Tekil Mesaj gösterimi
Alt 29 Nisan 2014, 07:01   Mesaj No:2

Fatıma-i Zehra

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Fatıma-i Zehra isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36712
Üyelik T.: 22 Aralık 2013
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Mesaj: 844
Konular: 67
Beğenildi:27
Beğendi:1
Takdirleri:60
Takdir Et:
Standart Cevap: Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü



Tefsir tarihi ve usulü 6.ünite soruları

1.Asağıdakilerden hangisi klasik tefsîr ekollerinden biri değildir?

a)Mezhebî tefsîr ekolleri (Mutezilî, Şîî, Hâricî ekoller)
b)bilimsel tefsîr ekolü
c)Fıkhî tefsîr ekolü
d)İşârî Tefsîr ekolü.

I.bilimsel tefsîr ekolü
II.İşârî Tefsîr ekolü
III.İctimâî tefsîr ekolü
IV.Mezhebî tefsîr ekolleri
2.Hangisi veya hangileri çağdaş tefsîr ekollerinden biri değildir?
a)Yalnız I
b) I ve II
c)III ve IV
d) II ve IV

3.Mezheplerin, kendi doktrinlerinin ve görüşlerinin doğruluğunu ispat etmek için başvurdukları yöntem aşağıdakilerden hangisidir?

a) Vahiy
b) icma
c)Kur’an ve Sünnet
d)Sahabe kavli

4.Mutezilî Tefsîr Ekolünün kurucusu kimdir?

a)Hasan Basri
b)Amr b. Ubeyd
c)Şerif Murtezâ
d)Vâsıl b. Ata

5.Mutezilî Tefsîr Ekolü hangi dönemde gelisme gösterdi?

a)Abbasi dönemi
b)Tabiun dönemi
c) Emevi dönemi
d)Sahabe dönemi

6.Mutezile, düşünce sistemi kaç prensip üzerine kurmuştur?
a)2
b)4
c)7
d)5

7.Mutezile, Kur’ân tefsîrini özellikle hangi prensipler üzerine temellendirmiştir?

a)tevhid ve adalet
b)esitlik ve özgürlük
c) hakk ve batıl
d) iyilik ve kötülük

8.Mutezile ekolünün konusunu çoğunlukla ne ile ilgili âyetler olusturmaktadır?

a)ibadet
b)itikat
c)sevap
d)günah

9.Asağıdakilerden hangisi Mutezile ekolünün Kur’ân tefsîri yazan müfessirlerinden biri değildir?

a)Ebû Müslim el-Isfahânî,Câmiü’t-Te’vîl li Muhkemi’t-Tenzîl
b)Kâdî Abdulcebbâr, Tenzîhu’l-Kur’ân ani’l-Metâ’in
c)Ebû Cafer et-Tûsî, et-Tibyân fi Tefsîri’l-Kur’ân
d)Şerif Murtezâ, Ğureru’l-Fevâid ve Dureru’l-Kalâid
e)Zemahşerî, el-Keşşâf an Hakâiki’t-Tenzîl.

10.Şîa'nın kelime anlamı asağıdakilerden hangisidir ?

a)taraftar
b)yandaş
c)karşı
d)muhalefet

I.İsna aşeriyye
II.Caferiyye
III.İmâmiyye
11.Tefsîr bağlamında Şîa’nın büyük bir çoğunluğunu temsil edenlerin anıldığı isim yukarıdakilerden hangisi veya hangileridir ?

a)II V III
b)Yalnız III
c)Yalnız II
d)hepsi

12.Asağıdakilerden hangisi İmâmiyye Mezhebî'nin görüslerine uymaz?

a)Hz.Peygamberin hayatında iken, kendisinden sonra halifeliğe (imâmet) Hz.Ali’nin geçmesini açıkça beyan ettiğine; Ali’den sonra da hilafetin onun çocuklarına geçmesi gerektiğine inanırlar.

b)Hz. Ali’den sonra on iki imâmın halife, 12. imâm Muhammed Mehdî’nin de kayıb ve beklenen imâm olduğuna inanırlar.

c)İmâmın ümmetin en faziletlisi, en bilgini, en ahlaklısı ve en soylusu olması gerekmez.

d)İmamlar,peygamberler gibi masum olmaları lazımdır.

