Tekil Mesaj gösterimi
Alt 11 Mayıs 2014, 22:14   Mesaj No:7

Fatıma-i Zehra

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Fatıma-i Zehra isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36712
Üyelik T.: 22 Aralık 2013
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Mesaj: 844
Konular: 67
Beğenildi:28
Beğendi:1
Takdirleri:60
Takdir Et:
Standart Cevap: Hadis tarihi ve usulü soru-cevap bölümü

1.Hz. Peygamberin, Medîne’ye hicret ettikten sonra yaptığı ilk iş ne olmuştur ?

mescidi nebeviyi açmak.

2.İslâmın ilk zamanlarında belli bir gizlilik içerisinde yürütülen Müslümanları eğitme faaliyetinde önemli buluşma noktası kabul edilen yer neresidir ?

darul erkam

3.İslâmın ilk kurumsal binası ve ilk örgün eğitim kurumu nedir ?

mescidi nebevi

4.Hz. Peygamber, ilim meclislerini haftanın çeşitli günlerine yayardı.bu onun hangi özelliğini gösterir ?

onun günümüzde eğitimde süreklilik veya sürekli eğitim diye ifade edilen bir yaygın eğitim politikası izlediğini gösterir.

5.İslâm dünyasında ilk muallim kimdir?

Hz. Peygamber

6.Hz. Peygamber’in öğretimi, hangi öğretme faaliyetini içerir ?

hadis öğretme faaliyetini

7.“Resûlüllah’ın meclislerini komşumla nöbetleşe takip ederdik. Bir gün o giderdi, bir gün de ben. Ben gittiğim zaman o günün vahiy ve diğer konularla ilgili haberlerini ona getirirdim; o da gittiğinde bana getirirdi.” (Buhârî,İlim, 27) bunu rivayet eden sahabi kimdir ?

Hz. Ömer (r.a)

8.Sahâbenin Hadis Öğrenme Metodu kaça ayrılır ? açıklayınız.9.Sahâbe döneminde hadis öğrenim ve öğretimi hangi yöntemle yapılıyordu ? (bencede bilessin bu iki soru sevda )

nöbetleşe takip yapıyorlar
öğrendiklerini kendi aralarında müzakere yani tekrar ediyorlar.
iyice anlayıp hafızalarına yerleştiriyorlar


şifâhî usulle

hadisler ezberleniyordu.
ezberlenen hadisler müzâkere yoluyla korunup hâfızada kalıcı hale getiriliyordu.
Abdullah b. Amr gibi bazı sahâbîler, Resûlüllah’ın izniyle hadis yazdılar.
ama yazılanlar yine ezberlemeyi kolaylaştırmaya yöneliktir.


10.Tâbiûn ve Etbâu’t-tâbiûn Dönemi ne zaman başlar ?

Hz. Peygamber’in vefatıyla


11."İbn Şihâb ez-Zührî gibi muhaddisler öncülüğünde dağınık vaziyetten kurtularak toplanıp tedvin edilmiştir." bu hangi dönemde olmustur ?

Tâbiûn ve Etbâu’t-tâbiûn Dönemi

12.Tâbiûn ve Etbâu’t-tâbiûn Döneminin özellikleri nelerdir ?

1.İbn Şihâb ez-Zührî gibi muhaddisler öncülüğünde dağınık vaziyetten kurtularak toplanıp tedvin edilmiştir.
2.muhaddisler, râvîlerin cerh-ta’dîline ağırlık vermiş,rivâyetlerin illetlerini tesbite yönelik çalışmaları yoğunlaştırmış.
3.bu illetlere göre hadisleri kısımlara ayırmış ve her kısmın hükmünü açıklayan kurallar ortaya koymuşlardır.


13."Hicrî 150’li yıllardan itibaren daha önce tedvin edilen hadisler konularına göre tasnîf edilmeye başlamıştır. " bunun ilk örneğini kim verdi,eserinin adı nedir ?

mamer b .raşid eseri el cami

14.Suffe nedir ?

Suffe, aslında yoksul sahâbîlerin barınması için mescidin inşası esnasında Hz. Peygamber tarafından yaptırılan bir barınaktır. Fakat orada kalanlar, vakitlerini Resûlüllah’ı dinleyip ondan İslâm’ın esaslarına ilişkin bilgiler öğrenerek geçirmeleri sebebiyle zamanla yatılı bir eğitim kurumu haline dönüşmüştür.

15.En fazla hadis rivâyet eden sahâbî kim?

ebu hureyre (r.a)

16.İslâm ilim tarihinde Şâm denilince akla ilk gelen kisi kimdir ?

imâmu Ehl-i Şâm (Şamlı’ların İmamı) ünvanı veel-Evzâî nisbesiyle meşhur Abdurrahman b. Amr dır.

17.Kûfe’nin bir ilim merkezi olarak tanınmasında büyük paya sahip iki kisi kimdir ?

Hz. Ali ve İbn Mes’ûd

18.Bağdât ne zaman kuruldu ?
Abbâsîler’in hilâfeti ele geçirmelerinden sonra kuruldu

19.Dârulhadîslrin (Hadis evi) ilki kim tarafından nerede atıldı ?

Nûreddin Mahmud Zengî , Dımaşk’ta (bugünkü Şam’da) ,darülhadisin adı :Dâru’l-hadîsi’n-Nûriyye ( Selçuklu dönemi ) İbn Asâkir adına yaptırılmıştır.Kurucusunun adını taşır.

20.Evliyâ Çelebinin eserinin adı ?

Seyahatnâme

21.Osmanlıda medreselere yönelik köklü ıslahat kim zamanında başlamış ? yeniden yapılandırılan eğitim kurumlarına ne denmiştir ?

Şeyhulislâm Mustafa Hayri ,,Dâru’l-Hilâfeti’l-Aliyye Merdeseleri


22."Hadis öğrenme ve öğretme âdâbı, öğrenen (öğrenci) ve öğreten (hoca)açısından iki başlıkta ele alınabilir." buna göre

a)Öğrencinin Uyması Gerekenler nelerdir ?

1. İhlâs ve İyi Niyet
2. Öğrendiğiyle Amel Etme
3. Hadisi Ehlinden Almaya Çalışmak
4. Hocaya Saygı Göstermek
5. Arkadaşlarıyla Bilgi Paylaşmak
6. İlmî ve Tedricî Bir Metod Takip Etmek
7. Hadis Usûlüne Önem Vermek


b)Hocanın uyması gerekenler nelerdir ?


1. İhlâs ve İyi Niyet
2. Üstün ahlâka sahip olmak
3. Hocalık Ehliyetine Riâyet
4. Bunama Halinde Hocalığı Bırakmak
5. Kendisinden Üstün Olanlara Öncelik Vermek
6. Hadise Saygı ve Hadis Meclisine Özen Göstermek
7. Eser Yazmak ve Bilimsel Faaliyette Bulunmak



Alıntı ile Cevapla