Durumu: Medine No : 43 Üyelik T.:
03 Temmuz 2007 Arkadaşları:2 Cinsiyet: Yaş:38 Mesaj:
316 Konular:
35 Beğenildi:16 Beğendi:0 Takdirleri:10 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: Medineweb Üyelerine Hacc Testleri Soru bankası 1-Aşağıdakilerden hangisi fıtır sadakası kadar bağışta bulunmayı gerektiren cinayetlerden biri değildir? - A)Her türlü giyim eşyasını bir gündüz veya gece süresinden az giymek
- B)Vedâ tavafı veya say'in dördüncü şavttan sonraki şavtlarını eksik yapmak veya bu şavyları yürüyerek yapmamak
- C)Farz ve vacip olmayan tavaflarda setr-i avrete uymak
- D)Şeytan tamlamada, bir günde atılan taşların, yarısından sonrasında eksik taş atmak
- E)İhramlı veya ihramsız birini tıraş etmek.
2-Aşağıdaki ifadelerden hangisi fıtır sadakası kadar bağışta bulunmayı gerektirecek cinayetlerle ilgili doğru değildir? - A)Kesilen her tırnak için ayrı bir ceza ödenir.
- B)Hanefi mezhebi haricindeki diğer üç mezhebe göre abdestsiz tavaf sahih olmaz.
- C)Eksik bırakılan her şavt için ayrı ceza ödemek gerekir.
- D)Eksik atılan her taş için ayrı ceza gerekir.
- E)Başkasına elbise giydirmek veya güzel koku sürmek nedeniyle sadaka vermek gerekir.
3-Aşağıdakilerden hangisi bedel ödemeyi gerektiren cinayetlerle ilgili doğrudur? - A)Sadece karada yaşayan av hayvanları ile ilgili yasaklar bedel gerektirir.
- B)Sadece harem bölgesinde yaşayan av hayvanları ile ilgili yasaklar bedel gerektirir.
- C)Karada yaşayan av hayvanları ile harem bölgesinin av hayvanları ve bitkileri ile ilgili yasaklar bedel gerektirir.
- D)Sadece harem bölgesinin bitkileri ile ilgili yasaklar bedel gerektirir.
- E)Sadece karada ve harem bölgesi etrafında yaşayan hayvanlar ile ilgili yasaklar bedel gerektirir.
4-Aşağıdakilerden hangisi av hayvanları ile ilgili olarak hanefi mezhebinin görüşünü yansıtmaz? - A)İhramlı iken karada yaşayan av hayvanı avlanırsa, bu hayvanın kıymeti takdir edilir.
- B)Takdir edilen meblağ her birine bir fıtır sadakası miktarından daha az veya daha çok olmamak üzere yoksullara dağıtılır.
- C)Fıtır sadakası verecek gücü olmayan kişi her fıtır sadakası miktarı için bir gün oruç tutar
- D)Hedy almaya gücü varsa harem bölgesinde bir hedy kesilir.
- E)Harem bölgesinin av hayvanını avlayan kimse kıymetini tasadduk etmez. Oruç tutması caizdir.
5-Aşağıdakilerden hangisi harem bölgesindeki av hayvanlarının avlanması ile ilgili olarak hanefi mezhebinin görüşünü yansıtmaz? - A)Harem bölgesindeki bir av hayvanını avlayan kimse ihramlı ise kıymetini tasadduk eder.
- B)Tasadduk etmek yerine oruç tutması caiz değildir.
- C)Harem bölgesinde kendiliğinde biten ve insanlar tarafından ekilip dikilen cinsten olmayan ağaç ve bitkileri kesip koparan kimsenin bu bedeli tasadduk etmesi gerekir.
- D)Harem bölgesindeki bir av hayvanını avlayan kimse ihramsız ise de kıymetini tasadduk eder.
- E)Tasadduk etmek yerine oruç tutulması caizdir.
6-Aşağıdakilerden hangisi ihram yasakları ve cezaları hakkında hanefilerin görüşünü yansıtmaz? - A)İhram yasaklarını mazeretle veya semavi bir hastalıktan dolayı işlese yine ceza gerekir. Ancak dem gerekmez.
- B)İhram yasaklarını mazeretle veya semavi bir hastalıktan dolayı işlese kişi muhayyer olur.
- C)İhram yasaklarını mazeretle veya semavi bir hastalıktan dolayı işleyen kişi peşpeşe veya aralıklı olaak üç gün oruç tutar isterse altı yoksula birer fıtr sadakası veya bir yoksula altı gün fıtır sadakası kadar bağış yapar.
