dikkat çeken her örtü,her kıyafet tesettür kavramının dısına çıkmamıza sebep olur. bu ister sal olsun, ister esarp... bu konuda yanlıs anlasıldım sanırım ki elestiri almısım
yazımı günümüzün sallarından yola çıkarak kaleme aldım. bana epey büyükçe,kalın, örtüldüğünde göğüs altına kadar kapatacak, boyun ziynetini teshir etmeyecek babaanne sallarından bahsederseniz size katılırım. (bu sallardan hala var mı onu bilmiyorum... ) ama diğer türlü 1.20 lik sallarda ısrar eder ve onu takanın tesettürlü olduğu iddiasında bulunursanız size katılamayacağımı söylemek zorundayım. bahsettiğiniz büyüklükte bir sal çok küçük bir bez parçasından ibarettir.yazımda elestirdiğimde tam da bu formdaki sallardır. ayrıca boyna dolanan sal, kadının kilosu hakkında fikir edinmeye sebep olur, bu yine tesettüre zarar verir.
ümmetin kadınının örneği, öldüğünde defin islemlerinde beden büyüklüğü,kemiklerinin yapısı belli olur diye dertlenen hz. fatımadır. ümmetin kadının örneği, tek gözü görünen hz.aisedir. bunları bildikten sonra diğer milletlerdeki bayanların kapanmasına bakmaya gerek olduğunu düsünmüyorum. her seyi hikmetli yaratan Rabbim, o kadınları bizim karsımıza ümmete örnek olsunlar diye çıkardı,buna inanıyorum. bu sebeple takva dediğiniz boyuta ben takva demiyorum,onu zorunluluk görüyorum. benim tesettürden anladığım, kadının kadınlığının büründüğü örtüyle "yok" olmasıdır. bu devirdeki çoğu kıyafet ise bunu sağlamamaktadır. ümmetin hanımları olarak iffetimiz konusunda çok büyük imtihandayız, Rabbim sonumuzu hayr eylesin...