Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03 Mayıs 2014, 02:02   Mesaj No:7

Fatıma-i Zehra

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Fatıma-i Zehra isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36712
Üyelik T.: 22 Aralık 2013
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Mesaj: 844
Konular: 67
Beğenildi:27
Beğendi:1
Takdirleri:60
Takdir Et:
Standart Cevap: Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü

Tefsir tarihi ve usulü 10. ünite soruları



1.Tarihselcilik kavramının kullanımına Batı’da ilk kez kaçıncı yüzyıldaa rastlanmaktadır ?

a)18
b)17
c)16
d)15

2.Tarihselcilik kavramının bir terim olarak hüsnükabul görmesi Batı’da ilk kez kaçıncı yüzyıla rastlamaktadır ?

a)18.yüzyıldan sonra
b)17.yüzyıldan sonra
c)16.yüzyıldan sonra
d)15.yüzyıldan sonra

3.Aşağıdakilerden hangisi epistemolojik ve metodolojik açıdan beşeri bilimlerin de tabiat bilimleri kadar özgür olması gerektiğini savunan düşünürdür?

a)Wilhelm Dilthey
b)Joseph Sehacht
c)Vico
d)Nöldeke

4.Aşağıdakilerden hangisi saf akıl diye savunulan tabiatçı bir aklın olamayacağını savunan düşünürdür?

a)Wilhelm Dilthey
b)Vico
c)Nöldeke
d)Joseph Sehacht

5.Doğa bilimleri ve beşeri bilimler arasındaki farkı aşağıdakilerden hangisi açıklar?

a)Doğa bilimleri olayları “açıklamakta”,beşerî bilimlerse “anlamakta”dır.
b)Doğa bilimleri olayları “anlamakta”,beşerî bilimlerse “açıklamakta”dır.
c)Doğa bilimleri olayları “anlatmakta”,beşerî bilimlerse “anlamakta”dır.
d)Doğa bilimleri olayları “anlamakta”,beşerî bilimlerse “anlatmakta”dır.

6.Kur’ân vahyinin tarihsel olduğunu geçmişte ilk defa iddia eden fırka aşağıdakilerden hangisidir?

a)Mu’tezile
b)Yeseviye
c)Mevleviye
d)Berahime

I.Kur’an arap diliyle indirilmiştir.Arap diliyle inen bir kitabın arap olmayanlar hüccet olması beklenemez.
II.Her peygamberin kendi kavminin diliyle gönderilmiştir.Muhammed peygamberinde Araplardan başka kavmi olmadığına göre Kur’an yalnızca Araplara gönderilmiş olmalıdır.
7.Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri Hz.peygamberin (sallallahu aleyhi ve sellem) mesajı evrensel değildir diyen Ebu İsa İshak b. Yahya dayandığı sebeplerdir?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II

Kur’an kıssalarında önemli olanın lafızlar değil manalar olduğunu;dolayısıyla manayı yansıttığı sürece lafızlarda birbirinden farklı ifadelerin kullanılabileceğini söylerler.
8.Yukarıdaki görüş hangi düşünürlerin Kur’an kıssaları hakkındaki düşüncelerini anlatmaktadır?

a)Tarihselci düşünürler
b)Modernist düşünürler

9.Kıssalar çerçevesinde Kur’an ayetlerini tarihsel metinler olarak değerlendiren ilk sistematik çalışma ............... 'ın ................. adlı eseridir.

10.Günümüz İslam dünyasında tarihselci bakışa kaç yaklaşım vardır?

a)4
b)5
c)3
d)2

11.Semantik kelimesi kök olarak nereden gelmektedir?

a)Grekçe
b)Latince
c)İngilizce
d)Fransızca


12.Kelimelerin kendi dönemleri içerisindeki kullanımlarına........... ile ulaşılır.


13.Kelimelerin gelişen tarihsel süreçteki kazanımlarına ya da kayıplarına ................ ile ulaşılır.


I.Kur’an’da Allah
II.İnsan İslam Düşüncesinde İman Kavramı
III.Kur’an’da İman
14.Yukarıdakilerden hangisi semantik ilmini başarıyla kullanan Japon bilim adamı Toshihiku İzutsu'ya aittir ?

a) Yalnız I
b) I ve III
c) Yalnız II
d) I ve II

15.canlı varlıkların birbirleri arasında bildirişim amacıyla kullandıkları her tür işaret sistemini ele alan ilime ................ denir.


16.Kur’an’ın mucizevisüpersentetik bir dil örgüsü olduğunubu sebeple muhatabın Kur’an bütüncüllüğü içerisinde şık durmayan bir anlamı nasslara yükleyemeyeceğini ifade eden meşhur dilbilimci kimdir?

a)Muhammed Arkoun
b)Abdulkahir el-Cürcani
c)Hasan Hanefi
d)Nasr Hamid Ebu Zeyd

17.Hıristiyan ilahiyatında Kutsal Kitabın yorumlanması sürecine ........... denir.

