Tekil Mesaj gösterimi
Alt 17 Ağustos 2008, 11:25   Mesaj No:3

aadiguzel

Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:aadiguzel isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 73
Üyelik T.: 09 Ağustos 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 62
Konular: 9
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Husuf ve Kusuf namazı ne zaman kılınır?

Husuf(ay tutulması) ve Kusuf(güneş tutulması) namazları ay ve güneşin tutulma zamanlarında kılınır.

Cumhura göre, namaz kılmanın yasaklandığı vakitlerde husuf ve kusuf namazı kılınmaz.

Hanefilere göre; kusuf namazının vakti, mekruh vakitler dışında kalan diğer namazları kılmanın müstehap olduğu vakittir.

Çünkü bu mekruh vakutlerde tilavet secdesi e benzeri nafile ibadetleri eda etmek mekruhtur.

Şafilere göre; husuf ve kusuf namazları bütün vakitlerde kılınabilir. çünkü bu namazlar bir sebebe bağlıdır.

Güneş tutulmasında tutulan kısmının tamamen açılmasıyla veya güneşin kusuf halinde batması ile bu namaz

kaçırılmış olur. Birincinin nedeni "Kusufu gördüğünüz zaman, üzerindeki karanlık aydınlanıncaya

kadar Allaha dua edin ve namaz kılın." Hadis muttefekun aleyhtir (bütün hadis alimleri ittifak etmişlerdir.)

Bu hadis güneş tutulması sona erdikten sonra namaz kılınmayacağına delildir.

İkincinin delili şudur; tutulma sebebiyle kılınacak namaz imkanı güneşin açılmış yahut

tutulmuş olarak batmasıyla ortadan kalkmış olur.

Malikilere göre;güneş tutulması namazı ancak nafile namaz kılmanın caiz olduğu vakitlerde kılınabilir.

Kusuf namazının vakti, bayram ve yağmur namazlarında olduğu gibi, nafile namaz kılmanın helal olduğu andan

zeval vaktine kadardır.

Husuf namazı ise ay açılıncaya kadar, yahut ufukta ay kayboluncaya yahut sabah oluncaya kadar bu namazı tekrarlamak müstehaptır.

Hambelilere göre; kusuf namazının vakti, güneşin tutulduğu andan itibaren güneş açılıncaya kadar geçen zamandır.

Kusuf namazının vakti güneş açılıncaya kadardır. Fakat kişi güneş açığa çıkınca namazda ise namazı kesmemelidir.

Bir kimse bir bulutun gelmesi sebebiyle güneşin açılıp açılmadığı konusunda şüphelenirse bu namazı hafifletmeksizin kılmalıdır.

Yine bunun gibi, güneşin tutulması konusunda şüphelenen kişi aslolan ile amel etmelidir. Yani namaz kılmaz. Çünkü güneşin tutulmaması asıldır.
Alıntı ile Cevapla