28 Temmuz 2014, 00:28
|
Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 43 Üyelik T.:
03 Temmuz 2007 Arkadaşları:2 Cinsiyet: Yaş:38 Mesaj:
316 Konular:
35 Beğenildi:16 Beğendi:0 Takdirleri:10 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: Medineweb Üyelerine Hacc Testleri Soru bankası I. Hanefi II. Şafii III. Maliki IV. Hanbeli 1-Yukarıdaki mezheplerden hangisi yada hangilerine göre eyyam-ı nahr günleri bayramın 1. gününden 3. günü güneş batıncaya kadar olmak üzere üç gündür? - A)I,II ve III
- B)II,III ve IV
- C)I,III ve IV
- D)II ve IV
- E)III ve IV
I.Hanefi II.Şafii III.Maliki IV.Hanbeli 2-Yukarıdaki mezheplerden hangisi yada hangilerine göre eyyam-ı nahr günleri bayramın 1. gününden 4. günü güneş batıncaya kadar olmak üzere dört gündür? - A)Yalnız I
- B)Yalnız II
- C)Yalnız III
- D)I ve II
- E)II ve III
I.Tatavvu olarak kesilen hedy kurbanları II.Temmettu' haccı yapanların şükür kurbanları III.Kırân haccı yapanların şükür kurbanları IV.Ceza hedyleri V.İhsâr hedyleri 3-Yukarıdakilerden hangisi yada hangilerinin etlerinden hem zengin-fakir insanlara dağıtılır hem etlerden sahipleri yiyebilir? - A)I,II ve III
- B)II,III ve IV
- C)I,III ve IV
- D)II,III,IV ve V
- E)IV ve V
I.Tatavvu olarak kesilen hedy kurbanları II.Temmettu' haccı yapanların şükür kurbanları III.Kırân haccı yapanların şükür kurbanları IV.Ceza hedyleri V.İhsâr hedyleri 4-Yukarıdakilerden hangisi yada hangilerinin etlerinden hem zengin-fakir insanlara dağıtılır hem etlerden sahipleri yiyemez ancak yoksul kimseler yiyebilir? - A)I,III,IV ve V
- B)II,III,IV ve
- C)IV ve V
- D)I ve V
- E)I,IV ve V
5-Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? - A)Temettu' ve Kırân haccı yapanlardan çeşitli sebeplerle temettu' ve kırân hedyi kesme imkanı olmayanlar hac esnasında veya hac aylarında 3 gün oruç tutar.
- B)Temettu' ve Kırân haccı yapanlardan çeşitli sebeplerle temettu' ve kırân hedyi kesme imkanı olmayanlar hacdan sonra 7 gün oruç tutar.
- C)Temettu' ve Kırân haccı yapanlardan çeşitli sebeplerle temettu' ve kırân hedyi kesme imkanı olmayanlar aralıklı veya aralıksız 10 gün oruç tutarlar.
- D)Temettu' ve Kırân haccı yapanlardan çeşitli sebeplerle temettu' ve kırân hedyi kesme imkanı olmayanlar henüz tıraş olmadan kurban kesme imkanına kavuşursa tutulan oruç kurban kesme yerini almaz tekrar kurban kesmek gerekir.
- E)Hepsi
6-İhramlı iken Harem bölgesinde haccın ve umrenin menâsiklerinden biri, ihlal,ihmal veya terk edildiğinde bir bedel gerekir. Bu bedeli vurgulamak için Haccın ve Umrenin cezaları anlamında aşağıdaki terimlerden hangisi kullanılır? - A)İhlal
- B)İhmal
- C)Cübrân
- D)Cinayet
- E)Taksîr
7-Hangi mezhebe göre harem bölgesi ve ihram yasaklarıyla ilgili cinayetlerden dolayı, bunlar ister mazeretle, ister mazeretsiz yapılsın ceza (kefâret) gerekir. Kasten, zorlama, hata veya yanılma ile uykuda veya unutarak yapma arasında da fark yoktur. Kırân haccında ihram yasaklarıyla ilgili cinayetlerden dolayı biri umrenin, biri de haccın ihramı olmak üzere, her bir cinayet için iki ceza gerekir? - A)Şafii
- B)Hanefi
- C)Maliki
- D)Hanbeli
- E)Şafii ve Hanefi
1.Şafii 2.Hanefi 3.Maliki 4.Hanbeli 8-İhram yasaklarıyla ilgili cinayetler için tek ceza ödemek gerekir. Görüşü yukarıdaki mezheplerden hangisi yada hangilerine aittir? - A)1-2-3
- B)2-3-4
- C)1-3-4
- D)1-2-3-4
- E)1-3
9-Aşağıdakilerden hangisi hac esnasında işlenen cinayetin durumuna göre ödenmesi gereken kefâret ve cezalardan biri değildir? - A)Kazâ
- B)Bedene
- C)Dem
- D)Sadaka
- E)Bedel ödememe
10-Aşağıdakilerden hangisi hac esnasında işlenen cinayetin durumuna göre ödenmesi gereken kefâret ve cezalardan biri değildir? - A)Bedene
- B)Dem
- C)Zekat
- D)Bedel ödeme
- E)Oruç
11-Hac için ihrama girdikten sonra henüz Arafat vakfesini yapmadan önce cinsel ilişkide bulunmak haccı ifsat eder ve kazası gerekir. Bu görüş hakkında aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? - A)Hanefi ve Şafii mezhebine ait bir görüştür.
