İSLAM HUKUKUNA GİRİŞ
1. Aşağıdakilerden hangisi fıkhın tanımında geçen “tafsili deliller” terimini en ivi şekilde açıklar?
A) Kati olmayan deliller
B) Her hükmün dayandığı özel delil
C) Sadece kitap ve sünnet
D) Külli kaideler
E) Yöntemler
2. Câhiliye örf-âdet hukuku içinde İslam'ın ilkeleri ile tamamen uyumlu olan; bundan dolayı kural ve kurumların İslam Hukukunda aynen benimsenip devam ettirilmesine ne
ad verilir?
A) idâme
B) Islâh
C) isbât
D) ibkâ
E) ilğâ
I.emredici kurallar getirir.
II. tecviz edici kurallar getirir.
III. Tavsiye edici kurallar getirir.
3.Yukarıdaki konuların hangilerinde fıkıh ile hukuk birbirinden ayrılmaktadır?
A)YalnızI
B)Yalnızlll
C)I ve II
D)I ve III
E)I, II ve III
4.İslam hukukunun “ilahi iradeye dayalı” olmasının anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tüm kuralları değişmezdir.
B) Sadece Kitap ve sünnette açıkça yer alan kurallara dayanır.
C) Nassen veya delaleten vahye dayanır.
D) Teokratik bir hukuktur.
E) Kanonik bir hukuktur.
5. Aşağıdakilerden hangisi Cahiliye hukukunun yapısı veya özellikleri arasında ver almaz?
A) Hukuk, örf-âdete dayanmaktaydı.
B) Yazılı bir hukuk sistemleri vardı.
C) Mehirsiz evlenme ve mübadele usulü evlenme vardı.
D) Bir erkek istediği kadar kadınla evlenebiliyordu.
E) Örf adet hukukuna uymayanların cezası sosyal nitelikliydi.
6.Şer’i hukukun boş bıraktığı alanlarda genelde hükümdarın iradesiyle ortaya konan ve pozitif hukuk kuralı hüviyeti kazanan hukuk aşağıdakilerden hangisidir?
A)Adet hukuku
B)Siyâsi hukuk
C)Örfi hukuk
D)Medeni hukuk
E)Tecrübi hukuk
7.Nasların akılla anlaşılabilir illetlere dayandığını ve insanların maslahatını gerçekleştirmeyi hedeflediğini düşünenler hangi isimle nitelendirilmektedirler?
A)Hadis ehli
B)İçtihat ehli
C)Zahiriler
D)Rey ehli
E)Hariciler
8.Aşağıdaki kaynaklardan hangisi mahkemelerde el kitabı olarak kullanılmıştır?
A) Mültekal-ebhur
B) Es-siyerıTs-sağir
C) BedaiıTs-sanai
D) Mebsut
E) İnaye
9. Hukuki istikrar ihtiyacı gerekçesiyle belli bir kitabın takip edilmesini öneren ilk kişi kimdir?
A) Ebu Yusuf
B) İbn Haldun
C) ibn Mukaffa
D) Haşan el-Basri
E) Ahmed b. Hanbel
10 Fıkıh tarihinin dönemleri tasnifinde “tedvin dönemi” ile kastedilen dönem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sahabe dönemi
B) Tabiun dönemi
C) Emeviler dönemi
D) Abbasiler dönemi
E) Müçtehid imamlar dönemi
11.Aşağıdakilerden hangisi Sünni ekollerden biri değildir?
A)Sevri
B)İbâzi
C)Evzai
D)Taberi
E)Zahiri
12.Yaşadığı bölgeyi değiştirdikten sonra birçok görüşünü değiştiren bundan dolayı da görüşleri mezhep-i kadîm ve mezheb-i cedîd şeklinde ayırıma tabi tutulan mezhep imamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Malik
B) Taberi
C) Davud el-İsfahani
D) Ahmed b. Hanbel
E) Şafii
13. Eskiden olduğu gibi günümüzde de Kuzey Afrika ülkelerinin çoğunun amel ettiği mezhep aşağıdakilerden hangisidir?
A)Şafii
B)İbâzi
C)Hanbeii
D)Maliki
E)Zeydi
14. Aşağıdakilerden hangisi Ebu Hanife’ye ait bir eser değildir?
A) Risale fi’s-salat
B) El-fıkhul-ekber
C) El-Vasıyye
D) Risale ilâ Osman el-Betti
E) El-Alim ve’l-müteallim
15. “El-Müdevvene” olarak ün kazanmış fıkıh eseri hangi mezhebe aittir?
A) Hanefi
B) Zahiri
C) Zeydi
D) Maliki
E) Hanbeii
16.Fıkıh usulünde diğer adı en-nefyul-asliolan delil aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şeru men kablenâ
B) Sedd-i zerî’a
C) Istıslâh
D) Örf
E) Istıshâb
17. Aşağıdakilerden hangisi illette bulunması gereken özelliklerden biri değildir?
A) Açık olması
B) Belirli olması
C) Mansus olması
D) İstikrarlı olması
E) Geçişli olması
18. Aşağıdaki İslam hukukunun kaynaklarından hangisi bir yöntem değildir?
A) Sahabi kavli
B) Kıyas
C) İstihsan
D) Istıslah
E) Sedd-i zeria
19. Kesin bilginin altında Hm-i turna nine ifade eden sünnet çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Mütevâtir
B) Zayıf
C) Ahad
D) Mürsel
E) Meşhur
20. Kuvvet açısından deliller arasında bir sıralama yapılacak olsa usulcülere göre en kuvvetli delil aşağıdakilerden hangisidir?
A) İcmâ
B) Kitap
C) Sünnet
D) Kıyas
E) Sahabi kavli
CEVAPLAR
- B
- D
- B
- C
- B
- C
- D
- A
- C
- E
- B
- E
- D
- A
- D
- E
- C
- A
- E
- A
bu hizmet
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar