Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06 Mart 2014, 00:56   Mesaj No:10

Uyarıcı

Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Uyarıcı isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 32986
Üyelik T.: 01 Kasım 2013
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 29
Konular: 0
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Hiç, Hiççilik, Hiç Olmak, Hiçin Felsefesi, Tasavvufta Hiç/Muhsin İyi

Allah’ın ortaya koyduğu dinin ölçülerini şüphesiz en bilen Allah’ın vahiyle desteklediği peygamberileridir.Bu peygamberlerin ortaya koyduğu din ise Yitiksevdanında altını çizdiği gibi “’La Mevcude illallah’’ değil ‘’ La ilahe illallah’’ tır.

Yani Allah’tan başka ilah yoktur.Fakat yozlaştırılmış tasavvuf şirk inancında bu anlayış tamamen farklıdır aynı zamanda çelişkilerle doludur.

Eğer peygamberlerin ortaya koyduğu şekliyle ‘’ La ilahe illallah’’ın manasını düşünecek olursak o halde ’La mevcude illallah’’ın manası şirkten başka anlam teşkil etmez.Çünkü bu anlayışta hiçlik vardır.

Yani Allah’tan başka hiçbirşey mecvut değildir yani herşey aslında “Hiç”tir.Dolaysıyla dünyada gördüğünüz herşey aslında O’dur.
O halde Allah’tan başka ilah yokturun analamı nedir?

Her canlı Allah ise başka bir ilahın varlığından söz etmek anlamsız olmaz mı? O zaman uluhiyet tevhidinin anlamı nerde kaldı?


Bu düşünce her ne kadar Hristiyanlıktaki gibi teslis inancına benzesede şirk bakımında ondan daha büyük bir şirktir.

Çünkü teslis inancı üçlü birlik esasına göre Baba Oğul ve Kutsal-Ruh yani Ruhul-Kudus ten meydana gelen bir Tanrı inancıdır.

Hint mitolojosinde ise (TRİMURT’İ) yani Teslis inancı Tasavvuftaki gibi daha geniş kapsamlıdır.Yani vucüdun birliği tüm varlıkları kapsar.

Bu inanç değişik tarihlerde farklı şekillerde ortaya çıkmıştır.
Mesela;

(Bâbil geleneği:

Birinci üçlük: Anu (Gök tanrısı), Enlil (Yer, hava ve fırtına tanrısı), Ea (Irmaklar tanrısı).

İkinci üçlük: Sin (Ay tanrısı), Şamaş (Güneş tanrısı), İştar (Bereket tanrıçası

Tammuz'un eşi-sevgilisi)

Şeytan üçlüğü: Labartu - Labazu - Ahatsu,

Guatemala geleneği: Bitol – Alom - Quhalom,

Eski Mısır geleneği: İsis – Osiris – Horus,

Hitit geleneği: Teshup - Hepatu - Sharruma

Sabiî geleneği: Hibil - Şitil - Anuş,

Etrüsk geleneği: Tinia - Uni - Minerva,

Eski İran’ın Ehli Hak geleneği: Güneş’in efendileri olan üç kardeş ilah,

Orta Asya geleneği:Gök Tanrı-Kara Han-Ülgen,

Bektaşi/Alevî geleneği: Hak-Muhammed-Ali,

Ve Tassavvuftaki geleneği;

Sümer ve İskandinav tradisyonlarında ve neo–platonizm’de de bu tür üçlü ilah gruplarına rastlanır.)
Alıntı-

Yukarıda belirtildiği gibi bu inanç geleneği çok eski medineyetlere kadar dayanmaktadır.Biz Kur’an’ın bizlere vermiş olduğu mutlak manadaki doğru bilgilerden de anlıyoruz ki bu inanç sistemi ve bu inancı taşıyan eski medeniyetler eşi ve benzeri olmayan bir şekilde Rabbimizin kudretiyle helak edilmişlerdir.

Şimdi burada asıl üzerinde durulması gereken şey şudur.Madem ki bu inanç şekli İslam dininin birilerinin deyimiyle(hiçlik başka deyımle vahdeti vucud kavramı,bu alanda pişenlerin özelinde zirvedir,tatlıdır,ruhaniyetin düşlerinde gezdirir,keramet kapısının açılması söz konusudur,leziz ibadetler sözkonusudur,tadına doyulmaz ilahi aşk sozkonusudur denilmektedir.) bu kadar yüksek bir mertebesidir ve lezzizdir,bunu avam anlayamayaz.Bizde derizki avam olduğumuzu anladıkta o halde bunu peygamberler neden bilemediler.

Rasulullah (sas) neden bu konuda birtek şey söylememiştir.O halde sizin iddianız o peygamber idi ermiş değildi yani o enbiya idi evliya değildi öyle mi?

Yada sorumuz şöyle olsun.Madem ki asl olan hiçliktir, o halde “Laileİllallah”ın manası nedir? Bu felsefeye göre Herkes bir Allah ise haşa Allah’tan başka ilah yokturun nasıl bir anlamı olabilir ki?

Hadi varsayalım ki peygamberleri bir an için düşünmedik.Peki tüm ehli İslam uleması neden bu anlayışa şirk hükmünü verdi.İbni Teymiyye gibi büyük bir ehli sünnet alimi bu anlayışı şirk bu anlayışta olanlarada müşrik hükmünü vermiştir.

Hangi ehli sünnet alimlerimizin kitabında asl olan inancın “hiç”lik olduğu yazılıdır? Allah’ın mahluka hulul ettiğini hangi peygamber ve hangi alim söylemiştir?

İbni Teymiyye diyor ki;Bu öylesine büyük bir şirktir ki yahudilerin uzeyr Allah’ın oğludur,hıristiyanların Mesih Allah’ın oğludur demesinden daha büyük bir şirktir.

Biz anlayamayız Şeyh anlar çünkü biz avamız.Şüphesiz avam olduğumuz doğrudur.Ancak dediğim gibi neden ehli sünnet alimlerinide birileri avam statüsünde görür onuda kendisi cevaplarsa iyi olur.

Birileri çıkmış haşasümmehaşa ben Allah’ım diyor, mürcie den birileride çıkıp buna delil bulmaya çalışıyor veya bu şirk anlayışıyla tertemiz berrak olan tevhid inancı arasında bir köprü kurmaya çalışıyor.Bu her iki zıt kutupları aynı kalpte birlemeye çalışıyor.Küfrün şirkin ve Tevhidin nasıl ortak bir noktası olabilir ki?

Evet biz avam olabiliriz ancak biz aklımızı ekmek peynirle yemedik.Kimin ne haddine ki Allah’ın bu kadar övmüş olduğu cenneti küçümseyebilir.Hiç mi Kuran okumuyorsunuz?

Bu kadarını tevil etmeyede bizim son sözümüz ancak ve ancak “Zırva tevil götürmez”dir.Vesselam.
Alıntı ile Cevapla