GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERİ 1. Fıkıh terminolojisinde gerekçesi akılla kavran ila m ava n hükümler için aşağıdaki terimlerden hangisi kullanılır? A) Muamelathükümleri B) Ukûbat hükümleri C) Ta'lîlî hükümler D) Taabbudîhükümler E) Muhakemât hükümleri 2.Fıkhî hükümler içinde kıyas ve içtihadın en fazla söz konusu olduğu hüküm grubu aşağıdakilerden hangisidir? A) inançla ilgili hükümler B) ibadetlerle ilgili hükümler C) Haram ve helallerle ilgili hükümler D) Miktarlarla ilgili hükümler E) Muamelatla ilgili hükümler 3.Günümüzde yeni ortaya çıkan ve dini açıdan çözülmesi gereken fıkhî problemleri ifade etmek için aşağıdaki terimlerden hangisi kullanılmaz? A) Fıkhü'n-nevâzil
B) Kadâyâ mu'âsıra
C) Kadâyâ müstecedde
D) Mesâil mu'âsıra
E) Fıkhü'l-menâzil
4.Günümüzde fıkhî problemlerin çözümünde klasik mezhep görüşlerini esas alıp yeni İçtihatlara çok fazla İhtiyaç olmadığı görüşünde olan dini yaklaşımın temsilcileri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tarihselci yaklaşımlar
B) Yeni selefici yaklaşımlar
C) Akademikyaklaşımlar
D) Gelenekselci/taklitçi yaklaşımlar
E) Romantikyaklaşımlar
5. Hakiki namaz vakitlerinin oluşmadığı yerlerde namaz vakitlerinin güneşin doğması ve batması dışındaki farklı yöntemlerle belirlenmesine ne ad verilir? A) Tahyir B) Kaza C) Eda D) Takdir E) Namazların cemi 6.İkindi namazını öğlen kılmaya ne ad verilir? A) Cem-i tehir B) Cem-i takdim C) Sûrîcem D) Eda E) Kaza 7. Ziyaret tavafını diğer tavaf çeşitlerinden ayıran en temel özellik aşağıdakilerden hangisidir? A) Haccın farzlarından biri olması B) Abdestsiz geçerli olması C) Belirli bir zaman diliminde yapılma zorunluluğunun olmaması D) Kabe'den ayrılırken en son yapılan tavaf □İması
E) Kadınların özel hallerinde yapılabilmesi hususunda fukahanın görüş birliğinin olması 8. Aynı mecliste yapılan üç boşamanın kaç boşama kabul edileceği konusunda günümüz fıkıh bilginlerinin görüşü aşağıdakilerden hangisidir? A) Üç boşama olarak geçerlik kazanır. B) Aynı mecliste yapılan üç boşama bid’i boşama olduğundan geçersizdir. C) ¡ki boşamadır D) Aynı mecliste yapılan üç boşama fâsiddir. E) Tek boşamadır. 9. Karının kocasına belli bir mali bedel teklifinde bulunması, kocasının da bunu kabul etmesiyle gerçekleşen ayrılık şekline ne denir? A) Tefrik B) Muhâlea C) Talak D) Hülle E) Beynûne 10. Evlenme ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? A)Hanefi mezhebine göre, dul bir kadın velisinin izni olmaksızın evlenemez
B)Mâliki ve Hanbeli mezhebine göre, velilinin izni olmaksızın ergenlik çağına gelen kızlar evlenebilir
C)Şâfii mezhebine göre, ergenlik çağma gelmiş bir kız velisinin izni olmaksızın evlenebilir.
D)Şâfii, Mâliki ve Hanbeli mezhebine göre yetişkin bile olsa kızlar ancak velinin izniyle evlenebilir.
E)Dört mezhebin ittifakıyla yetişkin bile olsa kızlar ancakvelinin izniyle evlenebilir
11. “Nikâhın sıhhat şartlarından olan şahit şartının temel fonksiyonlarından birisi de akdin açıklığını sağlamaktır..." Günümüzün insan ilişkileri, aile bağları ve toplumsal yapısı göz önünde bulundurulduğunda, bu durum ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) En az erkek ve kız tarafından ikişer şahit olmalıdır
B) Tarafların evlenme iradelerinden hiç değilse; karşılıklı yakın akraba ve dost çevrelerinin haberdar olması gerekir.
C) En azdörtşahitolması gerekir.
D) iki şahityeterlidir.
E) Erkek tarafının bilmesi yeterlidir.
