Cvp: Şirk içeren sözlere Örnekler 1. Hayli yaşlı olduğu halde sıhhatini muhafaza eden bir kimseye işaret ederek, “Falan kimseyi ve onun ecelini Cenab-ı Hak unuttu” demek…
2. Mahluktan birisi için, “Bunun yaratılması abestir. ALLAH bunu ne için yarattı ki” demek ve Cenab-ı Hak’ka bir şeyle iftira etmek…
3. “Cenab-ı Hak cüz’i şeyleri bilmez. Büyük şeyleri bilir.” şeklinde bir inanca sahip olmak…
4. “Filan kimseyi veya seni görmek Azrail’i görmek gibidir.”, “Seni görünce Azrail’i görmüş gibi oluyorum” demek…
5. “Falan kimse Cebrail ve Mikail’i olsa da şehadetini kabul etmem” demek… Veya, “ Bu işin içinde Cebrail–Mikail de olsa kabul etmem” demek…
6. “Bin kuruş ver de falan adamın ruhunu kabz etmesi için Azrail’i göndereyim” demek ve buna benzer mesleği küçümsemeyi ima eden sözü söylemek.
7. Peygamberlerden birinin peygamberliğini inkar etmek…
8. Resul–i Ekrem’in (s.a.v.) sünnetinden birine razı olmamak…
9. “Falan kişi peygamber olsa da iman etmem, onun sözüne inanmam” demek…
10. “Bıyığı uzatmayıp kısaltmak lazımdır. Bıyığını kısalt. Ağzına girecek şekilde uzamasın…”denildiği zaman,“ Kısaltmam!” demek…
11. “Peygamber falan şeyi sever idi” denildiği zaman “Ben onu sevmem” demek…niyet burada önemlidir.
12. Peygambere bir şeyi ayıp görme veya şan–ı nübüvvetine yakışmayan bir ayıbı, bir sıfatı isnat etmek…
13. Bir hadis–i şerif rivayet olunca, onu küçümseyerek red etmek veya saygısızcasına, “Böyle şeyleri vaktiyle çok dinledik” demek…
14. Kur’an-ı Kerim’ i veya bir harfini küçümsemek veya pisliğin içine atmak…
15. Alayvari bir şekilde Kur’ an okumak…
16. Sohbet esnasında dalga geçercesine veya alay etmek, şaka yapmak maksadıyla Kur’ an-ı Kerim’den bir miktar okumak. Mesela : Bardağa su doldururken “ ke ‘ sen dihâgan” ve su içtikten sonra, “ ve kânet şerâben tahŭran” demek… Bu gibi sözler ve davranışlar, şeriata göre mizah olduğundan küfürdür.
17. Semavi kitaplardan herhangi birini inkar etmek veya sövmek…
18. Ehemmiyet vermeksizin, bile bile Kur’ an, Hadis, Tefsir veya Fıkıh kitabı üzerine oturmak…
19. “ Kur’an bütünüyle Arapça değildir. Kur’an da Arapça olmayan yabancı kelimeler de vardır.” demek… Çünkü “ İnna enzelnâhü Kur’anen Arabiyyen”
(Meali : Muhakkak Biz, lisanı Arapça olan bir Kur’an–ı sana indirdik ) ayeti Kur’ anın baştan sona Arapça olduğunu isbat ediyor …
20. “ Fıkıh-ı Ekber” de denilen Akaid ilminin ( İtikad ilmi ) şeriat ilminden olduğunu inkar etmek… Çünkü şeriat iki kısma ayrılmaktadır. (1) Fıkıh–ı Ekber (yani iman ilmi, itikad ilmi, imanın esaslarını izah eden ilim yani akaid…) (2) Fıkı –ı Asgar (dört hak meshebin açıkladığı ameli kısım…)
21. İcma’ ile sabit olan hükmü inkar veya istihza etmek… (Mesela : Namaz, namazın beş vakte tahsisi, Oruç ve Haccın farziyeti… İçkinin, faizin, zinanın haram oluşu gibi hükümleri inkar etmek veya bu hükümlerle alay etmek, bu hükümleri küçümseyici söz ve davranışlarda bulunmak…)