13.Asağıdakilerden hangisi İmâmiye Şîasının tefsîrlerinden biri değildir?

a)Zemahşerî, el-Keşşâf an Hakâiki’t-Tenzîl
b)El-Kummî, Tefsîru’l-Kummî
c)Ebû Cafer et-Tûsî, et-Tibyân fi Tefsîri’l-Kur’ân
d)Tabressi,Mecmeu’l-Beyan fi Tefsîri’l-Kur’ân
e)Tabatabai, el-Mizan fi Tefsîri’l-Kur’ân.

14. Tasavvufun felsefileşmesi ve nazarî bir sistem haline getirilmesinin ilk temsilcisi kimdir?

a)Sülemi
b)Sehl et-Tüsteri
c)Muhyiddin İbn Arabi
d)Kuşeyri

15.Asağıdakilerden hangisi Hâricîlerin savunduğu görüşlerden biri değildir?

a)Hüküm, Allah’a aittir.
b)Her mümin itikâdî ve amelî konularda yükümlülüklerini yerine getirmeli, yasaklardan da kaçınmalıdır; böyle yapmayan bir şahıs, dinden çıkmış kabul edilir.
c)Hz. Ali ve hakem olayına razı olan kişiler kafirdir.
d) Allah’ın hükmüyle hükmetmeyen zâlim sultana başkaldırmak farzdır.

16.Asağıdakilerden hangisi İşârî tefsîrin kabul görmesi için müfessirlerin ileri sürdüğü şartlardan biri değildir?

a)Bâtınî anlamın doğruluğunu teyid eden aklî veya naklî bir delilin bulunması.
b)Zâhirî mana olmaksızın sadece bâtınî mananın kastedildiğinin iddia edilmesi gerekmektedir.
c)Bâtınî anlamın, zâhirî anlama ters düşmemesi.
d)Bâtınî manaya aykırı dini veya akli bir delilin bulunmaması.

17.Fıkhî tefsîrler, yapısı itibariyle kaç kısma ayrılmaktadır?

a)2
b)4
c)5
d)3

18.Tefsîr ilminin genel yorumlama yöntemlerinin (dirâyet ve rivâyet) ve klasik tefsîr ekollerinin dışında ,Kur’ân âyetlerinin belli bir kısmıyla alakalı özel açıklama biçimlerine sahip yeni ekoller kaçıncı yüzyıldan sonra ortaya çıkmıştır?

a)18
b)20
c)19
d)16

19.Konulu tefsîr yönteminin pratik düzeyde yapılışı hangi zamandadır?

a)Hz. Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) zamanı
b)Tabiun zamanı
c)Sahabe zamanı
d)emeviler zamanı

20.Konulu tefsîr yöntemi, temelde kaç kısma ayrılmaktadır?

a)5
b)3
c)2
d)4

21.Asağıdakilerden hangisi konulu tefsîr yönteminin gelişmesinde etkili değildir?

a)Kur’ân’ın temel amacıyla uygunluk
b)Müfessire bütüncül bir yaklaşımı kazandırması
c)Çağdaş problemlerle ilgilenmemesi
d) İslâm davetçisine yardımcı olması
e)Oryantalistlerin Kur’ân hakkındaki iddialarına cevap vermesi

22.İctimâî tefsîr ekolünün ilk çıktığı yer neresidir?

a)Bağdat
b)Kufe
c)Fustat
d)Mısır


soruların cevaplarını herkes çözdükten sonra vereceğim insaallah. cevapları buraya yazıp yazmamakta özgürsünüz.ama bitirdiğinizi haber verin ona göre cevapları vereyim. kolay gelsin
Alıntı ile Cevapla