Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 Arkadaşları:5 Cinsiyet:erkek Yaş:37 Mesaj:
4.833 Konular:
926 Beğenildi:342 Beğendi:0 Takdirleri:62 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: Arapça 2 bahar dönemi 1-10 ünite özeti ARAPÇA 2 BAHAR DÖNEMİ 6. ÜNİTE ÖZET VE ALIŞTIRMALAR 6.ünite TERCÜME bilmiyorum YİRMİNCİ YÜZYILIN BAŞLARINDA ÇOK SAYIDA SURİYE VE LÜBLANLI POLİTİKVEEKONOMİK NEDENLERDEN DOLAYI YURTLARINI TERKEDİP AMERİKA KITASINDA YAŞADILAR.BU GÖÇMENLER YENİ DÜNYADA BÜYÜK BİR BAŞARI GERÇEKLEŞTİRDİLER.ANCAK ONLAR ÜLKELERİNDEN UZAK KALDIKLARI İÇİN ÜZÜNTÜ VE YALNIZLIK DUYGUSU HİSSETTİLER.BU GÖÇMENLER,DOĞULU OLDUKLARINI VEDİLLERİNİNDE ARAPÇA OLDUĞUNU ASLA UNUTMADILAR. ONLARDAN BİR GRUP,İÇİNDEKİ YALNIZLIK DUYGUSUNU,ESKİYE AİT HEYECANI,DOĞA SEVGİSİNİ VEUZAKTAYAŞADIĞI VATANA BAĞLILIĞINI İFADE ETMEK İÇİN ESER YAZMAYA YÖNELDİLER.BÜYÜK BİLGİNLER ORTAYA ÇIKTI.ONLAR ŞİİR,MAKALE VE HİKAYE GİBİ GÜZEL EDEBİ YAPITLAR HAZIRLADILAR. AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİNDE ONLARAAİT ARAPÇA VE İNGİLİZCE GAZETELER,KİTAPLAR VE DİVANLAR ORTAYA ÇIKTI. AŞAĞIDAKİ ŞİİR KITASI GÖÇ EDİLEN YERİN ŞAİRLERİNDEN BİRİ OLAN İLYA EBU KADİ'YE AİTTİR.O,1889M.YILINDA LÜBNANDA DOĞDU.1900 YILINDA MISIRA,SONRADA AMERİKAYA GİTTİ.ORADA YAZI İLE UĞRAŞTI,KENDİSİNE AİT''EBU KADI DİVANI ''YAYINLADI. BİLMİYORUM! NEREDEN GELDİĞİMİ BİLMİYORUM,ANCAK GELDİM. ÖNÜMDE BİR YOL GÖRDÜM VE YÜRÜDÜM. YÜRÜYEN OLARAK KALACAĞIM,BUNU İSTESEMDE İSTEMESEMDE. BİLMİYORUM! BU VARLIKTA YENİ MİYİM YOKSA ESKİ Mİ? HÜR,SERBESTMİYİM,YOKSA ZİNCİRLEMİ YÜRÜYORU? YAŞAMIMI KENDİM Mİ YÖNETİYORUM,YOKSA YÖNETİLİYOR MU? BİLMEK İSTİYORUM,ANCAK BEN... BİLMİYORUM! YOLUM NE YOLU?UZUN MU YOKSA KISA MI? ÇIKIYOR MUYUM,İNİYOR MUYUM,YOKSA DERİNE Mİ DALIYORUM? PATİKADA BEN Mİ YÜRÜYORUM,YOKSA PATİKAMI GİDİYOR? YOKSA İKİMİZDE DURUYORUZDA ZAMAN MI AKIYOR?BİLMİYORUM! Soru Edatları 6 ÜNİTE İster fiil cümlesi olsun isterse isim cümlesi, soru yapıları oluşturulduğunda buedatlar cümlenin başına getirilmek zorundadır. ؟ مَااسمُْكَ (Adın ne?), ؟ مَاذَا أَكَلْتَ(Ne yedin?), ؟ مَنْ رَأَيْتَ (Kimi gördün?), ؟ مَنْ مَاتَ (Kim öldü?) cümlelerinde olduğu gibi. I. Tip Soru Cümleleri: Yanıtı ‘Evet,’ ( نَعَمْ ) veya ‘Hayır,’ ( لاَ) olan ya dayanıtı ‘Evet,’ veya ‘Hayır,’ ile başlayan sorular...Bu durumda cevap ya olumludur ya da olumsuzdur. Mâzî fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği: (Konuyu anladın mı?) ؟ هَلْ فَهِمْتَ الْمَوْضُوعَ؟ / أَ فَهِمْتَ الْمَوْضُوعَ(Evet, konuyu anladım) . نَعَمْ، فَهِمْتُ الْمَوْضُوعَ(Hayır, konuyu anlamadım) لاَ، لَمْ أَفْهَمِ الْمَوْضُوعَ Muzâri fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği: (Arapça çalışıyor musun?) ؟ هَلْ تَجْتَهِدُ فِي اللُّغَةِ الْعَرَبِيَّةِ؟ / أَ تَجْتَهِدُ فِي اللُّغَةِ الْعَرَبِيَّةِ(Evet, Arapça çalışıyorum) . نَعَمْ،أَجْتَهِدُ فِي اللُّغَةِ الْعَرَبِيَّةِ(Hayır, Arapça çalışmıyorum) لاَ، لاَ أَجْتَهِدُ فِي اللُّغَةِ الْعَرَبِيَّةِ İsim cümlesi ile kurulmuş soru cümlesi örneği: (Bu öğrenci çalışkan mı?) ؟ هَلْ هَذَا الطَّالِبُ مُجْتَهِدٌ؟ / أَ هَذَا الطَّالِبُ مُجْتَهِدٌ(Evet, bu öğrenci çalışkan) . نَعَمْ، هَذَا الطَّالِبُ مُجْتَهِدٌ(Hayır, bu öğrenci çalışkan değil) ( لاَ، لَيْسَ هَذَا الطَّالِبُ مُجْتَهِدًا (بِمُجْتَهِدٍ *Burada dikkat edilecek olursa olumsuz cevaplarda “Hayır” denildiktensonra cümle tekrar olumsuz yapılmaktadır. İsim cümlelerin olumsuz şekli degenelde ( لَيْسَ ) fiili ile yapılır. II. Tip Soru Cümleleri: Bir seçenekler listesindeki tercihi soran ve yanıtı‘Evet,’ veya ‘Hayır,’ olmayan sorular. Bu soru tipinde sadece soru harfi olanhemze ( أَ) ile birlikte أَمْ edatı da kullanılır. Mâzî fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği: (Et mi yedin yoksa balık mı?) ؟ أَ لحَْمًا أَكَلْتَ أَمْ سمََكًا(Et yedim) . أَكَلْتُ لحَْمًا(Balık yedim) . أَكَلْتُ سَمَكًا Muzâri fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği: (Arapça’yı mı seviyorsun yoksa Fransızca’yı mı?) ؟ أَ تُحِبُّ الْعَرَبِيَّةَ أَمِ الْفَرَنْسِيَّةَ(Arapça’yı seviyorum) . أُحِبُّ الْعَرَبِيَّةَ(Fransızca’yı seviyorum) . أُحِبُّ الْفَرَنْسِيَّةَ İsim cümlesi ile kurulmuş soru cümlesi örneği: (Öğretmen misin sen yoksa mühendis mi?) ؟ أَ مُدَرِّسٌ أَنْتَ أَمْ مُهَنْدِسٌ(Ben bir öğretmenim) . أَنَا مُدَرِّسٌ(Ben bir mühendisim) . أَنَا مُهَنْدِسٌ III. Tip Soru Cümleleri: Olumsuz soru yapıları. Bu soru tipinde, hemzedensonra mutlaka, لَمْ، مَا لاَ، لَيْسَ، ، لَنْ gibi cümleye olumsuzluk kazandıran birolumsuzluk (nefiy) edatı bulunur. Yanıtın olumlu olması durumunda cümleyeبَلَى ; olumsuz olması durumunda ise نَعَمْ edatları ile başlanmalıdır. Olumlusorularda “Evet” şeklinde karşılık bulan نَعَمْ cevap edatı olumsuz sorularda“Hayır” şeklinde tercüme edilmelidir. Olumsuz mâzî fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği: (Konuyu anlamadın mı?) ؟ أَ مَا فَهِمْتَ الْمَوضُوعَ(Evet, konuyu anladım) . بَلَى، فَهِمْتُ الْمَوْضُوعَ(Hayır, konuyu anlamadım) . نَعَمْ، مَا فَهِمْتُ الْمَوْضُوعَ Olumsuz muzâri fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği: (Erken uyumuyor musun?) ؟ أَلاَ تَنَامُ مُبَكِّرًا(Evet, erken uyuyorum) . بَلَى، أَنَامُ مُبَكِّرًا(Hayır, erken uyumuyorum) . نَعَمْ، لاَ أَنَامُ مُ Olumsuz isim cümlesi ile kurulmuş soru cümlesi örneği: (Araban yeni değil mi?) ؟ ( أَ لَيْسَتْ سَيَّارَتُكَ جَدِيدَةً (بِجَدِيدَةٍ(Evet, arabam yeni) . بَلَى، سَيَّارَتِي جَدِيدَةٌ(Hayır, arabam yeni değil) .( نَعَمْ، لَيْسَتْ سَيَّارَتِي جَدِيدَةً (بِجَدِيدَةٍ *Bu tip sorulara verilen yanıtlar olumlu ise, بَلَى cevap harfinden sonracümle olumlu kurulur. Şayet cevabımız olumsuz ise نَعَمْ cevap harfindensonra cümle mutlaka olumsuz kurulmalıdır.Bu tip sorularda cevaplar aslaنَعَمْdan sonra olumlu olmaz. Yine bu soru türünde asla لاَ cevap harfi dekullanılmamaktadır. SORU İSİMLERİ *Soru ismine cevap teşkil eden kelime, cevap cümlesinde hangi ögeninkarşılığı ise, soru cümlesinde yer alan soru isminin cümle içindeki dilbilgiselrolü ve bu role uygun i‘râbı da o demektir. مَنْ 1 .; İnsanlar için kullanılır ve cümledeki durumuna göre; kim?, kimi?,kime? gibi manalara gelir. Bu soru ismi cümlede mübteda, haber, mef’ûlün bih, muzâfun ileyh vs. gibiögeler olabilir. Örnek مَنْ ذَهَبَ إِلَى الْمَدْرَسَةِ؟ (Okula kim gitti?) cümlesinde soru ismimübtedadır. Örnek مَنْ هَذَا؟ : (Bu kim?) cümlesinde soru ismi haberdir. Örnek مَنْ رَأَيْتَ الْيَومَ؟ : (Bugün kimi gördün?) cümlesinde soru ismimef’ûlün bihdir. Örnek قَمِيصُ مَنْ هَذَا؟ : (Bu kimin gömleği?) cümlesinde soru ismimuzâfun ileyhdir. 2 :مَا İnsan dışındaki varlıklar için kullanılır ve cümledeki durumuna göre;ne?, neyi?, neye? gibi anlamlara gelir. Örnek مَا وَقَعَ عَلَى اْلأَرْضِ؟ : (Yere ne düştü?) cümlesinde soru ismimübtedadır. Örnek مَا هَذَا؟ : (Bu ne?) cümlesinde soru ismi haber mahallindedir. Örnek مَا قَرَأْتَ الْيَومَ؟ : (Bugün ne okudun?) cümlesinde soru ismi mef’ûlünbihdir. *Soru ismi olan مَا edatının başına herhangi bir harf-i cer gelecek olsa budurumda sonundaki elifi düşmek zorundadır. Bunun gerekçesi ise ismi mevsulolan مَا ile karışmamasıdır. Eğer başında harf-i cer olduğu halde sonunda elifvar ise o edat soru edatı değil ismi mevsuldür. Edatın başına gelen harf-icerler genelde fiilin kendisine ait harf-i cerlerdir. Zira Arapça’da bazı fiillerdaima belirli harfi cerlerle kullanılır. Örneğin حَافَظَ ، حَرَصَ، شَجَّعَ gibi fiiller daimaعَلَى harf-i ceri ile kullanılırlar. Örnek بِمَ تَهْتَمُّ؟ : (Neye önem veriyorsun?) أَهْتَمُّ بِاللُّغَةِ الْعَرَبِيَّةِ (Arapça’ya önem veriyorum.) Örnek فِيمَ تُفَكِّرُ؟ : (Neyi düşünüyorsun?)أُفَكِّرُ فِي اْلاِمْتِحَانِ (Sınavı düşünüyorum.) *Soru ismi olan مَا edatının başına لِ harf-i ceri gelirse anlamı niçin olur ve لِمَşeklinde sonundaki elif düşürülerek yazılır. Şu hususa özellikle dikkat etmekgerekir. Burada kullanılan لِ harf-i ceri herhangi bir fiil ile sürekli kullanılan harficer değildir. Bir üstteki dikkat konusunda ele alınan harf-i cerler ise daima ofiillerle kullanılan harflerdir. Örnek: ؟ لِمَ خَرَجْتَ مِنَ الْفَصْلِ (Sınıftan niçin çıktın?)خَرَجْتُ مِنَ الْفَصْلِ لِأَغْسِلَ وَجْهِي. (Sınıftan yüzümü yıkamak için çıktım)نَّنِي مَرِيض. ◌َ خَرَجْتُ مِنَ الْفَصْل لأِ (Sınıftan hasta olduğum için çıktım) 3 :مَاذَاİnsan dışındaki varlıklar için kullanılır ve cümledeki durumunagöre; ne?, neyi?, neye? gibi anlamlara gelir. Kullanım bakımından مَا soruisminden farkı yoktur onun kullanıldığı yerlerde aynı şekilde kullanılır. Örnek مَاذَا فِي حَقِيبَتِكَ؟ : (Çantanda ne var?) cümlesinde soru ismimübtedadır. *Soru ismi olan مَاذَا edatının başına لِ harf-i ceri gelirse anlamı “Niçin?” olur veلِمَاذَا şeklinde yazılır. Kullanımı da tıpkı لِمَ edatı gibidir. Örnek: ؟ لِمَاذَا خَرَجْتَ مِنَ الْفَصْلِ (Sınıftan niçin çıktın?)غْسِلَ وَجْهِي. ◌َ خَرَجْتُ مِنَ الْفَصْل لأِ (Sınıftan yüzümü yıkamak için çıktım) مَتَى4 .:Zaman için kullanılan bir soru ismi ve anlamı “Ne zaman?” olupcümlede genel olarak haber, zarf ve mecrûr olarak kullanılır Örnek مَتَى اْلاِخْتِبَارُ؟ : (Sınav ne zaman?) isim cümlesinde soru ismihaberdir. Örnek مَتَى سَتُسَافِرُ إِلَى الْقَاهِرَةِ؟ : (Kahire’ye ne zaman gideceksin?) fiilcümlesinde soru ismi zarf (mef’ûlün fîh) konumundadır. Örnek مُنْذُ مَتَى تَتَعَلَّمُ الْعَرَبِيَّةَ؟ : (Ne zamandan beri Arapça öğreniyorsun?) fiilcümlesinde soru isminin başına harf-i cer olan مُنْذُ edatı gelmiştir ve mecrûrkonumundadır. Cevabı أَتَعَلَّمُ الْعَرَبِيَّةَ مُنْذُ سَنَةٍ (Bir yıldan beri Arapça öğreniyorum)şeklinde verdiğimizde sorudaki مَتَى yerine cevapta سَنَةٍ ifadesiyle cevapverilmiştir. Bu sözcük de harf-i cerin mecrûrudur. 5.أَيْنَ; Mekan için kullanılan bir soru ismi ve anlamı “nerede?, nereye?,neresi?” olup cümlede genel olarak haber, zarf ve mecrûr olarak kullanılır. Örnek أَيْنَ السَّيَّارَةُ؟ : (Otomobil nerede?) isim cümlesinde soru ismihaberdir. Örnek أَيْنَ أَوْقَفْتَ السَّيَّارَةَ؟ : (Otomobili nereye parkettin?) fiil cümlesindesoru ismi zarf (mef’ûlün fîh) konumundadır Örnek إِلَى أَيْنَ ذَهَبْتَ؟ : (Nereye gittin?) fiil cümlesinde soru ismi başındaharf-i cer bulunduğu için mecrûrdur. 6.كَيْفَ;Hal ve durum sormak için kullanılır ve “nasıl?” manasına gelir.Cümlede genel olarak haber ve hal olarak kullanılır. Örnek كَيْفَ أَنْتَ؟ : (Nasılsın?) isim cümlesinde soru ismi haberdir. 7.كَمْ;Sayı (aded) sormak için kullanılır ve “kaç?”, “ne kadar?”manalarına gelir. Cümlede genel olarak mübteda, haber, mef’ûlün bih, harf-icerle mecrûr vs. olarak kullanılır. Bu soru isminden sonra genellikle müfred,mansûb ve nekre bir isim gelir. Bu isme كَمْ in temyizi denir. Örnek كَمْ طَالِبًا فِي الْفَصْلِ؟ : (Sınıfta kaç öğrenci var?) isim cümlesinde soruismi olan كَمْ mübteda mahallindedir. Örnek بِكَمْ لِيرَةٍ/لِيرَةً هَذَا الْكِتَابُ؟ : (Bu kitap kaç lira?) isim cümlesinde soruismi olan بِكَمْ haber mahallindedir. Örnek كَمْ كِتَابًا قَرَأْتَ؟ : (Kaç kitap okudun?) fiil cümlesinde soru ismiolan كَمْ mef’ûlün bihdir. 8.أَيُّ;Genellikle “hangi?”, “hangisi?”, “hangileri?” manalarına gelir.Cümlede genel olarak mübteda, haber, mef’ûlün bih, harf-i cerle mecrûr,muzâfun ileyh v.s olarak kullanılır. Örnek أَيُّ طَالِبٍ غَابَ الْيَوْمَ؟ : (Bugün hangi öğrenci gelmedi?) isimcümlesinde soru ismi olan أَيُّ mübtedadır ve zamme ile merfu‘dur. O ayrıcamuzâf ve onu takip eden sözcük طَالِبٍ de muzâfun ileyhtir. Örnek فِي أَيِّ فَصْلٍ أَنْتَ؟ : (Sen hangi sınıftasın?) isim cümlesinde soru ismiolan فِي أَيِّ şibih cümle şeklinde haberdir. Örnek أَيَّ كِتَابٍ قَرَأَتَ؟ : (Hangi kitabı okudun?) fiil cümlesinde soru ismiolan أَيَّ cümlenin mef’ûlün bihidir. Örnek بِأَيِّ قَلَمٍ كَتَبْتَ؟ : (Hangi kalemle yazdın?) fiil cümlesinde soru ismiolan بِأَيِّ harf-i cerle mecrûr isimdir. HAZIRLAYAN:MİKDAD ARAPÇA KELİMELER (6. ÜNİTE) EŞ ANLAMLI KELİMELER 1.تَرَكَ / غَادَرَ (terk etmek) 2.اسْتَطَاعَ / تَمَكَّنَ ( yapabilmek, becerebilmek) 3.يُحِسُّونَ / يَشْعُرُونَ (hissetmek) 4.قَصَدَ / اِتَّجَهَ (yönelmek) 5.ظَهَرَ / بَرَزَ (ortaya çıkmak) 6.بِالْقَلَمِ / التَّأْلِيف 7.أَدْرِي / أَعْرِفُ (bildirmek) 8.قُدَّامِي / أَمَامِي (önüne) 9.مَاشِيًا / سَائِرًا (yürüyerek) 10.أَصْعَدُ / أَرْتَفِعُ (yükseltmek) ZIT ANLAMLI KELİMELER 1.(ilk) أَوَائِلِ Xأَوَاخِرِ (son) 2.(yaşadı) عَاشُوا Xمَاتُوا (öldü) 3.(yapabilmek, becerebilmek) اِسْتَطَاعَ X عَجَزَ (yapamamak, becerememek) 4.(hüzün) حُزْنِ X السُّرُورِ (sevinç) 5.(doğulu) شَرْقِيُّونَX غَربِيُّونَ(batılı) 6.