Alıntı:
muallime Üyemizden Alıntı
Ailecek Hem Türkiye eğitimini ,Avrupa okullarının eğitimini ve Arapların eğitimini aldık. Buna bakarak üç eğitimin şöyle kıyaslamasını yapabilrim sanırım.
Türkiye eğitimi ;çocuğun kişilik gelişmesini engelleyen bir eğitim,dini eğitim yok,kişilik eğitimi şimdi nasıldır bilmiyorum.
Avrupa eğitimi;Çocuk kişilik gelişmesi mükemmel,bilgiler zorlamadan öğretir. Ama maneviyat sıfır.
Arapların eğitimi;birinci sınıftan Kuran ,tefsir, ezber ,hadis normal müfredatta vardır.Küçük yaşta çocuğun bu dersleri alması muhteşem bir şeydir.Ama Pedagoji sıfırdır.Devamlı aşağılayan ,bağıran öğretmen korkusundan çocuk verim alamaz.(En azından benim çocukların gittiği Mısır ve Suud okulları böyleydi.)
Adem Güneşin ,okullarla ilgili tespitleri doğru.Şimdi çok şey değişmiştir sanırım.Ama gnel olarak Türkiyenin büyük bir eğitim sorunu var.Türkiyedeki gençler ,gençliklerini yaşayamıyorlar.Devamlı imtihan ...stres ...Çok yanlış bir yöntem...Çözüm de ufukta görünmüyor. |
Türkiye de eğitim sistemiyle ilgili çok güzel araştırmalar yapılıyor fakat nedense uygulanamıyor.hala el yazısının ısrarla çocuklara yazdırılmaya çalışması gibi ilginç uygulamalar var.çocuk güzel yazı yazınca ne olucak anlayamıyorum inanın.
çocuklarımız her konuda yarıştırılıyor,kıyaslanıyor ve bunun sonucunda not veriliyor.öğrenci için not o kadar önemli ki zayıf alan çocuklar kendini o derstte eksik hissediyor.anne babada zayıf not aldığı derstte kurslara gönderiyor.peki iyi olan dersleri için çocuğa neden yönlendirme yapılmıyor.
benim edebiyatım çok iyiydi ve türk dili okumak istemiştim.bunun içinde eşit ağırlık tercih etmiştim.rehberliğe göre türk dilinde atama puanları yüksekmiş deniliyor ve tercih etmeyin sakın diye uyarılıyoruz...
ülkemizde şuan öğrenciler atanma ihtimali yüksek olan bölümleri tercih ediyor.üniversite sınavına girerken devlete atanma hayalleri kuruyor.
hocam o kadar çok eksik var ki,saymakla bitmez.çözüm de var üstelik..peki ya neden uygulama yok?