Cevap: Arapça 4 bahar dönemi 1-10 ünite tercümesi ARAPÇA 4 BAHAR DÖNEMİ 6. ÜNİTE TERCÜMESİ 6.Ünite Öğretmen = ( Selamlaştıktan sonra) William nerede?
Mervan = London’dan gelen akrabaları ile Mekke’ye gitti..
Öğretmen = Bugün George nasıl? Onu ateşli hastalığı vardı.
Bilal = Allah’a hamdolsun bugün daha iyi.
Öğretmen = Bu defterlerin sahipleri , Talha, Yezid, Ömer ve Mağdikerib nerdeler?
Yezid = Burdayız hocam.
Öğretmen = Defterinize dersle ilgili olmayan şeyler yazıyorsunuz.
Mağdikerib = Alimlerden duyduğumuz şeyi ve ona benzer şeyleri defterlere yazıyoruz.
Öğretmen = En iyisi, bu meseleler için özel, ayrı defter tahsis etmenizdir. Dersi oku Mervan.
Mervan = Euzubillahi min eşşaytanirracim.Enam-152 : Söz sahibi olduğunuzda akrabalarınız dahi olsa adaleti gözetin.Taha-86 :Musa kavmine kızgın ve üzgün olarak döndü.Nisa-3 : Eğer yetimlerin hakkına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz ( veya size helal olan ) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın..
Ömer = Hocam in harfinin kaç manası var?
Öğretmen = İn birçok manalara gelir. Onlardan biri şarttır. Allahu Teala’nın sözünde olduğu gibi. “Eğer korkarsanız..Biri de nefidir. Kur’an’daki gibi- Müddesir 25 – “Bu , insan sözünden başka bir şey değil” ! İnne Allahu Teala’nın sözünde olduğu gibi hafifletilmiş olarak gelir. Yusuf-3 “Gerçek şu ki , sen bundan önce ( bu haberleri) elbette bilmeyenlerden idin.
Talha = Hocam gökkuşağının anlamı nedir?
Öğretmen= O gökyüzünde görülen ışıktan bir yaydır. Onda birbirine bağlı renkler görürsün.
Nuh = Hocam zuhal ne demek?
Öğretmen = O yıldızlardan biridir.( bir genç gelir.)
O = Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Beraketüh ben Afganistan’dan yeni öğrenciyim adım Şah.
Öğretmen = Afganistan’ın hangi şehrindensin?
Şah = Hocam Belh’denim. ( Murakib gelir ve selam verir. )
Murakib = Sınıfta yeterli sıra ve sandelye var mı?
Öğretmen = Hayır. Başka üç sıraya ihtiyacımız var.
Murakib – Müdür William’ı soruyor.
Öğretmen = Ona deki : İlim ve edep yönünden sınıfın en iyi öğrencilerindendir.( zilin çaldığı duyuldu.)Şimdi biz dil labaratuarına gidiyoruz. Sakince çıkarlar. İkişer ikişer yürürler. HAZIRLAYAN:NESLİ ARAPÇA KELİMELER (6. ÜNİTE) EŞ ANLAMLI KELİMELER 1.أَصْدِقَاءُ / زُمَلاَءُ (arkadaşlar) 2.تَحِيَّةٌ / سَلاَمٌ (selam) 3.سَافَرَ/ ذَهَبَ (gitti) 4.أَحْسَنُ / أَجْمَلُ (en güzel) 5.تَنْزِيلٌ / القُرآن (kuran) 6.هُدُؤٌ / السُّكونَة (sukünet) 7.كَوَاكِبٌ / نُجُومٌ (yıldızlar) 8.مَسَائِلٌ / مَبَاحِثٌ (konular) 9.شَرْعِيَّةٌ / دِينِيَّةٌ (dini) 10.أتَى / جَاءَ (geldi) ZIT ANLAMLI KELİMELER
