok şahıs mevcut , hatta tağuti rejimlere karşı durmadan konuşan , bu ülkeyede aynı gözle bakan, baş kaldırmak isteyen ama küçücük bir polis aramasında bütün savunduklarını yakan ve çöpe atanlar olduğu gibi .. Onun için itikat kaypaklık kaldırmayan bir olgudur....
Abdulmelik beyle yarım kalan meselemizi bitirelerim bunları sizinle tek tek müzakere ederiz.Ancak tasavvuf üzere kurguladığınız itikadinizi bir kenara bırkamak şartıyla.Bir yazınızı okudum o yazınızıda siz bu yanlış anlayışlarınıza temelsiz delilsiz islam dininin kavramlarını gerçek anlamları dışında algılayıp buna itikat ettiğiniz fikirlerinize İbni Teymiyye gibi alimleride aletmek etmektesiniz.
İbni Teymiyye gibi bir ehlisünnet alimini İbni arabai gibi kendisini Allah olarak ilan eden mülhidlerle aynı kefeye koymuştunuz.Size cevap yazmmın asıl amacı budur.
Yoksa inanın sizin satırlarınıza cevap yazmak bile bir mülsüman için zaman kaybından başka birşey değildir. Şimdi hani delil istiyorsunuzya bu hitabınıza binaen delil sunalım o zaman kardeşim anlayabilirseniz eğer ....
“
Ey mü’minler! Bir topluluk diğer bir topluluğu alaya almasın. Belki de onlar, kendilerinden daha hayırlıdır. Kadınlar da kadınları alaya almasınlar. Belki onlar kendilerinden daha hayırlıdır. Kendi kendinizi ayıplamayın, birbirinizi kötü lâkaplarla çağırmayın. Îmandan sonra fâsıklık ne kötü bir isimdir! Kim de tevbe etmezse işte onlar zâlimlerdir.” (Hucurât, 11)
Bu ayetten sonra sizin bir sözünüzüde ekleyelim hemen, daha kendi tavsiyenize bile inanmıyorsunuz ... Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı
Edep ve adap öncelikle Allah’a karşı yapılır.Allah’a karşı edep ve adap kurallarını çiğneyenlere karşı edep ve adap takınmak ancak ve ancak cahillerin işi olur muvahhidlerin değil.
|
Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı
Bu güzel söze şunu ekleyebilirim.Cahillik hakikaten tam bir ateş çukurudur.Ne ayet bilir ne hadis bilir ne kaide bilir ne kural bilir nede alim bilir.Onun bu bilmezliğini ve patavatsızlığını ortaya koydunuzdada bu seferde çıkıp siz kendinizi alim yerinemi koyuyorsunuz gibi itham yapar. |
“
Müslüman müslümanın kardeşidir. Ona hiyânet etmez, yalan söylemez ve yardımı terketmez. Her müslümanın, diğer müslümana ırzı, malı ve kanı haramdır. Takvâ buradadır. Bir kimseye şer olarak müslüman kardeşini hor ve hakir görmesi yeter.” Tirmizi Birr 18
Önce Allahtan korkun hemde hakkıyla Allahtan korkun daha sonrada İbni Teymiyyenin söz ettiği tasavvuf ile sizin ve İbni Arabilerinizin şirk dolu tasavvuf anlayışının aynı şey olmadığını burada dile getirin ve derhal tevbe edin.Müslüman alimlere iftira atmayı bırakın.Biz muvahhidler sizin ve mutasavvuflarınızın peşini asla bırakmayacığız.Sizin şirk ve küfür dolu akidelerinizi insanların gözü önüne sermeye devam edeceğiz.Biznillah.
Tevbe edin diyorsunuz tevbe edincede şrk işliyorsunuz diyorsunuz bu nasıl bir kargaşadır ...
Ben müslümanım diyen bir kimseyi ŞİRK VE KÜFÜR ehli ilan etmek, Efendimiz s.a.v bile münafıkların isimlerini gizli tutarken, Allahın c.c. Peygamberleri bile insanları bu şekilde yargılamaz iken ne zamandan beri Muvahhidler bu görevi üstlendi kardeşim ....?
Bize bir müslüman alime iftira attığımız tek bir cümle gösterirmisiniz, gösteremez iseniz eğer bizden helallik almayı düşünürmüsünüz ...?
Allah c.c. Müslümanlara İttihat nasip eylesin, hala alnı secde de olanlara laf yetiştirip asıl düşkün olanları göremeyenlere akl-ı selim nasip eylesin, vesselam