Tekil Mesaj gösterimi
Alt 30 Kasım 2013, 15:57   Mesaj No:37

Uyarıcı

Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Uyarıcı isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 32986
Üyelik T.: 02 Kasım 2013
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 29
Konular: 0
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: GÜNCEL MANASIYLA[Lailahe illAllah] VE MANASI

Sizi anlamaya çalıştıkça ve sizin bizi doğru şekilde anlmanızı kolaytıştırmaya çalıştıkça siz ısrarla konuları başka taraflara çekiyor ve bizi ısrarla alimlik yaptığımız şeklinde itham ediyorsunuz.Oysaki biz kendi Forumumuzda dahi alim olmadığımızı bilakis ilim talebesi olduğumuzu her yazdığımız makalemizin içerisinde muhakkak ki belirtiriz.Bunu tüm okuyucularımız bilir.

Burada sizin içerisine düştüğünüz handikap bizi bir hayli uğraştırmakta ve iddia eden taraf olduğunuz halde iddialarınızın asılsızlığını delillendiren tarafta biz olmaktayız.Yine ortaya asılsız bir iddia attınız yine aynı yolu takip ettiniz.Şimdi bize düşen Buhariden geçtiğini iddia ettiğiniz bölümü araştırmak sizlerin bu asılsız iddianızın asılsızlığını ortaya çıkarmakdır ancak buna şuan için vaktimiz müsait değildir. Bu takip ettiğiniz yol doğru bir yol mudur?

Medem ki sizin söylediklerinizi destekler mahiyette Buharide geçen deliller vardır o halde neden ilgili bölümleri buraya aktarmaktan aciz kalıyorsunuz.Bir arkadaşınız İbni Kesirden güyya delil getirmişti biz onu Allah’ın izniyle çürüttük.İbnul Esir ile ilgili ortaya iddia attınız oysaki elimize geçen bilgiye göre İbnul Esirde sizin iddialarınızın destekleyecek tek bir cümle dahi bulunmamaktdır.Buda bir iftira çıktı.

Buhari ve Darimi den güyya dediklerinize delil teşkil eden ibareler olduğunu iddia etmeniz dahi konulara ne kadar cahil olduğunuzun açık kanıtıdır.Siz doktor olabilirsiniz Hatta Profesörde olabilirsiniz ben nasıl sizin alanınıza girdiğimde cahil konumuna düşecek isem sizde bu konularda tam bir cehaletlik sergilemektesiniz.Bunu söylediğimizde bu neden hakaret veyahut kendimizi alim yerine koymak anlamına gelsinki.Sizde kabul ediyorsunuz ki insan konuların cahili olabilir.Bu demek değildirki bu kişi her konuda cahildir.Asla buna kastımız olmadı.Şimdi sizin şu cümlelerinize bakalım.

türkçemi bilmiyorsunuz,bilmediğinizi kamuflemi ediyorsunuz anlaşılmıyor.
sizle tartışanlar diyorlarki Emevi hanedanı bir kabile devletidir.Enesten


Bir yönetim biçimini müzakere ederken kişilerin bu yönetim biçimini nasıl idare ettikleri ile ilgili delil sunmak karşısındaki kişiyi tam manasıyla ahmak yerine koymak manasına gelir ki hamd olsun biz ahmak değiliz.İbni Teymiyye İbni Kesir ve daha sonra çaıklayacağımız bazı Alimlerin ve Hayrettin Karamanında dediği gibi bazı yöneticilerin yanlış uygulamaları veyahut zulümkar bir tutum içerisine girmeleri ne o yöneticlerin kafir oldukları anlamına gelir nede o yönetim biçiminin küfür olduğu anlamına gelir.Siz bunu bir türlü anlamaktan aciz kalıyorsunuz.

Gerek Emevi gerek Osmanlı gerek Abbasi devletinin küfür devleti olduğunu İslam şeriatiyle yönetilmediğini ispat etmezseniz ki edemiyorsunuz o halde sizi cehaletle suçlamamıza alınmamanız gerekmektedir.

Alimlere iftira atıyor şia kaynaklı bilgilerden hareketle meseleleri ortaya atıp ondan sonra küfürlerine hükm ediyorsunuz.Eğer siz şii iseniz o halde itikadinizı söyleyinki bizde ona göre sizinle müzakere edelim.İşte bu sebeple sizin asulud-din tanımınıza ihtiyaç duymaktayız.Çünkü bu tanım sizin itikadinizide aynı zamanda ortaya koyacak ve uslud-din hakkında daha rahat sizinle müzaklere etememizi sağlayacaktır.

