Tekil Mesaj gösterimi
Alt 01 Eylül 2008, 13:34   Mesaj No:5

Belgin

Medineweb Emekdarı
Belgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Belgin isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 7
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:43
Mesaj: 1.277
Konular: 640
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cvp: çocuklarda din eğitimi nasıl olmalıdır?

Dini Eğitim
Eğitim denilen şey, bir düzüne ezberlemece ve taklitten ibaret değildir, eğitim, insandaki potansiyel yetenekleri ortaya çıkaran, onlara hayat veren bir araçtır.
Potansiyel yetenekleri ortaya çıkarmak Dini Eğitimin anlamı potansiyel yeteneklerin ortaya çıkmasıdır, dolayısıyla eğitmenin en büyük görevi bu yetenekleri keşfedip ortaya çıkarmak için gerekli ortamı hazırlamak ve korumaktır. Eğitim denilen şey, bir düzüne ezberlemece ve taklitten ibaret değildir, eğitim, insandaki potansiyel yetenekleri ortaya çıkaran, onlara hayat veren bir araçtır. Dolayısıyla bu şekilde sonuçlanmayan bir eyleme eğitim diyemeyiz.
Dini eğitimin başta gelen önemli yöntemlerinden birisi, ezberletmek üzerinde durmak yerine, ilahi fıtratın uyanmasını sağlamaya çalışmaktır.Yaş Faktörünü Göz Önünde Bulundurmak Gençliğimizde anladığımız birçok şeyi çocukken anlamıyorduk, birçok soyut kavram ancak büyük yaşta anlaşılabilir, dolayısıyla bu kavramları çocuklara anlatmak zararlı olabileceği gibi faydasız bir eylemdir. Tahoma,sans-serif]Çocukluk döneminin belli bir aşamasından sonra, yani yaklaşık yedi, on iki yaş arasında, çocuk, Merak dönemini yaşıyor ve bu dönemde “nedensellik” kavramı gibi birtakım kavramları daha iyi anlıyor. Bu dönem eğitmen için altın fırsatlardan birisidir, eğitmen bu fırsatı değerlendirerek çocukla Allah arasındaki bağı, çocuk diliyle ona anlatabilir
Şunun bilmeliyiz ki çocukluk dönemindeki dine bağlılık, o yaşa uygun bilinçle birlikte olmadığı sürece, gençlik dönemine gelindiğinde o dönin kendine has tereddütlerine kapılıp, inançsızlık veya gençlik isyanına dönüşebilir. Dini Eğitim Ve AlışkanlıklarDini eğitimde yaş faktörü, kişideki eğitim kabiliyeti ve benzer faktörler her zaman göz önünde bulundurulmalıdır ama bunun anlamı da, daha sonra öğretilecek olan kavramlarla tamamen kopuk olmak değildir. Çocuklardaki fiziki kabiliyetler onlardaki dini sevgiyle birleştiğinde çocukluk dönemi içinde bazı dini vecibeleri eksik de olsa yerine getirmelerine olanak sağlıyor. Bu da, daha sonra, zamanı geldiğinde, bu vecibelerin alışkanlık haline gelmesini kolaylaştırıyor ve bu zorluğu ortadan kaldırıyor. Bu nedenle yedi yaşında çocuklarımızı namaza özendirmek rivayetlerce emredilmiştir.
Çocuğun Beyin Gelişimini Göz Önünde Bulundurmak Eğitimin en önemli amacı çocuktaki ilahi fıtratı yeşertmektir, bu bağlamda eğitim yalnızca eğitilen kişiyi gerekli kavramlarla tanıştıran bir aracı araçtır, bu araç çocuktaki yeteneklerin ortaya çıkmasına sebep olduğu sürece değerlidir, ama, yanlış yöntem, aşırı eğitim ve eğitimi amaç bilmek gibi herhangi bir sebepte dolayı başta söylediğimiz fıtratın yeşermesi ihmal edilirse eğitim negatifleşir. Böyle bir eğitimin yol açtığı şeylerden birisi eğitilen kişinin akli gelişiminin önlenmesidir. Şehit Mutahhari şöyle diyor: “kişi ve toplumdaki fikri ve akli kişiliğin yükselmesi yani olayları yorumlama yeteneğinin gelişmesi en önemli meselelerden birisidir”. Dini Eğitim Ve Örnekler. Çocuklar, sosyal hayata attıkları ilk adımlarla beraber kendilerine örnekler ararlar, çocuklar, özellikle gençler kendilerine örnek teşkil edecek bir kişi arar ona benzemek isterler, bu, insanda var olan doğal bir durumdur. İnsan örneğe ihtiyaç duyar, belki de ahzab suresinin 33. Ayeti bu gerçeği anlatıyor. “Sizin için Resulullahta güzel örnek vardır”. İnsanın ilk örnek aldığı kişi anne babası ve daha sonra da öğretmenleridir, bir öğrenci öğretmeninden duymadan önce onun davranışlarından öğrenir, onun ağzından çıkandan önce onun yaptıklarına bakar ve bu ikisini birbiriyle karşılaştırır
__________________
Her insan hata eder. Hata işleyenlerin en hayırlıları tevbe edenlerdir.
Tirmizî, Kıyâme, 49; İbn Mâce, Zühd, 30.

Alıntı ile Cevapla