(eski) الْقَدِيمِ X الْجَدِيدِ (yeni) 7.(ortaya çıktı) ظَهَرَ Xاِخْتَفَي (gizlendi) 8.(güzel) جَمِيلَةٌ X سَيِّئَةٌ (kötü) 9.أَدْرِي Xأَجْهَلُ 10.(önüne) قُدَّامِي X خَلْفِي (arkasına) TEKİL _ ÇOĞUL 1.أَوَّلٌ ج أَوَائِلٌ (ilk) 2.اِبْنٌ ج أَبْنَاءُ (oğul) 3.دَارٌ ج دِيَارٌ (ev) 4.سَبَبٌ ج أَسْبَابٌ (sebep) 5.هَذَا / هَذِهِ ج هَؤُلاَءِ (bu) 6.مُهَاجِرٌ ج مُهَاجِرُونَ 7.شَرْقِيٌّ ج شَرْقِيُّنَ (doğulu) 8.أَدِبٌ ج أُدَبَاءُ 9.كَبِرٌ ج كِبَارٌ (büyük) 10.صُورَةٌ ج صُوَرٌ 11.وِلاَيَةٌ ج وِلاَيَاتٌ 12.صَحِفَةٌ ج صُحُفٌ 13.كِتَابٌ ج كُتُبٌ (kitap) 14.دِيوَانٌ ج دَوَاوِينٌ 15.قَيْدٌ ج قُيُودٌ (kayıt) 16.قَرْنٌ ج قُرُونٌ (köy) 17.عَدَدٌ ج أَعْدَادٌ (adet) 18.حُزْنٌ ج أَحْزَنٌ (hüzün) 19.وَطَنٌ ج أَوْطَانٌ (vatan) 20.طَرِيقٌ ج طُرُقٌ (yol) 21.مَشِيًا ج مُوشَاةٌ (yürümek) 22.حُرٌّ ج أَحْرَارٌ (sıcak) 23.أَسِيرٌ ج أَسْرَى 24.قَائِدٌ ج قُوَادٌ 25.مَقُودٌ ج مَقُودُونَ 26.طَوِيلٌ ج طَوِيلُونَ (uzun) 27.قَصِيرٌ ج قَصِيرُونَ (kısa) 28.دَرْبٌ ج دُرُوبٌ (asır) 29.وَاقِفٌ ج وَاقِفُونَ (duran) 30.دَهْرٌ ج دُحُورٌ TERCÜME 1.فِي أَوَائِلِ الْقَرْنِ الْعِشْرِينَ تَرَكَ عَدَدٌ كَبِيرٌ مِنْ أَبْنَاءِ سُورِيَا وَ لُبْنَانَ دِيَارَهُمْ وَ أَوْطَانَهُمْ وَ عَشُوا فِي الْقَارَّةِ الْأَمْرِيكِيَّةِ لِأَسْبابٍ سِيَاسِيَّةٍ أَوِ اقْتِصَادِيَّةٍ A.Yirminci asrın başında, büyük sayıda Suriyeli ve Lübnanlı ekonomik ve politik nedenlerden dolayı yurtlarını terk edip Amerika kıtasında yaşadılar. B.Yirminci asrın başlarında pek çok sayıda Suriyeli ve Lübnanlı iktisadi ve siyasi nedenlerden dolayı ülkelerini terk etmişlerdi. C.Yirminci asrın başlarında ekonomik ve politik nedenlerden dolayı ülkesini terk eden pek çok Suriyeli ve Lübnanlı Amerika kıtasında yaşamaya başladılar. D.Yirminci asrın başlarında, çok sayıda Suriyeli ve Lübnanlı ekonomik ve politik nedenlerden dolayı ülkesini terk eden pek çok Suriyeli ve Lübnanlı Amerika kıtasında yaşamaya başladılar. (CEVAP A) 2.لَمْ يَنْسَ هَؤُلاَءِ الْمُهَاجِرُونَ قَطُّ أَنَّهُمْ شَرْقِيُّونَ وَ أَنَّ لُغَتَهُمْ عَرَبِيَّةٌ A.O göçmenler doğulu olduklarını ve dillerinin Arapça olduğunu kesinlikle unutmazlar. B.Bunlar göçmen olduklarını ve dillerinin de Arapça olduğunu asla unutmadılar. C.Bu muhacirler doğulu olduklarını ve dillerinin de Arapça olduğunu asla unutmayacaklar. D.Onların doğulu göçmen olduğunu ve dillerinin de Arapça olduğunu asla unutmadı. E.Bu göçmenler, doğulu olduklarını ve dillerinin de Arapça olduğunu asla unutmadılar. (CEVAP E) Alıntı: Maltepe İmamet ve Hitabet Araştırma Vakfı |