Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 Arkadaşları:8 Cinsiyet:Erkek Yaş:50 Mesaj:
3.036 Konular:
340 Beğenildi:1437 Beğendi:478 Takdirleri:10498 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: Yeterlilik Sınavı soru cevap çalışmaları Kalkale: lügatte ırgalamak, sarsmak demektir.tecvidde ise kalkale sıfatına sahip olan harflerin sukunlarının mahreçlerine çarpılarak okunmasıdır. harfleri gutbu cedin kelimesindeki GAF-TI-BE-CİM-DAL harfleridir.· Sekte susmak demektir. tecvidde ise tilavet sırasında belli kelimeler üzerinde vakıf söz konusu olmadığı halde nefesi kesmemek şartıyla bir iki saniye sesi kesmektir. 4 yerde vardır: 1) kehf suresi birinci ayet sonunda ıvecen ile gayyimen kelimesinde var.ıvece diye bir iki saniye nefesi kesmeden bekler geçeriz. 2) yasin 52. ayette merganine ile heze ma kelimeleri arasında 3) kıyame suresi 27. ayetmen ile rag kelimeleri arasında 4) mutaffifin suresi 14. ayette kelle bel ile rane arasında var. · Vasl: bir kelimeyi kendinden sonra gelen kelimeden ayırmadan, aralarında durmadan okumaktır. Vakf ise, kelimenin sonunda durarak onu kendinden sonra gelen kelimeden ayırmaktır. · DİGES:Diyanet gençlik spor klubu derneği 2007 de kuruldu. · tertil:Kıraatte, acele etmeden, harfleri ve harekeleri açık bir şekilde, mana ve hikmeti düşünerek, metni tane tane okumak anlamında kullanılan terimdir. · tarihselci yaklaşım:Âyet ve sûrelerin içeriğinin, özellikle de ahkâma dair konuların, bütünüyle Kur’an’ın indiği dönem ve şartların ürünü olup, bugüne aynı şekilde hitap etmedikleri şeklindeki görüşlerdir. · İslam alimleri içinde sigorta kavramını ilk ele alan alim ibn abidindir. · hilye:Hz. Peygamber’in dış görünüşünü, güzel vasıf 53. ve sıfatlarını tasvir eden ya da peygamberler ile dört büyük halifenin iç ve dış güzellikleri ile örnek davranış biçimlerini anlatan eserlere denir. · tanah:yahudilikteki yazılı dini edebiyattır. · meşşai ekolün ilk filozofu kindi dir. · hitabet:Suhulet ve fesahatle îrâd-ı nutk etmek hassesi”dir. · Allah’ın Kur’ân’da kendisinden bahsederken, insanlarda bulunan bazı uzuvları ve bazı vasıfları kendisine izafe etmesi antropomorfist bir dil kullanıldığını gösterir. · tevil:Meşru bir sebep veya delilden ötürü âyeti zahirî manasından alıp, kendisinden önce ve sonraki âyete mutabık, kitâb ve sünnete uygun manalardan birine hamletmeye denir. · Kur’an’ın herhangi bir hüküm getirmediği konuda sünnetin bir hüküm ortaya koyması Sünnet-Kur’an ilişkisinde teşri kavramıyla ifadse edilir. · mehri müsemma: Nikah sırasında belirlenen mehir. · velayet:Aile hukukunda eksik ehliyetli ve ehliyetsizlerin bir yakını tarafından rızaları alınarak veya alınmaksızın evlendirilme yetkisine denir. · riben nesie:“vade karşılığında alacağın miktarının arttırılması. · eda ehliyeti:Temelini akıl ve temyiz gücü teşkil eden ve kişinin dinen, hukuken muteber olacak tarzda davranmaya ve hukukî işlem yapmaya elverişli oluşu anlamına denir. · “Vitir namazı, fıtır sadakası, namazda Fatiha’nın okunması” gibi meselelerin hükmünün Hanefilere göre vacip olmasının sebebi delilin zanni olmasıdır. · mutezileye göre amel imandan bir cüzdür. · gazali,İslam dünyasında Meşşâiliğe bir tepki mahi yetinde ortaya çıkan, kendisine has yapısı ve özellikleriyle tasavvuf, kelâm, hukuk, mantık, ahlâk ve felsefeyi etkileyen düşünce ekolünün sahibidir. · islami kaynaklarda vahye dayanan dinler için milel diğerleri için nihal kavramı kullanılır. · agnostizm:metafizik hakikatler insan zihni tarafındanbilinemezler. Dinin ve felsefenin izah etmeye çalıştığı konular bilimsel yöntemlerle doğrulanmadıkça bilinemezlikleri devam eder. Bu durumda konuşmak yerine susmak tercih edilir. · hasen hadis:Sahih hadisin tüm niteliklerini taşımasına rağmen, ravilerden birinin ya dabirkaçının zabt sıfatı tam olmayan hadis. · şemail:Hz. Peygamber’in fiziki ve ruhi özellikleri, ibadet ve yaşayışı, giyim ve kuşam tarzıgibi konuların ele alındığı kitap. · sünen:Fıkıh bablarına göre tasnif edilmiş, merfu nitelikli ahkâm hadislerini ihtiva edenkitaplara denir. · ruhul beyan işari tefsirdir. · nezair:“Kur’an-ı Kerim’de birden çok kelimenin aynı manayı ifade etmesi” anlamındakullanılan kavram. · Kur’an tefsirinde İsrailî rivayetler hususunda kendisine müracaat edilmekle şöhretbulan sahâbî kabul ahbar dır. · Kur'an ayetleri arasında zahiren çelişkili gibi görünen, aslında çelişkili olmayanifadelerle ilgili ilme müşkilul