22. Bir adama, “Namaz kıl!” denildiği zaman, o adamın “sözü uzatma!” veya “Namaza kim baş getirecek… Kılmakla bitermi?” veya “Ramazan’ a kadar sabredip hepsini birden kılarım.” veya “ Kılmayacağım!” demesi…
23. Dini hükümleri ihtiva eden fetvaları yırtmak veya küçümseyerek yere atmak…
24. Livata, zina, katl veya bunların benzeri haramları helal itikat etmek veya helal olmasını temenni etmek…
25. “Şeriatın hükmü böyledir.” denildiği zaman “Ben şeriat ile amel etmem!” demek…(Mesela “ Müslümanım ama şeriatla amel etmem! Şeriatı istemem” demek…)
26. Bir günah işlendiği zaman bir kişi tarafından “Tevbe et!” diye ikaz edildiğinde “Ben ne yaptımki tevbe edeyim.” demek…
27. Zalim bir idareci veya zalim bir kimse bir insana zulmettiği zaman, o kimsenin hukukuna tecavüz ettiği vakit, o haksızlığı ve zulmü göre göre, o zalime “çok güzel yaptın” diye tasdik ve onun hareketini alkışlamak… (ALLAH’u Teala zulmü yasaklamıştır. Bu şekilde zulüm ve zalimi alkışlayan kişi mukaddesatı küçümsemiş ve yalanlamış olmaktadır. Bu şekilde zulüm ve zalimin destekçisi küfre düşmektedir.)
28. Şer’i ilimleri bilen alim kimseleri küçümsemek veya onların haiz oldukları şer’i ilimleri küçümsemek… Çünkü bu şekilde şeriat ilimlerini bilen alimleri tahkir, ilimlerini tahkir demektir. İlim ise Sıfat’ı Sübitiyeden olduğundan bilahare ilim sıfatını istihfaf lazım gelir. Binaenaleh küçümsercesine, “Alimciğiz” ve yine küçümseyerek “Hocacığız” demek veya fakih alimin ağzına söğmek ve şer’i ilimleri tahsil edene “ Şimdi ilimde itibar kalmadı. Bu din ilimleri karın doyurmaz. Başka işlerle uğraşta para kazan” demek küfürdür… Bunlardan ayrı olarak yüksek bir yere oturarak alimlerin taklidini yapmak küfürdür… (Mesela, piyes ve filimlerde sahabe rolünü oynamak, diğer din alimlerin rolüne girip onları takliden söz söylemek ve davranışlarda bulunmak çok tehlikeli bir davranıştır. Bu hareketlerin bir kısmı küfre mucip bir kısmı kebair günahtır. Kafirlerin rolüne girip mukaddesatla alay etmek küfürdür. Burada iyi niyet hükmü değiştirmez.)
29. “İlim meclisine gidelim (Şeriat ilimlerinin anlatıldığı yer)” denildiği zaman “İlim ne işime yarar” demek… Veya dalga geçerek “Ulema yanına gitme! Zevceni talak ile hüküm eder” demek…
30. İki kimse münakaşa ettiğinde, onlardan biri diğerine “Meclisi ilme gidelim. Şeriata gidelim. Dini hükmü ne ise o olsun” dediğinde diğer kişinin, “ ben ilim istemem” diyerek dinin hükümlerini kabullenmemesi veya küçümsemesi…
31. Peygambere sövmek…
32. Hz. Ebu Bekir (r.a.) ile Hz. Ömer’e (r.a.) sövmek, Hz. Aişe’ ye (r.a.) iftirada bulunmak küfürdür. KAYNAK
Muhammed Şakir
“ İrşadü’l Gafilin” |