1)’’Namaz nasıl kılınır?’’konusunu anlatırken öğrenciye kazandırmak istediğimiz davranışlarne tür davranışları kapsar?
a)duyuşsal
b)psiko-motor
b
2)psikomotor davranışların öğrenciye aktarırken ilk akla gelen yöntem ne olmalıdır?
a)gösterip-yaptırma
b)soru-cevap
a
3)’’insanın bireysel ve toplumsal hayattaki yeri’’konulu bir derste akla gelecek yöntemler hangileri olmalıdır?
a)gösterip-yaptırma-problem çözme,gözlem gezisi
b)anlatım,soru-cevap,tartışma
b
4)öğretim yöntemleri ,muhatabın özelliklerini dikkate alınarak seçilmek durumundadır.
I-anlayış düzeyleri
II-motivasyonları
II-kavrama kapasiteleri
Yukarıdaki özelliklerden hangileri bireysellik ilkesini dikkate aldığımızda,insanların birbirlerinden farklılık gösteren özelliklerindendir?
a)yalnız I
b)I-II ve III
b
5)Okulöncesi dönem çocukların eğitiminde,hangi yöntemler kullanılmalıdır?
a)sözel etkileşime dayalı yöntemler
b)görsel ağırlıklı,etkinlik merkezli yöntem
b
6)Ergenlik dönemi eğitiminde hangi yöntemler kullanılmalıdır?
a)analiz sentez basamağında işlem yapmalarına imkan verecek tartışma veya problem çözme yöntemi
b)görsel ağılıklı ve onlara söz hakkı vermeden düz anlatım yöntemi
a
7)bir öğretmende bulunması gereken en önemli nitelik nedir?
a)çocuklara tek bir anlatım tekniğini kullanarak onların ders dinlemelerine imkan verme
b)öğretim yöntemlerini etkili biçimde kullanabilmesi
b
8)öğretmenin yöntem seçiminde;
I-öğretmenin kişilik özellikleri
II-aldığı eğitim,içinde yetiştiği aile
III-sosyo-ekonomik çevre
Gibi faktörlerin hangisi yada hangilerinin etkili olduğu söylenebilir?
a)yalnız II
b)I-II ve III
b
9)zaman bakımından en ekonomik yöntem hangisidir?
a)anlatım
b)problem çözme
a
10)sunuş yoluyla öğretim stratejisi çerçevesinde bir ders planlanıyorsa hangi yöntemler kullanılır?
a)soru-cevap,örnek olay incelemesi,problem çözme
b)anlatım,soru-cevap,gösterip yaptırma
b
11)konuları bir sıraya veya düzene göre anlatma ve açıklama metodu olarak bilinen yöntem hangisidir?
a)anlatım
b)gözlem gezisi
a
12)takrir ve düz anlatım adlarıyla anılan yöntem hangisidir?
a)soru-cevap yöntemi
b)anlatım yöntemi
b
13)eğitimcilerin çoğu anlatım yöntemini en etkisiz yöntem olarak değerlendirmelerinin sebebi nedir?
a)öğrenciyi pasifleştirmesi
b)öğretmenin yeterince aktif olmaması
a
14)anlatım yöntemini kullanırken öğretmen,mesajların öğrenciye ulaşıp ulaşmadığını ,anlattıklarının doğru anlaşılıp anlaşılmadığını sürekli kontrol etmelidir.
İfadesi;
a)doğrudur
b)yanlıştır
a
15)öğretmenin anlatım yöntemini başarılı şekilde uygulamasında;
I-anlatımdaki açıklığı,öğrencilerle göz teması,
II-görünümü,giyim kuşamı,
III-konuşma tarzı,ses tonu,hareketleri,jest ve mimikleri,
Hangisi yada hangileri etkili olan hususlardandır?
a)I ve III
b)hepsi
b
16)anlatım metodunda,anlatım süresi kaç dakikayı aşmayacak uzunlukta olmasına dikkat edilmelidir?
a)15-20 dakika
b)35-40 dakika
a
17)tüm bilgilerin yalnızca öğretmen tarafından verilmesi yerine ,zaman zaman cümleler yarıda bırakılarak öğrencilerin tamamlaması istenebilir.düşünceler bir soru veya problem şekline sokularak öğrencinin ilgi ve merakının arttırıldığı bu yönteme ne ad verilir?
a)etkileşimli anlatım yöntemi
b)karşılıklı anlatım metodu
a
18)soru cevap yönteminin diğer adı nedir?
a)Sokrates yöntemi ve bulduru yöntemi
b)Aristo yöntemi ve sunum yöntemi
a
19)soru cevap yöntemi eski kaynaklarımızda hangi adla anılır?
a)istecevap
b)isticvap
b dir heralde a şıkkı biraz uydurulmuş gibi geldi
20) Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde yöntem seçimini etkileyen başlıca faktörlerden biri değildir?(çıkmış soru)
a)Öğrencinin özellikleri
b)Velilerin özellikleri
a
21) “İnsan kişiliği, doğuştan getirdiği özelliklerin çevre ile girilen
etkileşimi sonucu geliştirilir ve yenilerinin eklenmesiyle
şekillenir. Herkesin boyu, ağırlığı, saç ve göz rengi, zekâsı ve
toplumsal özellikleri farklıdır; biri diğeri ile aynı değildir. Bu
farklılaşma, kişinin bedensel, zihinsel, duygusal, toplumsal,
ahlâkî ve dinî özelliklerinde de görülür.”
Yukarıdaki bilgiler, din eğitim ve öğretim ilkelerinden hangisiyle
doğrudan ilgilidir?(çıkmış soru)
a)Bireysellik
b)Bütünlük
a mı
22) Aşağıdakilerden hangisi, soru-cevap yönteminin üstünlüklerinden biri değildir?(çıkmış soru)
a)Bilişsel olarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması
b)Birçok bilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkân vermesi
b
23) Aşağıdakilerden hangisi anlatım yönteminin eş anlamlısı olarak kullanılır?(çıkmış soru)
a)İsticvab yöntemi
b)Takrir yöntemi
b
24) Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde hiç ihtiyaç duyulmayabilecek veya en az ihtiyaç duyulabilecek öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru)
a)Anlatım yöntemi
b)Soru-cevap yöntemi
a