- D)İhram yasaklarını mazeretli yada semavi bir hastalıktan dolayı işleyen kişinin haccı sahih değildir.
- E)İhram yasaklarını mazeretli veya semavi bir hastalıktan dolayı işleyen kişi harem bölgesinde dem kesmekle cezasınıödemişolur.
7-Bilgisizlik, yanılma, unutma, baskı (tehdit) gibi semavî olmayan mazeretlerle işlenen yasaklar için muhayyerlik yoktur, koyun veya keçi kurban etmek gerekir. Bu görüş hangi mezhebe aittir? - A)Hanefi
- B)Şafii
- C)Maliki
- D)Hanbeli
- E)Hanefi haricindeki diğer üç mezhep
8-Bilgisizlik, yanılma, unutma, baskı (tehdit) gibi semavî olmayan mazeretlerle işlenen yasaklar için semavî olmayan mazeretlerden dolayı da muhayyerlik vardır. Bu görüş hangi mezhebe aittir? - A)Hanefi
- B)Şafii
- C)Maliki
- D)Hanbeli
- E)Hanefi dışındaki diğer üç mezhep
9-Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? - A)Hac ve umrede işlenen bir cinayetin cezasını ödemek için belirli bir süre yoktur.
- B)Hac esnasında sadakaların gerekse ceza kurbanlarının sadece harem bölgesindeki yoksullara verilmesi ve yedirilmesi gerekmez.
- C)Ceza kurbanları ister deve,sığır, ister koyun veya keçi olsun harem bölgesinde kesilmesi gerekir.
- D)Bir cinayetin cezası ömrün sonuna kadar her zaman ödenebilir.
- E)Hepsi
10-İhrama girdikten sonra, hastalık, hapis, düşman korkusu gibi sebeblerle ihramın gerektirdiği hac vazifelerini yerine getirmekten alıkonulmaya ne denir? - A)İhsar
- B)Muhsar
- C)Teyamün
- D)İfsar
- E)Tehallül
11-Aşağıdakilerden hangisi ihsar kavramı ile ilgili doğru değildir? - A)İhrama girdikten sonra hastalık, hapis, düşman korkusu gibi sebeplerle ihramın gerektirdiği hac vazifelerini yerine getiremeyen kişiye muhsar denir.
- B)Muhsar duruma düşen kimse harem hudutları dahilinde bir kurbanlık alarak keser veya kestirir.
- C)Muhsar kimse kurban kesilmeden ihramdan çıkamaz.
- D)Hac veya umre yapmak üzere ihrama girmeden herhangi bir sebeple tavaf ve vakfe yapma imkanının ortadan kalkması demektir.
- E)Tavaf ve vakfeyi önleyen her türlü engel ihsar sebebi sayılır.
12-İhramdan ancak, hac veya umre yapılarak çıkılır. Hac ve umre yapması engellenen kişiye(Muhsar) gelince eğer sadece umre veya ifrad haccı için ihrama girmişse bir adet, kırân haccı için ihrama girmişse iki adet "ihsâr hedyi" keserek ihramdan çıkar. Bu kurbanları ançak Harem bölgesinde kesilir. Görüşü hangi mezhebe aittir? - A)Şafii
- B)Maliki
- C)Hanefi
- D)Hanbeli
- E)Hanefi mezhebi dışındaki üç mezhep
13-İhsâr hedyi kesilmeden ihramdan çıkılır veya ihram yasakları yapılırsa ceza gerekir. İhsâr durumuyla karşılaşan kişi, Harem bölgesi dışında ise, kesilme vaktini belirleyerek Harem bölgesinde kendi adına ihsâr kurbanı kestirir. Kurbanın kesilmesiyle tıraş olmasa bile, ihramdan çıkmış sayılır. Görüşü hangi mezhebe aittir? - A)Maliki
- B)Hanbeli
- C)Hanefi
- D)Şafii
- E)Hanefiler dışındaki üç mezhep
14-İhsâr hedyi kesilmeden ihramdan çıkılır veya ihram yasakları yapılırsa ceza gerekir. İhsâr durumuyla karşılaşan kişi, Harem bölgesi dışında ise, kesilme vaktini belirleyerek Harem bölgesinde kendi adına ihsâr kurbanı kestirir. Tıraş olmadıkça ihramdan çıkılmaz. Görüşü mezhebe aittir? - A)Hanefi
- B)Şafii
- C)Maliki
- D)Hanbeli
- E)Malikiler dışındaki üç mezhep