- B)Bu görüş hakkında Hanefi mezhebi müctehidleri haricindeki mezheplerde görüş birliğivardır.
- C)Bu görüş üzerinde tüm mezhepler arasında ittifak vardır.
- D)Bu görüş üzerinde tüm mezhepler arasında ihtilaf vardır.
- E)Bu görüşe sadece Şafii mezhebi karşı çıkmaktadır.
I.Hanefi II.Şafii III.Maliki IV.Hanbeli 12-Yukarıdaki mezheplerden hangisi yada hangileri Arafat vakfesinden sonra ilk tehallülden önce cinsel ilişkide bulunmakla haccın bozulmadığını ancak sığır veya deve kurban edilmesi gerektiği görüşünü savunmaktadır? - A)I ve IV
- B)II ve III
- C)Yalnız I
- D)Yalnız II
- E)Yalnız III
1.Haccın vacipleriyle ilgili cinayetler 2.Umrenin vacipleriyle ilgili cinayetler 3.İhram yasaklarıyla ilgili cinayetler 13-Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri dem kurbanı gerektiren cinayetlerdendir? - A)1-3
- B)2-3
- C)1-2-3
- D)1-2
- E)Yalnız 1
14-Aşağıdakilerden hangisi hac ve umrenin vacipleriyle ilgili yasaklardan biri değildir? - A)Mikatı ihramsız geçmek
- B)Say'ın tamamını veya en az dört şavtını terk etmek veya özürsüz yürüyerek yapmamak
- C)Müzdelife vakfesini özürsüz olarak terk etmek
- D)Şeytan taşlamayı hiç yapmamak veya bir günde atılması gereken taşların yarıdan çoğunu atmamak
- E)Ziyaret veya umre tavafının son dört şavtını ya da sadece birini yapmamak
15-Aşağıdakilerden hangisi hac ve umrenin vacipleriyle ilgili yasaklardan biridir? - A)Ziyaret veya umre tavafının son üç şavtını ya da sadece birini yapmamak
- B)Âfâkî olanların vedâ tavafını veya en az dört şavtını yapmaması
- C)Farz ve vacip tavaflarda setr-i avrete uymamak
- D)Arefe günü Arafat'tan güneş batmadan önce ayrılmak
- E)Hepsi
16-Aşağıdakilerden hangisi hac ve umrenin vacipleriyle ilgili yasaklarla ilgili doğrudur? - A)Ziyaret ve umre tavaflarını abdestsiz yapmak, kudüm, vedâ ve umre tavaflarını cünüp olarak yapmak yasaktır.
- B)Hanefiler dışındaki üç mezhepte hadesten taharet, tavafın sıhhat şartıdır. Cünüp veya abdestsiz olarak yapılan tavaf sahih olmaz.
- C)Ebu Hanîfe'ye göre ihramdan çıkmak için harem dışında veya bayram günlerinden sonra tıraş olmak, ziyaretin tavafını bayram günlerinden sonra yapmak ve Akabe cemresine taş atma, kurban kesme ve tıraş olma nüsüklerinde sıraya uymamak yasaktır.
- D)İmam Muhammed ve Ebû Yusuf'a ve diğer üç mezhebe göre ihramdan çıkmak için harem dışında veya bayram günlerinden sonra tıraş olmak, ziyaretin tavafını bayram günlerinden sonra yapmak ve Akabe cemresine taş atma, kurban kesme ve tıraş olma nüsüklerinde sıraya uymamak sünnet olduğundan ceza gerektirmez.
- E)Hepsi
I.Hac tamamlanmadan ihramdan çıkılamayacağı için bozulan haccın yarım bırakılmayıp tamamlanması
II.Gelecek senelerde kazâ edilmesi
III.İşlenen cinayet sebebiyle bir koyun veya keçi kurban edilmesi (dem) gerekir.
