28 Temmuz 2014, 00:27
|
Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 43 Üyelik T.:
03 Temmuz 2007 Arkadaşları:2 Cinsiyet: Yaş:38 Mesaj:
316 Konular:
35 Beğenildi:16 Beğendi:0 Takdirleri:10 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: Medineweb Üyelerine Hacc Testleri Soru bankası I. Sa'y Hanefî mehebine göre hac ve umrenin vâciplerinden, diğer üç mezhebe göre ise haccın rükünlerindendir II.Safâ'dan Merve'ye dört gidiş ve Merve'den Safâ'ya üç dönüş olmak üzere yedi şavt bitince sa'y tamamlanmış olur.
III. Taş atma bayramın 1. günü güneşin doğmasıyla, 2,3 ve 4. günü zeval vaktiyle başlar. 1-Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri doğrudur? - A)I ve II
- B)I,II ve III
- C)II ve III
- D)I ve III
- E)Yalnız II
2-Aşağıdakilerden hangisi şeytan taşlamanın sünnetlerinden biri değildir? - A)Taşları üç-beş metre mesafeden atmak
- B)Yedi taşı peşpeşe atmamak
- C)Bayramın ikinci, üçüncü ve dördüncü günleri sırayla Küçük, Orta ve Akabe cemrelerine taş atmak
- D)Atılan taşların nohuttan büyük, fındıktan küçük olması
- E)Küçük ve Orta cemrelerde taş attıktan sonra dua etmek.
3-Aşağıdakilerden hangisi şeytan taşlamanın sünnetlerinden biri değildir? - A)Yedi taşı peşpeşe atmak
- B)Her bir taşı atarken "Bismillâhi Allahüekber" demek
- C)Cemre mahallinde biriken taşlardan alıp atmak
- D)Akabe Cemresi'ne taşları Mekke'yi sola, Mina'yı sağa alarak atmak
- E)Atılan taşların nohuttan büyük, fındıktan küçük olması
4-Hangi cemreye taş atıldıktan sonra dua edilmez? - A)Küçük cemre
- B)Orta cemre
- C)Akabe cemresi
- D)Birinci cemre
- E)İkinci cemre
5-Aşağıdakilerden hangisinde istenilen yönden taş atılabilecek cemreler bir arada ve doğru olarak verilmiştir? - A)Küçük - Akabe
- B)Büyük - Akabe
- C)Küçük - Orta
- D)Orta - Akabe
- E)Birinci cemre - İkinci cemre
6-Aşağıdakilerde hangisi şeytan taşlamanın mekruhlarındandır? - A)Büyükçe bir taşı olduğu gibi veya kırıp birkaç parça yaparak atmak.
- B)Cemre mahallinde biriken taşlardan alıp atmak
- C)Temiz olmayan meselâ pislik bulaşmış taşları atmak
- D)Bir cemreye aynı gün yediden çok taş atmak
- E)Taş atarken cemreler arasında sıraya uymak
7-Aşağıdaki mezhep imamlarından hangilerine göre zamanında atılamayan taşlar, taşlama süresinde kaza edilse bile cezası düşmez? - A)Ebû Yusuf - İmam Muhammed
- B)Ebû Hanife - İmam Muhammed
- C)Ebû Hanife - İmam Malik
- D)Ebû Hanife - Ebû Yusuf
- E)İmam Malik- Ebû Yusuf
8-Aşağıdaki mezhep imamlarından hangilerine göre zamanında atılamayan taşlar, taşlama süresinde kaza edilirse cezası düşer ? - A)İmam Malik - İmam Şafii B)İmam Muhammed - Ebû Yusuf
- C)Ebû Hanife - Ebû Yusuf
- C)Ebû Hanife - Ebû Yusuf
- D)İmam Hanbel - İmam Malik Eİmam Şafii - Ebû Hanife
- E)İmam Şafii - Ebû Hanife
9-Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A)Taşların Müzdelife'den veya belirli bir yerden toplanması gerekmez, her yerden alınabilir. B)Şeytan Taşlamada Vekâlette Mazeretin ölçüsü ayakta namaz kılmaktan âciz olmaktır. C)Vekil olanlar, önce kendi taşlarını, daha sonra vekili oldukları kişinin taşlarını atarlar D)Eğer Taşlar artarsa ihtiyacı olanlara verilir veya uygun bir yere bırakılır. Cemrelere atılması mekruhtur E)Hepsi - A)Taşların Müzdelife'den veya belirli bir yerden toplanması gerekmez, her yerden alınabilir.
- B)Şeytan Taşlamada Vekâlette Mazeretin ölçüsü ayakta namaz kılmaktan âciz olmaktır.