12. Aşağıdakilerden hangisi ayet ve hadisle haram kılınan yiyecek ve İçecekler sınıfına dahil değildir? A) Yırtıcı kuşlar B) Yabani eşekler C) Yüksekten düşerek ölmüş hayvanlar D) Pençeli hayvanlar E)Başka bir hayvanın darbesi ile ölmüş hayvanlar 13. I.İslam alimlerinin çoğunluğuna göre meousilerin kestiği hayvanların eti yenmez.
II Biryahudinin İslam kesim usullerine uygun olarak kestiği hayvanın eti yenebilir.
III Bir müslümanın besmele çekmeyi kasten terk ederek kestiği hayvanın eti Şafii mezhebine göre helaldir.
IV. Zahiriler haricindeki mezheplere göre besmeleyi unutarak terk etmek, hayvanın etini haram hale getirmez.
V Elektroşok ile sersemletilip kesilen hayvanın eti helaldir
13.hayvan kesim ahkamına ilişkin yukarıdakilerden hangileri doğrudur?
A)Yalnız II
B)I ve V
C)I, II ve IV
D)III, IV ve V
E) I. II. III. IV ve V
14.bir içeceğe haram hükmünün verilmesine sebep olan temel özellik aşağıdakilerden
A) Üzüm suyunun bekletilmesi ile elde edilmiş olması
B) Mayalanmaya müsait bir kapta bekletilmiş olması
C) Çok miktarda tüketildiği zaman sarhoşluk meydana getirmesi
D) Sağlığa yararının bulunmaması
E) Kötü koku veya tada sahip olması
15. Otopsi İle İlgili olarak aşağıdaki İfadelerden
hangisi yanlıştır?
A) İslam bilginlerinin çoğunluğuna göre bilimsel ve eğitim amaçlı otopsi caiz değildir.
B) Adil otopsinin caiz oluşu zaruret ilkesine dayandırılır.
C) Tıp İlmi farz-ı kifaye ilimlerdendir
D) Otopsi adaletin gerçekleştirilmesine yardım eder,
E) Otopside ölüye gösterilmesi gereken saygı ile insanlığın genel yararı çatışmaktadır.
16. Aşağıdaki gerekçelerden hangisi genel olarak organ naklinin dini açıdan tereddütle karşılanmasına yol açmaktadır?
A) Hayatın korunması gayelerindendir.
B) Organ nakli ile kişiliktransferi gerçekleşmez.
C) Ahirette haşir clsmanl olacaktır.
D) Sorumlulukta herkesin kendi hür iradesi esastı r.
E) Zaruretler yasak olan şeyleri mubah hale getirir.
17- Aşağıdakilerden hangisi çağdaş İslam bilginlerinin normal bir gebeliğin kürtajla sonlandırılması ile ilgili genel kanaatini yansıtmaktadır?
A) Döllenmeden itibaren caizdeğildir.
B) 40. günden sonra caizdeğildir.
C) 42. günden sonra kürtaj caiz değildir
D) 120. günden sonra caizdeğildir.
E) Altıncı aydan sonra caizdeğildir.
18.aşşağıdakilerden hangisi hz.Peygamber(S.A.V.) dönemi eğlence vesilelerinden biri değildir?
A)savaş zaferi
B)ramazan geceleri
C)kandil geceleri
D)baharın gelişi
E)haccın tamamlanışı
19. Aşağıdakilerden hangisi kumar türlerinden biri değildir?
A) Üzerine bahse girilen at yarış la rı
B) Üzerine bahse girilen rakamsal tesadüf oyunları
C) Kazanana ödül verilen yarışmalar
D) Üzerine bahse girilen spor müsabakaları sonuçları üzerine bahse girmek
E) Piyango uygulamaları
20.Aşağıdakilerden hangisi İslam âlimlerinin resim ve heykel ile ilgili ortak görüşünü yansıtır?
A)Cansız doğal nesnelerin resminin yapılması
B) Ev, ibadethane, araba ve gemi gibi şeylerir resimlerini yapmak mekruhtur
C) Kutsanan şeylerin resimlerini yapmak haramdır.
D) Çocukların oyuncağı olsa bile canlı resimleri yapmak haramdır.
E)Resim saygı duyulmayan bir şekilde olsa bile haramdır
CEVAPLAR- D
- E
- E
- D
- d
- B
- A
- E
- B
- D
- B
- B
- E
- C
- A
- C
- A
- A
- C
- C
bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girerler...