kuran denir." · haraci arazi:Müslümanlar tarafından fethedilip, belirli bir vergi karşılığında eski sahiplerininelinde bırakılan gayr-i Müslimlere ait arazilere denir. · Muhkem ve müteşâbih lafızlarının birlikte geçtiği ayet aşağıdaki surelerden ali imran da geçmektedir. · Hadisleri ilk defa tedvin eden tâbiî ibn şihab ez zührüdür. · imam maturidi eseri kitabut tevhid. · ehli sünnete göre “Allah'ın sıfatları zatının ne aynı ne de gayrıdır”. · İnsanın doğuştan aşkın bir varlığa inanma duygusuyla yaratılmış olmasıfıtratla alakalıdır. · ganimetlerle ilgili sorulan soruların cevabı vetaksimat şeklini bildiren ayetler enfal suresindedir. · Mehir belirlenmeden akdedilen nikah sahihtir. Kadın mehr-i misil alır. · Diyanet İşleri Başkanlığı’nın kuruluş ve görevleri hakkındaki kanun maddesi 633 tür. · usulud din kelam ilmi ile eş anlamda kullanılır. · “Kul kendi fiilinin yaratıcısıdır.” fikrini benimseyerek irade hürriyetine vurguyapan itikadî mezhep muteziledir. · Kavl-i kadîm ve kavl-i cedîd terimleri mezhep imamlarından şafi için şöhret kazanmıştır. onun eski ve yeni görüşlerinden dolayı. · hidane:Çocuğun bakımı ve yetiştirilmesidir · mucemler hadis edebiyatında aler rical olarak tasnif edilmiştir. *Hanefilere göre ramazan orucu, nafile oruçlar ve vakti belirtilmiş adak (nezri muayyen) oruçların niyet vakti gün batımından başlar ertesi gün kuşluk vakti hatta öğle namazının girmesine az kalaya kadar devam eder. *zimmette subut bulmuş oruçlarda ise en geç imsak vaktine kadar niyet edilmesi lazımdır.orucun zimmette subut bulmuş olması demek oruç borcunun kaçınılmaz bir şekilde kesinleşmiş sabit hale gelmiş olması demektir. mesela başlanmış fakat bir sebeble tamamlanamamış nafile orucun kazası,(hanefide bozulan nafile vaciptir,şafide bişey gerekmez), ramazan orucunun kazası, kefaret oruçları ve mutlak adak oruçlarda zimmette subut bulmuştur ve bunlara imsaktan evvel niyet edilmelidir. *yahudiliğin on emri: 1.Karşımda başka ilahların olmayacak. 2.Kendin için oyma put, yukarda göklerde olanın, yahut aşağıda yerde olanın, yahut yerin altında sularda olanın hiç suretini yapmayacaksın, onlara eğilmeyeceksin ve onlara ibadet etmeyeceksin. 3.Yehova'ın ismini boş yere ağıza almayacaksın. 4.Sebt gününü takdis etmek için onu hatırında tutacaksın. Altı gün işleyeceksin ve bütün işini yapacaksın, fakat yedinci gün Sen ve oğlun ve kızın, kölen ve cariyen ve hayvanların ve kapılarında olan garibin hiçbir iş yapmayacaksınız. Çünkü Rab gökleri, yeri ve denizi ve onlarda olan bütün şeyleri altı günde yarattı. 5.Babana ve anana hürmet edeceksin. 6.Katletmeyeceksin. 7.Zina etmeyeceksin. 8.Çalmayacaksın. 9.Komşuna karşı yalan şehadet etmeyeceksin. 10.Komşunun evine tamah etmeyeceksin, komşunun karısına, yahut kölesine, yahut cariyesine, yahut öküzüne, yahut eşeğine, yahut komşunun hiçbir şeyine tamah etmeyeceksin. *Tanah, Tevrat ve Zebur'u da kapsayan, Musevilik dininin kutsal kitabıdır. 3 bölümden oluşur. *"TaNaH" sözcüğü, Yasa (Tora), Peygamberler (Neviim), ve Yazılar (Ketuvim) bölümlerinin baş harflerinin (TNK) bir araya gelmesiyle oluşmuştur.Tora,neviim ve ketuvim. *Talmud, Yahudi medeni kanunu, tören kuralları ve efsanelerini kapsayan dini metinlerdir, Mişna ve Gemara bölümlerinden müteşekkildir. *HİCRİ TAKVİM muharrem ile başlar zilhicce ile biter. *mevlit kandili: Rebiyyül evvel ayının 12. Gecesi, Pazartesi günü. *Regaip kandili, Recep ayının ilk Cuma gecesidir. İkram, değeri çok olan, bağış, ihsan, istenilen gibi manalar taşıyan ve Hz. Amine’nin Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e hamile olduğunu anladığı gün olarak bilinen, mübarek gece olarak ibadetlerle değerlendirdiğimiz, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’in kendisinin de 12 rekat şükür namazı kıldığı mübarek gecemizin adı. *İsra ve Miraç: Recep ayının 27.ci gecesidir. *berat kandili şaban ayı . gecesi.Yaratılmışların bir sene içindeki rızıklarına, zengin veya fakir, aziz veya zelilolacaklarına, diriltilip öldürüleceklerine ve ecellerine dair Allah (c.c.) tarafından meleklerine bilgi verilen mübarek gecemiz. *itikaf: Ramazan ayının son on gününde beş vakit namaz kılınan cami veya mescitte, ibadet niyeti ile ikamet edilen (kalınan) ve bayram namazı ile son bulan ibadetin adı, kifai sünnettir. *Vaktinde kılınan namaza; “Eda”, Vaktinden sonra kılınan namaza ise; “Kaza” denir.
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|