- C)Vekil olanlar, önce kendi taşlarını, daha sonra vekili oldukları kişinin taşlarını atarlar
- D)Eğer Taşlar artarsa ihtiyacı olanlara verilir veya uygun bir yere bırakılır. Cemrelere atılması mekruhtur
- E)Hepsi
10-Hacda saçları tıraş etme veya kısaltmanın zamanı aşağıdaki mezhep imamlarından hangilerine göre bayramın üçüncü günü güneş batıncaya kadarki süredir? - A)Ebû Yusuf - İmam Muhammed
- B)İmam Muhammed - İmam Malik
- C)Ebû Hanife - İmam Malik
- D)İmam Malik - İmam Şafii
- E)İmam Hanbel - İmam Muhammed
11-Ebû Hanîfe ve İmam Mâlik'e göre bayramın üçüncü günü güneş batıncaya kadarki süre içinde saçları tıraş etme veya kısaltmanın hükmü nedir? - A)Sünnet
- B)Mendup
- C)Mübah
- D)Vacip
- E)Farz
12-Umrede saçları tıraş etme veya kısaltmanın vakti ne zaman başlar? - A)Bayramın üçüncü günü güneş doğduktan sonra
- B)Umre tavafının dört şavtını tamamladıktan sonra
- C)Harem bölgesine girdikten sonra
- D)Şeytan taşladıktan sonra
- E)Akabe cemresine taş attıktan sonra
13-Hac veya umrede ihram yasakları ne zaman kalkar? - A)Şeytan taşladıktan sonra
- B)Arafat'a çıktıktan sonra
- C)İhramdan girdikten sonra
- D)Saçları tıraş ettikten veya kısalttıktan sonra
- E)Müzdelife'ye varınca
14-Aşağıdaki mezhep imamlarından hangilerine göre hac ve umre için saçları tıraş etmenin veya kısaltmanın yeri Harem bölgesidir? - A)Ebû Yusuf - Ebû Hanîfe
- B)Ebû Yusuf - İmam Malik
- C)İmam Malik - İmam Muhammed
- D)İmam Muhammed - Ebû Hanife
- E)İmam Şafii - İmam Malik
15-Hanefi mezhebine göre saçların tıraş edilmesi veya kısaltılmasında başın en az dörtte birindeki saçların tıraş edilmesi veya kısaltılmasının hükmü nedir? - A)Mübah
- B)Caiz
- C)Vâcip
- D)Mekruh
- E)Haram
16-Hangi mezhebe göre başın sadece dörtte birinde veya daha az kısmında saç varsa, hepsinin tıraş edilmesi veya kısaltılması gerekir? - A)Maliki
- B)Şafii
- C)Eşari
- D)Hanefi
- E)Hanbeli
17-Şafii mezhebine göre saçların tıraş edilmesi veya kısaltılmasında üç tel saçın tıraş edilmesi veya kısaltılmasının hükmü nedir? - A)Mendup
- B)Mübah
- C)Vacip
- D)Mekruh
- E)Sünnet
18-Aşağıdaki mezheplerden hangilerine göre hac veya umrede saçların tamamının tıraş edilmesi veya kısaltılması gerekir? - A)Maliki - Şafii
- B)Hanbeli - Maliki
- C)Şafii - Hanefi
- D)Hanefi - Hanbeli
- E)Hanefi- Maliki
19-Hanbeli ve Maliki mezheplerine göre hac veya umrede saçların tıraş edilmesi veya kısaltılmasında saçların tamamının tıraş edilmesi veya kısaltılmasının hükmü nedir? - A)Vacip
- B)Sünnet
- C)Farz
- D)Mendup
- E)Mübah
20-Saçların tıraş edilmesi veya kısaltılması ile ihramdan çıkılmış olur. İhramdan çıkma, elbise giyme, koku sürünme, saç, sakal, bıyık ve tırnak kesme gibi ihram yasaklarının kalkması demektir. Bu duruma ne denir? - A)Iztıba'
- B)Yevmü'l İhram
- C)Harâmü'l Tehallül
- D)Tehallül
- E)Yevmü'l Tehallül
21-Aşağıda verilen Tehallül kavramı ile ilgili bilgilerden hangisi doğrudur? - A)Tehallül iki çeşittir. Birinci tehallül tıraş olup ihramdan çıkınca gerçekleşir. İkinci tehallül ziyaret tavafı yapılınca gerçekleşir.
- B)Birinci tehallül ile ikinci tehallül arasında cinsi temas yasağı devam eder.
- C)İkinci tehallül ile ihram yasaklarının tamamı ortadan kalkar.
- D)İlk tehallülden sonra ziyaret tavafını yapmadan cinsi temak yapana dem gerekir.
- E)Hepsi
22-Umre'ye niyet eden bir kişinin umre tavafının en az 4 şavtını yapmadan cinsel temasda bulunması sonunda umrenin hükmü ne olur? - A)Batıl olur. Batıl olan umreyi tamamlar, sonra kaza eder ve bir dem keser.
- B)Fasit olur. Fasit olan umreyi tamamlar, sonra kaza eder ve bir dem keser.
- C)Bâin olur. Bâin olan umreyi tamamlar, sonra kaza eder ve bir dem keser.
- D)Sahih olur.
- E)Caiz olur.
23-İhrama girdikten sonra Arafat vakfesini yapmadan önce cinsi temasta bulunan kişinin haccının hükmü nedir? - A)Bâin olur. Seneye tekrar kaza eder ve bir dem gerekir.
- B)Batıl olur. Seneye tekrar kaza eder ve bir dem gerekir.
- C)Fasit olur. Seneye tekrar kaza eder ve bir dem gerekir.
- D)Sahih li zatihi olur. Aynı sene içinde tekrar eder dem gerekmez.
- E)Caiz olur. Sadece bir dem gerekir.
24-Arafat vakfesinden sonra, tıraş olup ihramdan çıkmadan önce cinsi temasda bulunan kişinin haccının hükmü nedir? - A)Fasit olur. Bedene gerekir. Seneye tekrar kazası gerekir.
- B)Batıl olur. Dem gerekir. Seneye tekrar kazası gerekmez.
- C)Bedene gerekir. Haccını tamamlar.
- D)Dem gerekir. Haccını tamamlar.
- E)Hem bedene hem dem gerekir.
25-Arafat vakfesinden sonra tıraş olup ihramdan çıktıktan sonra ziyaret tavafını yapmadan önce cinsi temasda bulunan bir kişinin haccının hükmü nedir? - A)Bedene gerekir . Haccını tamamlar.
- B)Dem gerekir.
- C)Bedene gerekir. Haccını tekrar eder.
- D)Biri hac diğeri umre için 2 dem gerekir.
- )Sahihtir. Hiçbir şey gerekmez.
|
| |