15-İhsâr sebebiyle yapılamayan hac ve umrenin kazâsı gerekir. Hac için ihrama girenler, bir hac ve bir umre; kırân haccı için ihrama girmiş olanlar, bir hac ve iki umre ve umre için ihrama girmiş olanlar ise, sadece bir umre kazâ ederler. Bu görüş hangi mezhebe aittir? - A)Maliki
- B)Hanefi
- C)Şafii
- D)Hanbeli
- E)Şafii, Hanefi ve Maliki
16-İhsâr sebebiyle yapılamayan hac ve umrenin kazâsı gerekir. Hangisi için ihrama girilmişse ihsar durumuna duşmüşse ancak onun kazâsı gerekir. Bu görüş hangi mezhebe aittir? - A)Şafii
- B)Hanefi
- C)Maliki
- D)Hanbeli
- E)Hanbeli,Şafii ve Maliki
1.İhsar 2.Muhsar 3.Hasır 17-Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri hac veya umre esnasında ihramın gerektirdiği hac vazifelerinin düşman tarafından engellenmesi anlamında kullanılır? - A)Yalnız 1
- B)Yalnız 2
- C)Yalnız 3
- D)1 ve 2
- E)2 ve 3
18-Aşağıdakilerden hangisi hanefi mezhebine göre ihsarın gerçekleşme yollarından biridir? - A)Hastalık
- B)Düşman tehdidi
- C)Yol parasını zayi etme
- D)Kabeye gidişe engel olabilecek sebepler
- E)Hepsi
1.Hanefi 2.Şafii 3.Maliki 4.Hanbeli 19-Yukarıdaki mezheplerden hangisi yada hangilerine göre ihsar hali yalnız düşmanın engellemesiyle ortaya çıkar? - A)1-2-3
- B)3-4
- C)2-3-4
- D)1-3-4
- E)2-3
20-Haccetmek üzere ihrama giren kişinin Arafat vakfesine yetişememesi, vakfe süresi içinde (arefe günü zeval vaktinden, bayram sabahı tan yeri ağarmaya başlayıncaya kadar), bir an olsun Arafat'ta bulunamamasına haccı kaçırmasına ne denir? - A)Nüsük
- B)Fevt
- C)Fevât
- D)İhsâr
- E)Hedy
21-Hangi mezhebe göre haccı fevt olan kimselerin kurban kesmeleri gerekmez ? - A)Hanefi
- B)Şafii
- C)Maliki
- D)Hanbeli
- E)Şafii,Maliki,Hanbeli
22-Hangi mezhebe yada mezheplere göre haccı fevt olan kimselerin kurban kesmeleri vacip olur? - A)Hanefi
- B)Şafii
- C)Maliki
- D)Hanbeli
- E)Şafii,Maliki ve Hanbeli
23-Aşağıdakilerden hangisi fevat kavramı ile ilgili doğru bir bilgidir? - A)Fevat durumuna düşen kişi ifrad haccı yapmak üzere ihrama girmişse, umre yaparak ihramdan çıkar. Daha sonraki yıllarda haccını kazâ eder.
- B)Fevat durumuna düşen kişi temettu' haccı yapmak üzere ihrama girmişse bir umre daha yapar ve ihramdan çıkar. Şükür kurbanı kesmez. Daha sonraki yıllarda sadece bir hac kaza eder.
- C)Fevat durumuna düşen kişi kıran haccı yapmak üzere ihrama girmişse önce umrenin tavaf ve sayını yapmışsa, bir ikinci umre daha yaparak ihramdan çıkar.Daha sonraki yıllarda bir hac kaza eder. .
- D)Fevat durumuna düşen kişi kıran haccı yapmak üzere ihrama girmeiş ve umre tavaf ve sayını yapmamışsa önce tavaf ve sayı yapıp umre ihramından çıkar daha sonra ikinci kez tavaf ve say yaparak hac ihramından çıkar. Daha sonraki yıllarda bir hac kaza eder
- E)Hepsi
24-Aşağıdakilerden hangisi hac vekaletinin caiz olduğu durumlardandır? - A)Hac ibadetinde yükümlülünün bizzat edadadn aczi olması
- B)Ölüm hali
- C)Yolculuk yapmaya gücü olmaması
- D)Hastalık ve yaşlılık
- E)Hepsi
25-Üzerine hac farz olduğu halde, haccetmeden vefat eden kişinin, bu konuda vasiyeti olmasa ve mirasının üçte biri hac masrafını karşılamasa bile, mirasçılar mirasın tamamı ile onun adına haccetmek veya ettirmekle yükümlüdür. Bu görüş hangi mezhebe aittir? - A)Hanbeli
- B)Maliki
- C)Şafii
- D)Hanefi
- E)Şafii ve Hanefi
|