IV.İşlenen cinayet sebebiyle bir deve veya sığır kurban edilmesi (bedene) gerekir. 17-Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri Arafat vakfesini yapmadan önce cinsel ilişkide bulunmanın sonuçlarından biri değildir? - A)I ve II
- B)II ve III
- C)I ve II
- D)Yalnız IV
- E)Yalnız III
18-Umre için ihrama giren kişinin umre tavafının en az dört şavtını tamamlamadan cinsel ilişkide bulunması sonucu umrenin bozulduğunu ,bozulan umrenin bırakılmayıp tamamlandıktan sonra ihramdan çıkılması daha sonra kazâ edilmesi ve işlenen cinayet sebebiyle bir koyun yada keçi kurban edilmesi gerektiğini savunan mezheb aşağıdakilerden hangisi yada hangileridir? - A)Hanefi
- B)Şafii
- C)Maliki
- D)Hanbeli
- E)Şafii ve Hanbeli
19-Aşağıdakilerden hangisi hac ve umrenin vacipleriyle ilgili olan yasaklardan biri değildir? - A)Mikatı ihramsız geçmek
- B)Sa'yin tamamını veya en az dört şavtını terketmek yahut özürsüz yürüyerek yapmamak
- C)Müzdelife vakfesini özürsüz olarak terketmek
- D)Şeytan taşlamayı hiç yapmamak veya bir günde atılması gereken taşların yarıdan çoğunu atmamak
- E)Afâki olanların veda tavafını veya en az dört şavtını yapması
20-Aşağıdakilerden hangisi hac ve umrenin vacipleriyle ilgili olan yasaklardan biri değildir? - A)Ziyaret veya umre tavafının son üç şavtını ya da sadece birini yapmamak
- B)Afaki olanların veda tavafını veya en az dört şavtını yapmaması
- C)Farz ve vacip tavaflarda setr-i avrete uymak
- D)Ziyaret ve umre tavaflarını abdestsiz yapmak
- E)Kudum, veda ve umre tavaflarını cünüp olarak yapmak
21-Aşağıdakilerden hangisi hac ve umrenin vacipleriyle ilgili olan yasaklardan biri değildir? - A)Arafe günü Arafattan güneş batmadan önce ayrılmak
- B)Ebû Hânife'ye göre ihramdan çıkmak için harem bölgesi dışında veya bayram günlerindenden sonra tıraş olmak
- C)Ziyaret tavafını bayram günlerinden sonra yapmak
- D)Akabe cemresine taş atma, kurban kesme ve tıraş olmak nüsüklerinde sıraya uymamak
- E)İki tehallülden sonra henüz ziyaret tavafını yapmadan cinsel ilişkide bulunmak
22-Aşağıdakilerden hangisi ihram yasaklarından biri değildir? - A)Vücudun veya bir uzvun tamamına güzel koku yada yağ sürmek
- B)Vücudun veya saç, sakal gibi bir uzvun tamamına, süslenmek için yağ,jöle, biryantin sürmek veya kına, sa. boyası vb şeylerle boyamak
- C)Erkeklerin bir tam gündüz veya gece süresince giyim eşyası giymesi, başı ve yüzü örtmesi
- D)Saçın veya sakalın en az dörtte ikisini veya başka uzvun tamamını tıraş etmek
- E)Bir defada bütün ayak veya bir elin tırnaklarının tamamını kesmek
23-Ahmet amca ve hanımı Ayşe teyze birlikte hacca gitmişlerdir. Ahmet amcanın toza alerjisi olduğu için ihramlı olduğu halde bir gün boyunca ağız ve yüz kısmını kapatmak zorunda kalmıştır. Buna göre Ahmet amcanın durumu hakkında aşağıdakilerden hangisi doğrudur? - A)İhram yasaklarından birini ihlal etmiştir. Fakat sadak-ı fıtr vermesi yeterlidir.
- B)İhram yasaklarından birini ihlal etmiştir. Hem bedene hem dem gerekir.
- C)İhram yasaklarından birini ihlal etmiştir. Dem gerekir.
- D)Haccın vaciplerinden birini terk etmiştir. Dem gerekir.
- E)Haccın sünnetlerinden birini terk etmiştir. Bedene gerekir.
24-İhramlı iken eni ve boyu bir karıştan büyük ve kokunun etkisi bir gündüz veya gece sürüyorsa bunun cezası ..........gerekir. Eğer bir karıştan az ve kokunun etkisi bir gündüz veya geceden az sürüyorsa .......... yeterlidir. Boş bırakılan yerlere aşağıdaki şıklardan hangileri sırasıyla getirildiğinde doğru olur? - A)Bedene - Sadaka
- B)Sadaka - Bedene
- C)Dem - Sadaka
- D)Sadaka - Dem
- E)Dem- Bedene
25-Aşağıdakilerden hangisi fıtır sadakası kadar bağışta bulunmayı gerektiren cinayetlerden biri değildir? - A)Herhangi bir uzvun sadece bir kısmına koku sürmek
- B)Saç ve sakalın dörtte birinden az kısmını tıraş etmek
- C)Bir el veya ayaktaki tırnaklardan bir kısmını kesmek yahut tamamını ayrı ayrı yer ve zamanlarda kesmek
- D)Her türlü giyim eşyasını bir gündüz veya gece süresinden daha az giymemek
- E)Kudüm veya vedâ tavafını abdestsiz olarak yapmak
|
| |