Eğer siz şii değilseniz bana Kuran ve sünnete ilişkin bir tek delil yeterlidir eğer ortaya birtek delil dahi koyamıyorsanız ki şu ana kadar koymuş değilsiniz o hald Ehli Sünnet alimlerimizden birtek alimin bu üç devlete küfür devleti dediğine dair bir paraf getiriniz.

Bir devletin kabile devleti olmasının illeti küfür illeti olduğunu söylemek aslud-din (evet bu kavramı sık sık ortaya atıyorum çünkü bütün cehaletlik bu kavramın tanımını bilememekten kaynaklanmaktadır ) den ne kadar haberdar olduğumuzun açık kanıtıdır.

Bir kişinin veyahut bir devletin küfür illeti taşıdığını iddia etmek için küfür illetinin naslara dayalı manasının açık ve net olarak ortada gözükmesiyle mümkündür.Aksi takdirde dinde olmayan birşey icat etmişiz oluruz ki bununda adı dine karşı haddini aşmaktır.İslam din termolojinde buna verilen sıffat “Tağut”luktur.

Bundan dolayıdırki yukarıda sözlerini nakl ettiğimiz Hafız İbni Kesirinde dediği gibi Allah rasulune muhalefet etmek demektir.

Şimdi sizden Ehli sünnet alimlerimizden bir tek delil istiyorum.

Sözü geçen üç devletin darul küfür olduklarına dair delil getirin veyahut tevbe edin.Bir diğer iftiranızda şu idi bu devletlerin başında bulunan halifelere Kafir hükmünü verdiniz.Bu küfür hükmünün illetinide adam öldürmek içki içimek zulm etmek olarak ortaya koymaya çalıştınız.
Buradan da sizden iki tane konuyla ilgili delil bekliyorum.

1= Adam öldürmek, zina yapmak, zulm etmek şirkmidir? küfürmüdür ? Bu amllerin islam dinine göre karşılığı nedir? Bu amelleri işleyen nasıl hangi hükme göre dinden çıkar? Bunun illeti nedir?

2=Bu sözü geçen devletlerin Halifelerinin hangisini hangi ehli sünnet alimi tekfir etmiştir.Buna Yezid bin Muaviye dahil.


Buyrun söz sizin.Sizden rica ve istirham ediyorum ki böyle alim ismi kullanıp altınada yalandan bir dipnot yazmayınız.Bizim yaptığımız gibi ilgili bölümleri buraya nakil ediniz sizinle birlikte üstüne düşünelim.Varsa hatamız düzelelim yoksa hatamız sizleri düzletmeye çalışalım.Çünkü tüm bu iddiaları ortaya atan sizsiniz biz değil.Vesselam.


Bir hatırlatma:Tüm İslam ulemasına göre adam öldürmek Günahı kebir kabilindedir.Yani büyük günahlardandır .Bu amel ise kişiyi kafir yapmaz.Bunu inşaallah anlamışsınızdır abdulmelik bey.Çünkü siz ilk yazdığınız yazınızda büyük günah işlemenin kişiyi kafir yapmadığını dile getirdiniz daha sonra size ters düz sorular sorduğumuzdada günahı kebir olan amellerden misaller getirerek küfre hükm ettiniz.İnşaallah bu hatanız anlamışsınızdır.

Ali el-Sabuni Safvetü’t Tefasir adlı eserinde Nisa-Suresi 93.ayetin tefsirinde bu amele dair hükmün tüm ehli sünnet ve İbni Abbas –r.a- görüşü olduğunu şu cümlelerle ifade eder.

Kim, mü'min olduğunu biler¬ek kasdcn bir mü'mini Öldürürse onun cezası, içinde ebediyyen kalacağı ce¬hennemdir. Cumhura göre bu hüküm, mü'mini öldürmeyi helâl sayanlar içindir. Nitekim [COLOR="rgb(139, 0, 0)"]İbn Abbas da böyle söylemiştir. Çünkü öldürmeyi helal sayan katil kâfir olur.[/COLOR] O katil, Allah'ın hısımına uğrar, rahmetinden kovulur, âhirette de şiddetli azaba çarpılır. [Ali es-Sâbûnî,
Safvetü't-Tefâsîr

Çünkü adam öldürmek içki içmek zulm etmek aslud-dinden değildir.Bunu size anlatmaya çalışıyoruz fakat siz hala başka mecralarda dolaşıyorsunuz.Sizin delillerinizide bu şekilde bekliyoruz.
Alıntı ile Cevapla