Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız 1-İnanma eylemi en üst değerden en alt değere ve sonrasında değersize doğru bir ………………. Biçimini tercih ederken düşünme eylemi düşünülebilir olanı doğrudan tecrübe etme anlamında ……………………. Biçiminde yaklaşır. a dikey/yatay
b yatay/dikey
2-hangisi inanma eylemi grubuna girmez?
a)anlama
b) itaat
c)olması gereken
d)mutlak neden e)düşünülebilir muhteva
3-Allahın kainatta olup biten herşeyi ezelde belirlediği ve insanın adeta rüzgar önündeki yaprak gibi hareket etmek zorunda olduğu düşüncesi hangi mezhebe aittir? mutezile
cebriya
4-islam düşünce tarihinde bilinçli itaat anlamında genelde ........... ve kör itaat anlamında ..................kelimeleri kullanılır tahkiki iman/taklidi iman
taklidi iman/tahkiki iman
5-dilleri dünyaya ve varlığa yönelen perspektifler gibi ele alırsak, bu durumda islam düşüncesinin içinde doğduğu ve geliştiği dillere nispetle gerçekliği farklı açılardan görme algılama düşünme ve ona yaklaşma imkanlarına kavuştuğunu söyleyebiliriz düşüncesi kime aittir wilhelm von humboldt
aristo
6-aşağıdaki dillerden hangisi arapçanın kendini yenilemesine katkıda bulunmamıştır
yunan
süryani
farsça türkçe
6-türkçedinin düşünce önce din diline göre varlık ve şekil kazanan birşey ise bu durumda islam düşüncesi doğrudan kuran ve hadislerdeyer alan din dilinin açıkça bilinebiliranlamlarına göre varlık veşekil kazanmalıdır düşüncesi kime aittir
farabi ibn hazm
7-ibn hazm hangi metoda karşı çıkmış kıyas
nass
8-hükmün yalnızca allaha ait olduğunu kuranın kendi başına anlaşılır olduğuna inanan düşünce akımı hangisi hariciler
mutezile
9-]insan aklı saf ( fıtrata uygun) ve mantıklı kullanırsa dini nassların anlamlarına erişebilir hangi düşünceye ait mutezile
zahiri 10-bu dünyayı ilgilendiren hususlarda hangi yaklaşımı benimsemek gerekir
dinden düşünceye düşünceden dine 11-islam düşüncesinin mistik ve hikemi görünüm kazandığı yer
iran hint alt kıtası
12-hangi düşünürlere göre islam düşüncesi gerçek rasyonalitesini kuranda yalnızca işaret edilen felsefi hakikatleri tecrübe ederek kazanabilir farabi ibni sina 13-dil oyunları sorununu geliştiren filozof
[COLOR="red"]ludwig wittgenstein
aristo 14-el- munkız mine'd-dalal eseri kime aittir gazali
ibni sina 15-islam düşüncesinin asıl rasyonalitesini felsefi düşünme tarzı içinde aramak gerekmektedir diyen düşünürler ibni sina-farabi
gazali-ibn rüşd
16-]yabancı kültürler sorununa değinen felsede ve islam dini arasında temelde bir zıtlık olmadığını kanıtlamak için çaba gösteren filozof
ibni sina ibn rüşd 17-bir şeyi yaparken kendisi olabilmesini, kendisini gerçekleştirebilmesini ifade eden kavram
fiiliyat heyula 18-islam düşünürlerinin eserlerini yazma amaçları rasyonel bilincin gelişmesi
islam dinine olan bağlılıkları 19-kuran ayetlerine bakarak insanın adaletli davranması gerektiğini belirlemek ..............
pratik hayat ortamında adaletli olmakise ........... tefsir/yorum
yorum/tefsir 20-ıssız bir adada büyüyüp tabiatı gözlemleyerek kendi teorik ve ontolojik rasyonel bilincini geliştiren bir çocuğun hikayesini anlatan eser kime aittir ibn tufeyl
gazali 21-islam filozofları rasyonel bilincin pratik gelişim sorununu hangi eserlerde ele almışlar siyaset ahlak
matematik geometri 22-pratik bilinci şehir halkı içinde yaşayan filozofların özelliklerinden biri olarak yansıtan filozoflar ibn bacce ibn tufeyl
ibn rüşd ibni sina 23-pratik bilinci toplumun siyasi filozof liderinin temel özelliklerinden biri olarak ele alan filozoflar farabi ibni sina
ibn bacce ibn tufeyl 24-islam düşüncesinin en temel alanı ve sorunu nedir şehir
insan 25-islam düşüncesinin temel alanı neden köyler değildir köylerde sınırlı sayıda kelime hazinesi vardır ve köklü bilimsel araştırmalar için yeterli değildir
köy diyalojik bir ortamdır 26-hangi filozoflar şehir için dijalojik ortam tabirini kullanmış sokrat/platon
gazzali/ ibni rüşd 27-islam düşüncesinin ve özel olarak felsefi düşüncenin asli hedefi nedir hakikati keşfedebilme hakikat tecrübesine erişebilmek ve bu tecrübeyi bilgi düzeyindeinsnaların ilgisine sunmaktır
islam felsefesi alanı oluşturmak 28-islam düşünürleri varlığın dış dünyada kendi başına bir gerçeklik olarak bulunması ............. bu varlığın zihnimizde bir kavram ve imge aracılığıyla farklı bir gerçeklik olarak yer alması ............ ontik /ontolojik
ontolojik/ontik 29-hangi filozof hak ve hakikati açıklarken zulmün varlığı hakikattir ama hak değildir demiş ibn hazm
ibn rüşd 30-........... kavramı daha çok kuran metnini dilsel ve tarihsel boyutlarıyla anlamayı ifade ederken ...................... kavramı müslümanların içinde yaşadıkları tarihsel ortam ile kuran metni arasında bağlantı kurma çabasına işaret eder tefsir/ yorum
yorum/tefsir |