1.(yakınlar) أَقْرَبَاءُ Xأَجَانِبُ (yabancılar) 2.(en güzel) أَحْسَنُ X أَقْبَحُ (en kötü) 3.(yazıyorsunuz) تَكْتَبُونَ X تَمْسَحُونَ (siliyorsunuz) 4.(adalet) عَدَالَةٌ X ظُلْمٌ (zulüm) 5.(nikah) النَّكَاحُ X الطَلاَقُ (boşanma) 6.(insan) بَشَرٌ X حَيَوَانُ (hayvan) 7.(yeni) جَدِيدٌ X قَدِيمٌ (eski) 8.(çıkış) أَخْرَجُو X دَخُولُ (giriş) 9.(uzaklaşıyorum) أبْتَعِدُ X أقْتَرِبَ (yakınlaşıyorum) TEKİL _ ÇOĞUL
1.قَرِيبٌ ج أَقْرَبَاءُ (yakın) 2.دَفْتَرٌ ج دَفَاتِرٌ (defter) 3.عَالِمٌ ج عُلَمَاءُ (alim) 4.مَسْأَلَةٌ ج مَسَائِلٌ (mesele) 5.قَاعِدَةٌ ج قَوَاعِدٌ (esas, taban) 6.يَتِيمٌ ج يَتَامَى (yetim) 7.إمْرَأَةٌ ج نِسَاءٌ (kadın) 8.لَوْنٌ ج أَلْوَانٌ (renk) 9.كَوْكَبٌ ج كَوَاكِبٌ (yıldız) 10.مَدِينٌ ج مُدُنٌ (şehir) 11.كُرْسِيٌّ ج كَرَسِيٌّ (sandalye) 12.مَكْتَبَةٌ ج مَكَاتِبٌ (kütüphane) 13.زَمِيلٌ ج زُمَلاَءُ (arkadaşlar) 14.حَالٌ ج احْوَالٌ (hal) 15.دَرْسٌ ج دُرُوسٌ (ders) 16.قَوْمٌ ج أَقْوَامٌ (kavim) 17.طَيْفٌ ج طُيُوفٌ، اَطْيَافٌ (gökkuşağı) 18.طَالِبٌ ج طُلاَّبٌ (öğrenci) 19.بَلَدٌ ج بِلاَدٌ ،بُلْدَان (ülke) 20.فَصْلٌ ج فُصُولٌ (sınıf) 21.جَرَسٌ ج اَجْرَسٌ (çan) TERCÜME
1.قُلْ لِلْمُدِيرِ إنَّهُ مِنْ أَحْسَنِ طُلاَبِ الفَصْلِ أَدَبًا وَ عَلْمًا (يُسْمَعُ رَنِينُ الجَرَسُ) نَذْهَبُ الآنَ إلى مَعْمَلِ اللغَةِ A.Müdüre dedi ki: O, sınıftaki öğrencilerin edep ve ilimce en güzellerinden biridir. (Zil sesi duyulur): Şimdi dil dersine gidiyoruz. B.Müdüre de ki: O, sınıftaki öğrencilerin edep ve ilimce en güzellerinden biridir. (Zil sesi duyulur): Şimdi dil laboratuarına gidiyoruz. C.Müdüre dedi ki: O, sınıftaki öğrencilerin edep ve ilimce en güzellerinden biridir. (Zil sesini duyunca) hemen dil laboratuarına gideceğiz. D.Müdüre “O, öğrencilerin edep ve ilimce en güzel olduğu sınıflardan biridir. (Zil sesi duyulur) hemen dil laboratuarına gidiyoruz. E.Müdüre de ki: O, sınıftaki öğrencilerin en edeplisidir. (Zil sesi duyulur): Şimdi dil laboratuarına gidiyoruz. (CEVAP B) 2.الأحْسَنُ أنْ تُخَصَّصُوا لِهَذِهِ الْمَسَائِلِ دَفَاتِرَ مُسْتَقِلَّةً a.Bu konular için ayrı defterler alsanız ne iyi olur. B.Bu konular için ayrı defterler almanız güzeldir. C.Her konunun ayrı defteri olması en güzeldir. D.En iyisi bu konuların defterlerini diğerlerinde ayırmanızdır. E.En iyisi bu konulara özel (ayrı) defterler tahsis etmenizdir. (CEVAP E)
Alıntı: Maltepe İmamet ve Hitabet Araştırma Vakfı |