I.Wilhelm Dilthey- felsefi hermenötik
II.Heidegger- varoluşçu hermenötik
III.Gadamer-yöntembilimsel hermenötik
IV.Habermas ve Apel-eleştirel/aşkın hermenötik
V.Betti ve Hirsch-nesnel yorumsamacılık hermenötiği
18.Yukarıdaki yazar eser eslestirmesinden hangi ikili ters verilmistir?

a)II ve IV
b)I ve III
c)IV ve V
d)II ve III

19.Fazlurrahman’a göre İslam dünyasındaki en ciddi mesele nedir?

a)Eğitim
b)Sağlık
c)Din
d)Hukuk

20.Fazlurrahman’a göre hangi asırda İslam dünyasında modernleşme başlamıştır?

a)20.yy
b)18.yy
c)19.yy
d)17.yy

21.Fazlurrahman’ın eleştirilen yönlerinden biri değildir?

a)geleneği eleştirirken rahat davranıp batı karşısında aynı cesareti gösterememesi
b)kullandığı kavramların önemli bir kısmının İslam dünyasına yabancı olması
c)içtihat anlayışında geleneksel anlayıştan farklı olarak Kur’an’ın tarihsel arka planı dikkate alması
d)sünnetin işlevselliği konusunda geleneksel algıların görüşlerini savunması.

22.Hasan Hanefi’ye göre Kur’an metni kaç kategoriye sahiptir?

a)4
b)5
c)6
d)7

I.Fazlurrahman
II.Muhammed Arkoun
III.Hasan Hanefi
IV.Nasr Hamid Ebu Zeyd
23.Yukarıdakilerden hangileri islam dünyasındaki modernist düşünürlerdendir?

a) I,III,IV
b) II,III,IV
c) I,II,III,IV
d) I,II,III


24.Matbu Kur’an tercümelerinin ilk basımları ne zamandır?

a)Tanzimat fermanından sonra
b)Tanzimat fermanından önce
c) Islâhat Fermânından önce
d) Islâhat Fermânınından sonra


25.Ömer Rıza Doğrul’un meali hangisidir ?

a)Hak Dini Kur’an Dili Meali (1930’lu yıllar)
b)Tanrı Buyruğu (iki cilt 1947)
c)Kur’an-ı Hakim ve Meal-i Kerim( 3 cilt /1953)

26.Aşağıdakilerden hangisi "Tanrı Buyruğu" adlı mealin genel özelliklerinden biri değildir?

a)Doğu Batı kaynaklarını ayırt etmeksizin taramak suretiyle kırk yılda tamamlanmıştır.
b)Harfi tercüme yerine tefsiri tercümeyi esas alır
c)Akıcı ve anlaşılır bir Türkçe kullanılır
d)Sureler hakkında kısa bilgiler verir.
e)Ayetler arsındaki bütünlüğe özen göstermez.


27.Aşağıdakilerden hangisi mealci söylemlerin toplumda kabul görmesine yol açan sebeplerden biri değildir?

a)İslam dünyasının Kur’an’a olan ilgilerinin artmasıyla
b)geleneksel anlayışların Kur’an’ın zengin anlam dünyasına ulaşılmasında bir engel işlevi görmeye başlaması
c)siyasi ve mezhebi kaygıların dinin önüne geçmesi
d)taklitçiliğin Müslüman toplumları etkilemesi
d)Kur’an’la ilişki kurmada arap dilinin Arapça bilmeyen kitleler açısından bir problem olarak öne çıkması.

28.Mealcilik hareketinin diğer ismi .......... dır.

29.Mealcilik hareketinin etki alanı................. ile güç kazanmıştır.


I.Muhammed Esed – Kur’an Mesajı
II.Mustafa İslamoğlu – Hayat Kitabı Kur’an
III.İhsan Eliaçık- Yaşayan Kur’an
30.Yukarıda verilen meal –tefsir sahasında Türkiye’de neşredilmiş eserlerin en önemlileri hangileridir ?

a) I v II
b) I v III
c) II v III
d) I,II,III

31.Kur’an’ı nüzul sırasına göre yorumlayan tefsirlerin en önemlilerinin ilki .......................... adlı eserdir.



CEVAPLAR
1.b
2.a
3.c
4.a
5.a
6.d
7.c
8.a
9.Halefullah’ın ‘’Kur’an’da Öyküleme Sanatı’’
10.c
11.a
12.eşsüremli(senkronik) inceleme
13.artsüremli(diyakronik) inceleme
14.d
15.Semiyotik ilmi
16.b
17.Teolojik hermenötik
18.b
19.a
20.c
21.d
22.d
23.c
24.a
25.b
26.e
27.a
28.Kur’ancılık
29.1979’daki İran devrimi
30.d
31. Muhammed İzzet Derveze, et_Tefsiru’l-Hadis

Alıntı ile Cevapla