Tekil Mesaj gösterimi
Alt 31 Aralık 2013, 23:14   Mesaj No:49

Tuba_

Medineweb Emekdarı
Tuba_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Tuba_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 20781
Üyelik T.: 10 Ekim 2012
Arkadaşları:13
Cinsiyet:
Yaş:38
Mesaj: 1.326
Konular: 73
Beğenildi:18
Beğendi:6
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

1-İnanma eylemi en üst değerden en alt değere ve sonrasında değersize doğru bir ………………. Biçimini tercih ederken düşünme eylemi düşünülebilir olanı doğrudan tecrübe etme anlamında ……………………. Biçiminde yaklaşır.
a dikey/yatay
b yatay/dikey

2-hangisi inanma eylemi grubuna girmez?
a)anlama
b) itaat
c)olması gereken
d)mutlak neden
e)düşünülebilir muhteva


3-Allahın kainatta olup biten herşeyi ezelde belirlediği ve insanın adeta rüzgar önündeki yaprak gibi hareket etmek zorunda olduğu düşüncesi hangi mezhebe aittir?
mutezile
cebriya


4-islam düşünce tarihinde bilinçli itaat anlamında genelde ........... ve kör itaat anlamında ..................kelimeleri kullanılır
tahkiki iman/taklidi iman
taklidi iman/tahkiki iman

5-dilleri dünyaya ve varlığa yönelen perspektifler gibi ele alırsak, bu durumda islam düşüncesinin içinde doğduğu ve geliştiği dillere nispetle gerçekliği farklı açılardan görme algılama düşünme ve ona yaklaşma imkanlarına kavuştuğunu söyleyebiliriz düşüncesi kime aittir
wilhelm von humboldt
aristo

6-aşağıdaki dillerden hangisi arapçanın kendini yenilemesine katkıda bulunmamıştır
yunan
süryani
farsça
türkçe


6-türkçedinin düşünce önce din diline göre varlık ve şekil kazanan birşey ise bu durumda islam düşüncesi doğrudan kuran ve hadislerdeyer alan din dilinin açıkça bilinebiliranlamlarına göre varlık veşekil kazanmalıdır düşüncesi kime aittir

farabi
ibn hazm

7-ibn hazm hangi metoda karşı çıkmış
kıyas
nass

8-hükmün yalnızca allaha ait olduğunu kuranın kendi başına anlaşılır olduğuna inanan düşünce akımı hangisi
hariciler
mutezile

9-]insan aklı saf ( fıtrata uygun) ve mantıklı kullanırsa dini nassların anlamlarına erişebilir hangi düşünceye ait
mutezile
zahiri


10-bu dünyayı ilgilendiren hususlarda hangi yaklaşımı benimsemek gerekir
dinden düşünceye
düşünceden dine


11-islam düşüncesinin mistik ve hikemi görünüm kazandığı yer
iran
hint alt kıtası


12-hangi düşünürlere göre islam düşüncesi gerçek rasyonalitesini kuranda yalnızca işaret edilen felsefi hakikatleri tecrübe ederek kazanabilir
farabi ibni sina

13-dil oyunları sorununu geliştiren filozof
[COLOR="red"]ludwig wittgenstein
aristo


14-el- munkız mine'd-dalal eseri kime aittir
gazali
ibni sina


15-islam düşüncesinin asıl rasyonalitesini felsefi düşünme tarzı içinde aramak gerekmektedir diyen düşünürler
ibni sina-farabi
gazali-ibn rüşd


16-]yabancı kültürler sorununa değinen felsede ve islam dini arasında temelde bir zıtlık olmadığını kanıtlamak için çaba gösteren filozof
ibni sina
ibn rüşd


17-bir şeyi yaparken kendisi olabilmesini, kendisini gerçekleştirebilmesini ifade eden kavram
fiiliyat
heyula


18-islam düşünürlerinin eserlerini yazma amaçları
rasyonel bilincin gelişmesi
islam dinine olan bağlılıkları


19-kuran ayetlerine bakarak insanın adaletli davranması gerektiğini belirlemek ..............
pratik hayat ortamında adaletli olmakise ...........
tefsir/yorum
yorum/tefsir


20-ıssız bir adada büyüyüp tabiatı gözlemleyerek kendi teorik ve ontolojik rasyonel bilincini geliştiren bir çocuğun hikayesini anlatan eser kime aittir
ibn tufeyl
gazali


21-islam filozofları rasyonel bilincin pratik gelişim sorununu hangi eserlerde ele almışlar
siyaset ahlak
matematik geometri


22-pratik bilinci şehir halkı içinde yaşayan filozofların özelliklerinden biri olarak yansıtan filozoflar
ibn bacce ibn tufeyl
ibn rüşd ibni sina


23-pratik bilinci toplumun siyasi filozof liderinin temel özelliklerinden biri olarak ele alan filozoflar
farabi ibni sina
ibn bacce ibn tufeyl


24-islam düşüncesinin en temel alanı ve sorunu nedir
şehir
insan


25-islam düşüncesinin temel alanı neden köyler değildir
köylerde sınırlı sayıda kelime hazinesi vardır ve köklü bilimsel araştırmalar için yeterli değildir
köy diyalojik bir ortamdır


26-hangi filozoflar şehir için dijalojik ortam tabirini kullanmış
sokrat/platon
gazzali/ ibni rüşd


27-islam düşüncesinin ve özel olarak felsefi düşüncenin asli hedefi nedir
hakikati keşfedebilme hakikat tecrübesine erişebilmek ve bu tecrübeyi bilgi düzeyindeinsnaların ilgisine sunmaktır
islam felsefesi alanı oluşturmak


28-islam düşünürleri varlığın dış dünyada kendi başına bir gerçeklik olarak bulunması ............. bu varlığın zihnimizde bir kavram ve imge aracılığıyla farklı bir gerçeklik olarak yer alması ............
ontik /ontolojik
ontolojik/ontik


29-hangi filozof hak ve hakikati açıklarken zulmün varlığı hakikattir ama hak değildir demiş
ibn hazm
ibn rüşd


30-........... kavramı daha çok kuran metnini dilsel ve tarihsel boyutlarıyla anlamayı ifade ederken ...................... kavramı müslümanların içinde yaşadıkları tarihsel ortam ile kuran metni arasında bağlantı kurma çabasına işaret eder

tefsir/ yorum
yorum/tefsir
Alıntı ile Cevapla