Konu Başlıkları: Darul erkam Vesuffa
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 20 Temmuz 2014, 00:58   Mesaj No:2

İslaminesil

Medineweb Emekdarı
İslaminesil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:İslaminesil isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 40187
Üyelik T.: 20 Mart 2014
Arkadaşları:0
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Wan
Yaş:42
Mesaj: 2.708
Konular: 316
Beğenildi:1428
Beğendi:590
Takdirleri:598
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Darul erkam Vesuffa

Eller vardır; yapıp edebilmek, edip eyleyebilmek için. Eller vardır; emeği yansıtan, dualar için semaya açılan. Evler vardır; içerisinde İslam’ın anlatıldığı, Allah’ın anıldığı. Evler vardır; Hz. Peygamber’in ahlakının yaşandığı ve yaşatılmaya çalışıldığı. Eller emeği sembolize eder. Eller duaya, elden gelen yapıldıktan sonra açılır. Evler ise İslam’ın yaşanmasında ve yaşatılmasında müthiş birer imkandır. Evler bir okul olursa, oradan yetişenler topluma yön verir.
‘Oku’ emri ilahisi ile başlayan ilahı mesaj eğitime büyük önem vermiştir. Kur’an’da, iman eden kişinin şahsiyetini şekillendiren İslami eğitimin en zor şartlar altında dahi sürdürülmesi gerektiğine dair örnekliklerin olduğunu görürüz. Kur’an Hz. Musa ve kardeşine Mısır’da içerisinde namazın kılındığı evler edinmeleri gerektiğini söyler.

Daru’l Erkam ve Ashabı Suffe, Hz. Peygamber’in İslam’ın öğrenilmesinde kullandığı iki okulun ismidir. İslam’ın öğrenimi Mekke’de Daru’l Erkam’la, Medine’de Ashabı Suffe ismiyle mekanlaşmış ve yaygınlaşmıştır. Hz. Peygamber’in öğretmenliğinde yapılan bu eğitim mekanları İslam’ın Mekke’de hayat bulmasında, Medine’den diğer bölge ve diyarlara yayılışında büyük rol oynamışlardır.

16 yaşlarında evli bir sahabi olan Erkam bin Ebi’l Erkam Peygamber Efendimize “Evim evinizdir” diyerek evini İslamî eğitimin mekanı kılmıştır. Daru’l Erkam, ev nasıl bir imkan sağlar sorusuna verilmiş müthiş bir cevaptır. İmkanların tükendiği ya da zorlaştığı bir zamanda evler nasıl kullanılır sorusuna cevap verir. Daru’l Erkam’da davetin güzide muhatapları vahyin eğitiminden geçiriliyorlardı. Mekke’deki çıkar odaklarını rahatsız eden ayetler, bu mekanlarda yürekten yüreğe aktarılıyor, hayata taşınıyordu. İslam davası Mekke’de zor şartlar altında Allah’ın ayetlerini öğrenen ve öğreten, Daru’l Erkam’da yetişen güzide sahabilerin omuzlarında yükselmiştir. Ortak bir davanın, ortak bir ideal ve kaygının zihinleri, yürekleri bir kılan mekanın ismiydi Daru’l Erkam. Safa tepesinin yanıbaşında bulunan bu mekanda Allah’ın ayetleri okunuyor, öğreniliyor ve öğretiliyordu. Mekke’de hayat hakkı tanınmayan İslam Daru’l Erkam’la hayat buluyordu.

Ashabı Suffe ise Medine’ye hicretin ardından inşa edilen, Peygamber Mescidinin yanında kurulan, ilim tahsil eden, kendilerini Allah yolunda ilme adayan sahabeden oluşuyordu. Efendimiz, İslam’ı tanımak isteyen kabilelere öğretmen olarak burada yetişen sahabeyi gönderiyordu. Geçimleri verilen yardımlarla gerçekleştiren, kendilerini Allah yolunda ilme adayan Ashabı Suffe’nin öğrencilerine Efendimiz ayrı bir önem vermiştir; Ashabı Suffeyi gözetmiş ve onların yetişmesi için büyük fedakarlık göstermiştir. Yetiştirdiği bu okulun öğrencilerine verdiği önemi anlamak için şu olayı anlatmak yeterli olacaktır. Birgün bir kabile Efendimiz’den kendilerine İslam’ı anlatması için öğretmen ister. Peygamberimiz (a.s)Ashabı Suffe’den 70 kadar öğretmeni, bir rivayete göre 40 öğretmeni, görevlendirir. Bir tuzak olan bu istekle 70 kadar eğitilmiş sahabi Bi’r-i Maune denilen yerde tuzağa düşürülerek şehit edilirler. Bunun üzerine Efendimiz bir ay boyunca bunu yapanlara beddua etmiştir. Hz. Enes’in şu ifadesi ise Efendimizin eğitilmiş olan bu kadroya ne kadar önem verdiğini gösterir niteliktedir: “Resulullah (s.a.v)’in hiçbir şekilde bu olaydan daha fazla üzüldüğünü asla görmedim.”

Evler okula dönüşürse yetişen nesiller kaliteli olacaktır. Ailenin dirliği, dirilişi ve toplumun örnek bir toplum olması bu şekilde gerçekleşecektir. İçerisinde Allah’ın ayetlerinin okunduğu ve üzerinde derin derin düşünüldüğü, namazların birlikte eda edildiği evlerde yetişen nesiller sağlıklı ve örnek toplumu oluşturacaklardır.

Toplum ailelerin, aileler şahsiyetlerin aynasıdır. Toplumda ailelerin yapısı, toplumun kalitesini verir. Evlerimizi bir imkân olarak kullanamıyorsak, imkânımızın yokluğundan şikayet etmeye hakkımız yoktur. Evlerimiz irademizin, istek ve arzularımızı gerçekleştirme açısından en rahat ortamlardır. Evler nesillerimizin yetiştiği mekanlardır. Evler şahsiyetlerin kendilerini bulmasında müthiş birer imkandır. Değerlerin yaşanmasında ve yaşatılmasında özgür olanaklar sunar. Şahsiyetin oluşmasında, nesillerin sağlıklı yetişmesinde evlerde oluşturulan atmosfer birinci derecede önemlidir. Bugün evlerimize Daru’l Erkam ve Ashabı Suffe’den taşıyacağımız çok örneklik vardır. İnsanlığa örnek olacak bir toplum ancak Daru’l Erkam ve Ashabı Suffe’nin ruhunu taşıyan evlerden çıkacaktır.
__________________
Ben sizi Allah’ın kitabına ve Resulü’nün sünnetine çağırıyorum: Gerçekten sünnet öldürülmüş ve bidat diriltilmiştir.Hz.Huseyin
Alıntı ile Cevapla